♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under januari 2014

Av Debora Persson - 28 januari 2014 08:52

God morgon!

Stora pojkarna lämnas just nu på dagis och pappan i familjen ska efter att han lämnat barnen åka in till stan så jag och Ellion ska ha soffmys nu. Njuta lite av tystanden. Jag gillar inte att gnälla men gårdagen var kaos och mitt huvud tyade inte mycket mer.

Idag är vi alla pigga och glada iallafall! :)

Ellion har börjat vakna på natten nu för att äta. Det varade alltså inte så länge det där med att han sov hela nätterna. ;)

Men som tur är så somnar vi om direkt efter nattamaten! :)

 

Av Debora Persson - 27 januari 2014 22:22

Fan vad detta går trögt.
Matte måste vara det sämsta skit som uppfunnits. Jag hoppas jag får ett jobb där jag kommer ha stor nytta av dessa galna formler och grafer.

Av Debora Persson - 27 januari 2014 19:45

!"¤#%&%!! ongar till å vara hopplösa ibland.

Idag har pojkarna testat sina pärons tålamod till maxgräns och bidragit till en hel del gråa hårstrån.

Att man städar och städar inne på deras rum för att de fem minuter efter att rummet blivit tipp topp river ut precis allt igen och knappast vill städa efter sig. Man får hjärnblödning.

Idag fick jag inte bara hjärnblödning utan en kraftig sådan och dessutom fick jag nog och tog i stort sett varenda jäkla leksak de hade på rummet och bar ner i källaren. Jag var så snäll att jag sa att sopgubben kom för att hämta alla leksakerna. De lugnade inte ner sig ändå så de blev av med mer leksaker.


Ellion vet vad mamma tycker om dagen..

 

Fast pojakrna knappt har några leksaker kvar så lyckas de stöka ner liiiiite till och orsaka yttligare ett par hjärnblödningar.

 

   

Det är tur man älskar sina barn. ♥ Jag vet att de får igen sen när de måste ta hand om sin gamla mamma. En vacker dag så får de mata mig och sätta papiljotter i skallen på mig. ;)


Nu sover iallafall mina små prinsar och jag ska försöka njuta av tystnaden innan Ellion vaknar ♥




Av Debora Persson - 27 januari 2014 09:41

God morgon!

Måndag och ny vecka igen, går tiden såhär fort så är det snart sommar.

Men det snöade hela dagen igår så någon sommar och sol finns inte i sikte. Antar att barnen ska ut och åka lite pulka idag. Vi ska handla också och så ska Maximilian på simskolan i eftermiddag. Idag är det livräddning som står på schemat och då är det kläder på i bassängen som gäller.

Fullt upp med andra ord idag! :)

 


Av Debora Persson - 26 januari 2014 18:47

Ellion har ont i magen idag. Magdroppar och pysventil har varit till hjälp och efter att ha skrikit i flera timmar till och från hela tiden så har Ellion äntligen kommit till ro och förhoppningsvis så slipper han att ha en jobbig kväll.

Nu ska vi inta soffläge för resten av kvällen. Vilmer nattas just nu av sin pappa och Maximilian sitter ute hos mig och Ellion och myser.

   

Av Debora Persson - 26 januari 2014 13:39

Jag älskar Lasse Åbergs barnkläder. De är ganska dyra men ack så fina de är! Det finns hur mycket kläder som helst med Åberg och några bodys har jag faktiskt samt en snuttefilt (såklart!!)

             


   

Av Debora Persson - 26 januari 2014 12:13

Söndagen är här. Jag fick sovmorgon till 09.15 för då vaknade Ellion och tyckte det var dags för frukost.

Det snöar ute och barnen är rastlösa idag. Jag ska försöka göra nytta här hemma samtidigt som barnen underhålls.

Klockan går allt för fort idag så vet inte riktgit hur jag ska hinna med allt jag tänkt göra. Men lite kaffe nu och sen ska jag sätta tvättmaskinen i arbete :)


Av Debora Persson - 25 januari 2014 19:52

Jag kan inte fatta det, men en månad har gått sen jag födde fram vår tredje älskling. Klockan 14.43 blev han på minuten en månad gammal.

Jag hade kunnat göra om den där förlossningen tusen gånger om. Verkligen.

På en månad händer mycket. Han växer så det knakar i fogarna. Han har nått upp till 4 kg och blivit 56 cm lång!

Han ger oss små ljud och leende allt oftare och han fixerar blicken så bra.

Magknip har han till och från och det är kämpigt för oss alla när han skriker och har ont i magen. Pysventiler och magdroppar får vi använda för att det ska bli bättre.

På BB blev han inte godkänd i hörseltestet men det blev han när vi här om dagen var på sjukhuset och kollade hans hörsel.

Jag tycker han är en blandning av båda sina bröder, när det gäller utseendet.


Liten älskling blir stor helt enkelt.

    


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards