♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 6 april 2013

Högskoleprovet

Av Debora Persson - 6 april 2013 21:46

Idag gjorde jag mitt första högskoleprov.

Upp tidigt, till och med innan Vilmer vaknat! Klockan 8.00 var det samling på skolan. 9.00 startade första delprovet. 5 delprov blev det innan klockan slog 16.25 och vi fick gå hem. Det första delprovet fick vi veta sen att det inte gälldes eftersom det skulle vara ett "test"prov inför nästa år. Men det fick man inte veta innan vilket det skulle vara.

Först såg jag inte alls fram emot en heldag på skolan men tiden gick faktiskt snabbt och det var mycket paus och sånt så det var rätt lugnt faktiskt.

350 kronor fattigare (inte jag utan min karl fick slänga upp plånkan;) och inte mycket smartare.

Facit kom ut på nätet när vi kom hem och jag snabbrättade mitt prov och med lite snabbräkning så klarade jag iallafall provet och det är jag jävligt nöjd över. Jag trodde inte alls jag skulle klara det! Jag fick inte de bästa poängen men det kan man inte heller förvänta sig när man gör sitt första prov.

Jag har iallafall lärt mig att om jag ska göra det fler gånger så kommer jag lägga upp provtiden bättre genom att inte hänga upp sig på frågor och sitta med dom för länge utan gå vidare och så ska man ta de sista frågorna först så man hinner med dom.

Provtiden låg på 55 minuter per omgång tror jag och dessa minutrarna gick rekordsnabbt.

Undrar varför inte klockan tickar på i den farten i skolan på vardagarna?

 

Mina pojkar hämtade mig iallafall efter provet och sen bar det av hemåt för att invänta Oskar som skulle tillbringa kvällen med oss. Grillning blev det. JÄVLAR vad gött det är med trädgård så man kan grilla!

Och känner jag min karl rätt så kommer han hänga vid grillen hela sommaren! :)

Nu sover iallafall båda pojkarna och det är slapp i soffan.

Jag kan nu efter provet ta det lugnt och inta helg.

I morgon ska jag banne mig passa på att plugga lite och såklart fortsätta packa upp här hemma! Ingen vila och ingen ro! :)


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards