♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 24 september 2012

Massor med kalas denna veckan!

Av Debora Persson - 24 september 2012 09:36

Vilken natt jag haft!

Fast Maximilian inte sov något alls på dagen igår så var han inte det minsta intresserad av att sova på kvällen. Han somnade nog inte förrän runt 22 när vi la oss.

Vid 03 fick jag gå in till Maximilian som sov väldigt oroligt och mannen hade redan varit inne hos honom flera gånger tidigare. Jag la mig brevid Maximilian som tyckte han hade sovit klart och ville titta på Musse. Det tyckte inte jag och försökte få honom att somna om och tillslut gick det men han sov oroligt resten av natten. Jag sov ganska obekvämt brevid honom i hans lilla säng och han är ju som en hel orkan när han sover! Han snurrar runt hela tiden!

Sen hör jag Vilmer skrika, väntar en stund för å se om mannen tar upp honom men Vilmer fortsätter skrika och jag gissar på att mannen åkt till jobbet. Jag hade inen klocka hos mig så hade ingen aning vad vad klockan var. Strax innan 07 var klockan och Vilmer hade vaknat och stog upp i sin säng. la mig i min säng och försökte få honom att somna om- inte en chans tyckte han ;)

Vi steg upp istället och vid 8:30 vaknade Maximilian.Upp och leka med sina nya presenter direkt! :)

 
Har hunnit med att duscha och prata med bvc idag.

Vi skulle dit på 3-årskontroll idag men avbokade den tiden då mannen bytt sitt eftermiddagspass mot förmiddagspass idag och jag orkar verkligen inte ta båda barnen på bussen och stressa med det idag.

Fick dock ingen ny tid förrän den 10 oktober ;( Tråkigt då jag hade velat ha den helst denna eller nästa vecka.

Det är iallafall måndag och ny vecka har vi framför oss.

Förutom då att vi skulle varit på bvc idag så jobbar mannen förmiddag, kommer hem och är hemma med oss två timmar innan han beger sig till Malmö för att glo på fotboll så honom ser vi inte mycket av idag heller.

Men på onsdag ska vi till Kristianstad och leka på Andys Lekland så Maximilian får springa av sig lite :)

Sen ska vi hälsa på min lillasyster för sista gången där hon bor nu.

På torsdag flyttar hon till studentlägenhet igen och det är väl bra det för hon bor ju på fjärde våningen utan hiss så man är ofta mer död än levande efter man sprungit i hennes trappor. Så en mysdag i storstaden blir det och till helgen ska vi klara av FYRA kalas.

Ett kalas ska Maximilian ha för en del av släkten och kalas för kompisarna, ett kalas hos barnens farmor som fyller dagen innan Maximilian och ett kalas ska min mamma ha som fyller på torsdag.

Egentligen är det ett kalas till hos min morbror som fyller i morgon men det är på söndag så det kan vi inte komma på. Många födelsedagar och många kalas denna månaden! Sen blir det ett till kalas för Maximilian i veckan eller nästa vecka när min pappa kommer. :)

Nu ska jag ta itu med bovärden. När dom aldrig kommer så får de bara mer och mer arbete. Nu ska jag ringa och be om en brandvarnare som vi bad om förra veckan. Man måste ju ha en och efter att mammas hus brann ner så känns det ännu viktigare att ha en fungerande varnare!


 


 
 
MelissasPrinsar

MelissasPrinsar

24 september 2012 15:02

Hej!
Jag tänkte fråga dig om du hade lust att knåpa ihop ett litet gäst inlägg som jag får publicera på min blogg?
Jag brukar tipsa mina läsare om olika bloggar jag har på min bloglovin lista men fick denna ideen att "varför kan inte folk som vill få gästblogga istället och på så vis tipsar jag om nya bloggar" så sagt och gjort så blev det så :)
Hade varit super kul om du ville/orkade hade tid att göra ett inlägg inne hos mig

Du får skriva om vad du vill och bilder är mer än gärna tillåtna :)
Ha en fortsatt trevlig dag!
Mvh Melissa
http://www.melissasprinsar.com/

http://melissasprinsar.com

 
Emilia - 17 år & mamma till Mamma

Emilia - 17 år & mamma till Mamma

24 september 2012 15:14

Tävlingen om en sittdyna ifrån darlingexpress är nu avslutad, in & kika om just du blev vinnaren!
http://eemijji.blogg.se/2012/september/vinnaren-av-en-sittdyna-ifran-darlingexpress.html#comment

http://eemijji.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards