♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under januari 2012

Av Debora Persson - 3 januari 2012 20:00

Bilder från när vi var hos mamma igår.


                 

Idag blev det ingen långpromenad eftersom det började regna och blåsa som sjutton så det var ingen idé alls att åka till skogen på långpromenad!

Och än så länge lyster fortfarande bebisen med sin frånvaro! Kan det inte sätta igång snart! Nu är jag måttligt trött på att bara vänta och vänta!

Av Debora Persson - 3 januari 2012 10:48

 

Min Solstråle på morgonkvisten!

Av Debora Persson - 3 januari 2012 10:20

Bebisen lyser  med sin frånvaro fortfarande.

Det hjälpte visst inte att försöka gå till sig en förlossning igår så idag gör vi nya försök.

Eftersom det oftast startar på natten/tidigt på morgonen så blir man lika besviken varje morgon när man vaknar och inser att inget har hänt.

Då känns det som om det är kört för denna dagen.

Maximilian startade med tidigt på morgonen.

Mannen drömde i natt att vattnet gick och att det då startade.

Fia drömde i natt att jag fick en lite pojk.

Själv drömde jag att jag var inne på sjukhuset där en barnmorska erbjöd mig akupunktur i ryggen men jag avböjde och gick hem där min mammas alla arbetskamrater väntade i min lägenhet.

Iallafall så är det jobbigt att vänta nu.

Idag är jag i vecka 38+5 och det är dagen då Maximilian föddes och det är dagen då jag föddes.

Vi hoppas därför att även denna lilla bebisen tänker titta ut idag.

En långpromenad i Nytorpet borde väl ändå göra susen?

Maximilian vill nog med ha en bebis snart.

Han har nämligen ett stort paket som står och väntar på att storebror ska öppna det.

Är man storebror så ska man få paket och han är duktigt sugen på vad som gömmer sig däri! :)




Du är i vecka 39.
Du har gått 38 fulla veckor och 5 fulla dagar (v38+5).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden.
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Ons 11 jan 2012
Du har 8 dagar kvar till beräknad förlossning.


   


Av Debora Persson - 2 januari 2012 23:14

Snart är denna dagen över och jag är nu 24 år gammal.

Dagen har varit jättebra för min del fast vi inte gjort särskillt mycket.

Förmiddagen var lugn och vi gick till affären och handlade lite, gick hem och sov en stund innan det var dags för mellansmål och sen bakade jag kladdkaka som jag skulle ha med mig till mamma lite senare.


Vid 17 var vi hemma hos mamma.

Mormor och morfar hade även kommit.

Det blev middag och fika.

Jag hade önskat mig en vanlig elvisp fast på ställning så man skulle slippa stå och hålla den hela tiden och våran har precis börjat ge upp och vad fick jag? Något ännu bättre såklart!

Jag är sjukt nöjd över denna RÖDA snygga maskin med visp och andra tillbehör till!

Nu kan jag baka det mesta!

Av lillebror Algot fick jag filmer som jag ska ligga och gotta mig med när jag kommit hem från BB! :)

   


Eftersom mamma har löparband hemma så passade jag desperat på att motionera på så mycket jag bara orkade för att försöka få ut ungen inom de närmsta dagarna.

Jobbigt må jag säga, löparbandet är knepigt och de ska lämna in det igen för det går nämligen inte trycka på stoppknappen och jag körde på stegrande program så det gick undan mot slutet kan man säga.

Tillslut får man dra i nödstoppen och då blir det tvärnit på bandet.

Men ett par omgångar orkade jag med.

Börjar blir riktigt otålig och orkar inte vänta på vårt lilla hjärta längre!

Även min lilla Maximilian tycker löparbandet var roligt.

Där fick vi in den lägsta farten och han promenerade och vägrade gå av bandet.

Han gick och sprang hur länge som helst innan jag tog över igen!

Gissa om vår pojk somnade i bilen hem??

Av Debora Persson - 2 januari 2012 10:42

Idag är det min födelsedag.

Det är även min kusin Albin´s födelsedag.

Jag fyller 24 år och Albin fyller 11 år.

Än är det ingen bebis i sikte så det blir nog ingen bebis idag heller. Det hade varit den perfekta födelsedagspresenten annans men jag får den i efterskott :)

Vi är som sagt redan två som fyller år idag så det gör inget att det inte är tre som firar på samma dag heller:)


Jag fick iallafall presenter av mina pojkar i morse.

En amningskudde, tidning, choklad och lotter som visade sig vara nitlotter men det gör inget :)


Jag skrämde nog skiten ur karln igårkväll när vi låg i soffan och tittade på film.

Jag sa att jag mådde lite illa och en stund senare skulle jag resa mig ur soffan och sätta mig upp och då svär jag "HELVETE".

Mannen trodde vattnet gick men jag råkade bara välta flaskan med julmust som stod på golvet.

Då försvinner ju kolsyran!

Men än så länge är det lugna puckar.

Idag ska jag ut och gå, gå , gå och hoppas på att det ska sätta igång snart. Får bli en promenad till affären. Jag ska baka något att ta med till mamma ikväll som står för middagen.

I morgon är ju 8 dagar innan BF, Maximilian kom 8 dagar innan BF och jag kom 8 dagar innan BF när jag föddes. Vi får se om bebisen ögr som mig och Maximilian då. :)




  

Av Debora Persson - 1 januari 2012 16:51

Jaha, årets första dag är alltid så seg, även om man är onykter eller nykter kvällen innan.

Vi har inte gjort mycket för världen idag utan vi har passat på att ta det lugnt och myst istället.

Maximilian ville mata ankorna så han och mannen skulle åka till Mörrum och träffa Maximilians farfar och gå en sväng vid ån och mata ankorna.

Själv skulle jag vila för jag var så trött men beslöt mig att följa med istället ändå.

Man ska ju röra på sig så mycket som möjligt så förlossningen kan komma igång :)

Jag hoppas det sätter igång snart.

Eftersom man gått och väntat på den 31 december för att man inte ville föda innan nyår och man nu passerat nyår så känns det som om man redan gått över tiden fast man har flera dagar kvar innan man passerar bäst före datumet.

Så nu känner man efter hela tiden efter små tecken som skulle visa att det var på gång.

Men med Maximilian hade jag inga känningar heller innan men jag hoppas få en liten förvarning denna gången så det inte blir

pang-bom-på-direkt!

Men nu är det som sagt fritt fram att komma, bebisen. Nu är du välkommen!


I morgon fyller jag år. 24 år och jag pratade med mamma innan och hon frågade om det skulle bli något födelsedagsfirande. Precis som förra året så har jag inte haft en enda tanke på firandet av min födelsedag.

Och nu har man haft så mycket annat att tänka på så min egen födelsedag har blivit lite bortglömd för mig själv.

Som tur är så bjuder mamma på födelsedagsmiddag i morgon! :)


Gårdagens mage.

 

Av Debora Persson - 1 januari 2012 10:46

Juli

Under denna månaden jobbar både jag och mannen rätt mycket och det blir många nattpass för oss båda.

Vissa dagar/nätter fick därför Maximilian sova borta hos antingen sin moster eller sin mormor.

Men det har alltid gått bra för vår lilla herre, det var nog mer jag som tyckte det var jobbigt att vara utan min pojk!

Min pappa fyller iallafall år den 10 juli.

Vi besöker Kristianstadsdagarna och Maximilian åker massor med karuseller och han är nog världens lyckligaste pojk!

Den 20 juli var det Karlshamnstravet, men det hoppade vi över i år eftersom det regnade nått så fruktansvärt i Karlshamn. Mannen var där iallafall och hjälpte till eftersom Göte var med och hade hand om det. Kalle och Khaled var nog oxå där om jag minns rätt. Jag och Maximilian var istället i Norje för där var Pippi Långstrump, Kling och Klang och alla sjörövarpiraterna och dessutom bättre väder!

Klart min pojk skulle träffa Pippi som är hans favorit!

Min far var den vackra Kling (eller Klang?)) han var polis iallafall!

En rolig dag som avslutades med ösregn och alla söta barnen fick chokladgulpengar för de lyckades ta skatten från de onda piraterna!

De gånger vi var i blekinge blev det mycket bad i både havet och i mörrumsån för pojkarnas del.

Jag är lite av en badkruka och badar helst inte om vi inte är utomlands..

I slutet av månaden blev det massor med flyttpackning och städning.

Mormor kom och hjälpte oss med städningen precis innan flytten och vi hade fullt upp med det mesta av lägenheten!

Sista juli flyttar vi till blekinge igen!


 

Augusti

Månaden vi har väntat på!

Vi är blekingebo och skitglada över att ha kommit hem igen! Skönt att slippa Kristianstad!

Den 4 augusti är det ultraljud som gäller!

Ett datum vi längtat efter. Vi är lite oense och tveksamma om vi skulle ta reda på könet eller inte men beslutar oss att fråga om barnmorskan kan se könet eller inte så skulle vi få om vi ens kunde få veta det. Barnmorskan kunde inte se könet på bebisen eftersom den knep med benen så det skulle få bli en överraskning!

Vi blev dessutom flyttade två dagar så istället för slutdatum 9/1 fick vi 11/1.

Maximilian får sin nya säng och sover som en riktig prins i den!

Sen vi flyttade till blekinge igen har Maximilian vägrat och inte alls sovit i våran säng som han alltid gjorde innan så vi antar att han älskar sin säng!

Endast fåtal gånger i början vaknade han tidigt på morgonen och fick sova klart sista timmarna inne hos oss.

Lillebror Alexander (Kalleponken) fyllde 20 år gammal!

Vi gjorde ett besök på Barnens Gård i Karlskrona.

Besöket var väldigt uppskattat av Maximilian som fick träffa på både bondgårdsdjur och klappa dom, åka hölass och titta på kor, gunga och leka, hoppa studsmatta, bada och titta på spännande maskiner.

Dock var vädret inte det bästa men vi klarade oss undan regnet största delen av dagen men mot slutet kom regnet och då gav vi upp och åkte hem till min mormor och blev bjudna på middag istället :)

Maximilian började nya dagiset 15 augusti då det var dags för inskolning!

Han verkade trivas som fisken i vattnet!

Och vi trivs bra med nya dagiset med och är väldigt nöjda!

Vi var ofta i Mörrum och matade ankorna som vår lilla prins gillar så mycket!

Den 20 augusti åkte vi till mormor och morfar för att fira lillebrors 20 årsdag.

Att ha släktkalas i mammas lilla tillfälliga lägenhet var inte att tänka på så kalaset fick bli hos mormor och morfar. Vi hade dundertur med vädret och det var riktigt sommarväder ute!

Ritningarna för mamma och Götes kommande hus blev klara och de skulle snart påbörja bygget av nya bostaden!

Den 21 augusti var det Hugos dag för då var det dop som gällde för den lille herren!

Och att min lilla herre var så duktig i kyrkan var vi glada över! :) Små barn brukar annars inte ha tålamod att sitta tysta och stilla på hårda kyrkobänkar så länge annars men min herre klarade det!

23 augusti fyllde mannen 25 år!

24 augusti firar Maximilian 700 dagar på jorden!

Vi påbörjar våra första besök hos barnmorskan (förutom inskrivningsbesöket då som redan var i början av juni) detta var i vecka 20.

 




 

Av Debora Persson - 1 januari 2012 09:39

Vårt nyårsafton.

Bilderna är i oordning. Jag orkar inte fixa det så det får bli som det är.


  

Mannen och Oskar

 

Jag var snyggast under kvällen.

 

Har man inte velat sova något under dagen så är det inte konstigt om man börjar bli trött framåt kvällen.

Här har vi en herre som hade fått sitt favoritlördagsgodis och som var jättetrött. Tror det enda han tänkte på var att så snabbt som möjligt trycka i sig godiset så han kunde gå och lägga sig sen. Men hann stoppa honom innan dess, han fick lägga ifrån sig sitt godis och nana istället...♥

 

Wordfeud var vi allihopa jättesociala med under kvällen..

 

Gick inte så bra att ta kort på vår stiliga herre. Han trodde hela tiden vi skulle ta kort på  hans mage så som vi gör när vi tar bilder på min mage. Då ska han ju alltid fram med sin mage med..♥ Men stilig var han med skjorta och slips som han fick av farmor Saga och Nisse i julklapp :)

 

Oskar och Maximilian

      

Far & son

     


Vi spelade Malmöspelet(som monopol). Maximilian och Oskar var i samma lag.

     

Min lilla älskling!♥

   

Fikatajm!

 

Maximilian är ute och går med Olle

   

Går och går... de körde rally i vardagsrummet...

 

mannen


 

Ute för att titta på raketerna...

 

Det var inte så uppskattat så vi gick hem och myste istället.

 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards