♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under januari 2012

Av Debora Persson - 28 januari 2012 09:03

God morgon!

Lördag idag och skittrist väder ute. Jag pallade inte ens stiga upp ur sängen för det var så kallt innan. Pojkarna var uppe så tillslut pallrade jag mig upp jag med! I eftermiddag kommer nog min lillasyster och hennes karl och hälsar på oss. Maximilian som tjatar hela tiden om " Kakka Khaled" kommer bli glad när de äntligen kommer! Han och Khaled härjar alltid som små galningar tillsammans. :)



Av Debora Persson - 27 januari 2012 19:54

Det är tur man inte ropat Hurra än, men jag känner mig ändå lika deprimerad som jag var då Maximilian var lika liten som Vilmer är nu.

Vilmer har skrikit hela dagen och varit missnöjd med allt. Ja, sen igår egentligen. Jag hoppas hoppas hoppas att det bara är tillfälligt! Och även Maximilian har haft en av sina sämre dagar både igår och idag. Denna morsan är helt slut just nu och vill mest bara gräva ner mig under täcket en vecka.


   

Mitt hjärta trillade ute på asfalten idag och fick sig en ful fläskläpp. ;(

Han bet sig rätt rejält inne i munnen så han hade ont i munnen när han skulle äta middag.

 


Ikväll har vi Oskar på besök, vi har precis ätit middag och de har försökt fixa duschen på egen hand då de aldrig kom några och tittade på duschen idag heller. Jag har fått min lilla herre lugn och Maximilian leker med Oskar på sitt rum. Frid och fröjd med andra ord :)

Av Debora Persson - 27 januari 2012 19:38

Hur kokar man egentligen en WubbaNub??


 

Av Debora Persson - 27 januari 2012 09:38

Igårkväll fick vi känna på och påminnas om hur det var när Maximilian var lika liten som Vilmer fast lite värre då vi hade två gaphalsar här hemma istället för en.

Maximlian var på sitt sämsta humör och bara skrek och gnällde. Vilmer var på sitt sämsta humör och bara skrek och gnällde. Ingenting hjälpte mot dessa små killar. När den ena tystnat så började den andra och så höll det på hela kvällen fram till efter läggdags. Snacka om deprimerande men det kommer fler sådana kvällar, det kan jag garantera så det är bara att bita ihop. :)

Just nu är mina pojkar på gott humör iallafall. Maximilian och pappan härjar runt och Vilmer ligger brevid mig och sover.

Det kom inga gubbar igår och tittade på duschen så vi hoppas de kan komma idag eftersom det blev yttligare en översvämning idag. Det tyckte Maximilian var roligt och han fick för sig att han vill "duffa o bada". Lite fel tajming kanske för å bada.. :)

Av Debora Persson - 26 januari 2012 19:30

Min lilla älskling! ♥

 

Igårkväll blev det mys mellan brorsorna innan den större av dom skulle sova.

  

 

 

Vilmer

    

En ledsen Maximilian

   


 

Mamma & Maximlian♥

              

Av Debora Persson - 26 januari 2012 10:45

Är det inte det ena så är det de andra.

När jag duschade innan upptäckte jag att det blev översvämning i hela badrummet. Nu har pluppen där vattnet rinner igenom lossnat så allt vatten rinner ut på golvet istället för ner i avloppet. Inte så smidigt direkt.

Duschen är gammal som gatan och jag blir gärna av med den.  

Nu tillhör ju inte kabinen lägenheterna utan det var ju någon snubbe för massor av år sedan som satte in den så den är ju inte lägenhetsbolagets ansvar egentligen men vi vet ju inte hur man gör heller för att byta ut dusch direkt.

Vi har iallafall ringt gubbarna som jobbar här så får se vad dom vill göra.

De har ju varit här innan och täppt igen hörnen på duschen då den läckt vatten ut på golvet tidigare. Vi får hoppas de vill hjälpa oss så vi kan få en riktig dusch istället för den antika vi har nu.

   Maximilian är på dagis idag iallafall och vi ska passa på att städa undan här hemma, vika tvätt, plocka leksaker och göra massor med nytta innan vi hämtar hem vårt lilla hjärta. Och förhoppningsvis kommer gubbarna hit och tittar på duschen så vi kan duscha snart igen! :)

Av Debora Persson - 25 januari 2012 19:18

Inte mycket till uppdatering här idag.Haft lite å göra och när man väl sitter ner så är det de gånger man matar Vilmer eller äter själv. Ibland känns det som om det är det enda man gör nu för tiden, att antingen amma eller äta själv ;)

Maximilian har idag varit på dagis och vi andra begav oss iväg till Eko en runda. När det var dags att hämta Maximilian på dagis tog vi vagnen och gick till dagis. När vi hämtat Maximilian tog vi oss en promenad på en timme. Maximilian gick hela vägen själv eftersom vi inte tog syskonvagnen men han tycker det är kul att springa själv så det gjorde inget :) Skönt att komma ut i det fina vädret fast det var iskallt ute!

Sen har vi visserligen tagit det rätt lugnt resten av dagen. Jag har fixat lite med mina foton medans pojkarna lagat mat och lekt.  

Fick även idag hem något som vi vunnit.

En Bosch skruvdragare med vinöppnare.

Perfekt då vi varken har en skruvdragare hemma eller en normal vinöppnare. Dock får vi ju vänta lite med att inviga vinöppnaren ett tag till om inte mannen bestämmer sig för att svepa en vinare helt själv ;)

Nu blir resten av kvällen lugn, Maximilian är övertrött men  vägrar att sova. Vi ska köra på att det inte kommer bli någon skönhetssömn för hans del på dagarna längre. Det blir väldigt sena kvällar för honom annars nu för tiden så vi ska försöka skippa sömn dagtid så han kommer i säng i tid på kvällarna. Dock så sover han på dagis efter lunch så får se om han klarar av de dagarna om han inte får någon sömn då med. Värt att testa iallafall. :)

Nu hör jag hur pojkarna läser godnattsaga inne hos Maximlian så då somnar han kanske snart!


Mina prinsar!    

 

Av Debora Persson - 24 januari 2012 20:35

Helt galet vad man kan sakna något så snabbt igen!

Jag saknar min mage redan och det är sjukt egentligen för när man går runt och bär på den där stora kaggen så vill man ju bara bli av med den snabbare än blixten!

Nu har man lilla bebisen här och man slipper ha ont i hela kroppen och det är bättre såklart men visst är det mysigt med magen föutom alla krämpor man har och all längtan till att bli av med den!♥


 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards