♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under januari 2012

Av Debora Persson - 13 januari 2012 20:25

 

Idag har varit en lugn dag. Vi får inte sova särskillt mycket på nätterna så vi är rätt trötta nu för tiden.

Vilmer väljer att sova bort dagarna och hålla sig vaken på nätterna. Vi hoppas på att han kommer ändra sina nattvanor snart.

Så lugnt har det varit idag.

Fint väder ute så vi tog på oss och invigde syskonvagnen.

Vi skulle gå till dagis och hämta hem Maximilians overall och sen skulle vi gå till lekplatsen men Maximilian somnade så vi gick hem istället.

Han var så trött vår lille herre! Den mista lilla herren, ja han sov under hela tiden.


Och i eftermiddags skulle mamma och de andra kommit och hälsat på oss men vi sköt upp det så vi åker till dom i morgon istället så det blev mest bara mys hela dagen.


Maximilian tycker det är roligt med lillebror.

När han skulle åka med sin pappa till affären och handla så var det "hejdå bebis" och puss och kram till honom.

"lessen" säger han när Vilmer gråter och då ska ha ge nappen. Han vill hjälpa till mycket. Lyfta och hålla.

Skönt att han tycker om lillebror iallafall! :)


Börjar känna mig sjuk. Vet inte om det är sömnbrist, förkylningstider eller något annat men jag känner mig helt slut och på väg till feber. Slö och ont i kroppen. Hoppas och önskar att det inte blir någon jobbig mjölkstockning på detta.


       


Av Debora Persson - 12 januari 2012 21:45

Det har blivit lite dåligt med uppdatering nu men har bara varit hemma i två dagar och dessa två dagarna har vi haft fullt upp med att försöka lära känna vår minsta lilla herre och umgås med Maximilian.

Maximilian tycker det är väldigt spännande med en bebis här hemma.

Han klappar, pussar och vill kramas hela tiden. Vill hjälpa till och vara duktig. ♥

Men sen kräver han mer uppmärksamhet med,

inte alls konstigt egentligen eftersom mycket fokus har lagts på lillebror de seanste dagarna. Jag har dåligt samvete som inte hunnit med Maximilian alls mycket men eftersom det är jag som agerar mjölkmaskin så är det jag som fått ta hand om lillebror medans pappan lekt med storebror.

Det blir snart lättare när vardagen infinner sig och vi börjar få lite mer och bättre rutiner.

Nu tar vi dagen som den kommer och vi myser så mycket som möjligt alla 4.


Jag har gett mig fanken på att amningen ska fungera denna gången men ibland undrar jag hur sjutton jag tänkte?! Hur i hellskotta klarar folk av att amma? Fan i helvete vad det gör ont!



Idag har vi iallafall varit hos barnens farmor och farfar och hälsat på så de fick träffa Vilmer.

Både Maximilian och Vilmer fick presenter och så fikade vi.

När vi kom hem så var det de stora pojkarna som stod för middagen.

De gjorde korv som de stack spagetti i och kokade. Kul att göra mat tycker Maximilian!

Och gott tyckte han det var med!:)

Vi hade planerat att gå ut idag med men så blev det ju riktigt oväder ute. Ösregn och storm så inget roligt väder att ta premiärturen i vagnen med Vilmer så det får väl vänta till helgen antar jag.


Första mötet med lillebror.

Maximilian godkände lillebror på BB innan vi åkte hem.

 


Av Debora Persson - 11 januari 2012 17:15

Söndagen den 8 januari  blev Maximilian storebror.

Den var lillebror Vilmer som levererades och det var inte med snigelpost direkt utan han kom som en raket!

Vi hann i princip bara in på förlossningen innan det var dags att föda barn!

Innan vi kom till förlossningen hade jag knappt några värkar så väl inne small det på!


   

Lik storebror♥



På sin farbrors födelsedag valde han att komma till oss.

Det blev en perfekt förlossning och den kunde inte blivit bättre ärligt talat!

När det var dags att åka hem från BB kom Maximilian och hämtade hem oss och han sa

"Min bebis" så lillebror blev godkänd direkt! :)

Och efter det har det varit "Mammas bebis" och ingen annan har fått hålla lillebror för då har Maximilian kommit och sagt till på skarpen! ♥


Mer om detta kommer vid senare tillfälle med mer bilder.

Skulle bara komma in och säga att lillebror äntligen är här!




Idag är det den 11 januari och det är idag vi hade BF så lillhjärtat kom trots allt några dagar tidigare fast jag tvivlade där ett tag! :)

Av Debora Persson - 8 januari 2012 10:54

Inte mycket sömn inatt men det beror på annat än tecken på att bebisen skulle vara på G.

Vid 01.30 något sånt så vaknar vi av att Maximilian gallskriker.

Måste vara någon mardröm för han är helt till sig och det tar en bra stund innan han kan lugna ner sig och somna om.

Sen vaknar jag någon gång till och springer på dass. Senare vaknar Maximilian igen och är ledsen.

Då får han ligga inne hos oss och det tar en stund innan vi somnar om igen.

7.30 skäller grannens alla hundar och då vaknar vi igen. Strax efter 9 ger jag upp och väcker pojkarna.


Ingen bebis under natten men nu på morgonen har jag känt att det tryckt på lite.

Vore helt okej för min del om bebisen vill komma idag. Det är nämligen skitviktig fotboll i eftermiddag.

Men ja, jag vet inte.

Lite ont har jag och det är inget jag kände innan jag fick Maximlian eftersom med honom small det på direkt.

Pang bom! Nu får jag ont lite till och från men tillräckligt för att stressa upp mannen. Han gör mig nervös för det.

Vi får väl se vad som händer och sker under dagen.

Händer det inte mycket mer snart så har jag ju råkat lova Maximilian att vi ska mata ankorna idag så han sitter och väntar på att åka iväg till ån med "ankabröd"


Av Debora Persson - 7 januari 2012 19:39

Du är i vecka 40.
Du har gått 39 fulla veckor och 2 fulla dagar (v39+2).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden.
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Ons 11 jan 2012
Du har 4 dagar kvar till beräknad förlossning.


Att veckohandla lockade inte fram bebisen idag. Inte heller kände jag något alls efter en en långpromenad på 45 minuter idag.

Och inte heller en runda med dammsugaren.

Men som sagt, 4 dagar kvar egentligen till hjärtat är beräknad att komma så vi får se när den behagar att komma.


  

Av Debora Persson - 7 januari 2012 12:57

.. eftersom inte vårt andra lilla hjärta behagar att dyka upp snart så åker vi och veckohandlar istället.

Jag vet att jag inte borde längta efter det ska sätta igång för jag vet precis hur det känns och det gör sjukt ont och det är ingen skön känsla direkt att ha så färbannat ont men man vill ju ha det överstökat på något sätt.

Inget vore ju bättre om vårt lilla hjärta skulle komma snart.


Och det är ju lördag idag.

Utgång för många så det borde bebisen med tycka eller?

Av Debora Persson - 6 januari 2012 22:15

Soffmys med mannen ikväll, vi glor på Män som hatar kvinnor och äter lite gott.

Mamma hade llånat triologin av oss nu sen i mars så idag fick vi tillbaka filmerna och blev sugna på att börja glo på dom igen.

Har lite ont i magen ikväll, till och från men med min vanliga tur så skulle jag knappast tro att något skulle vara på gång.

Ja, och nu kan det ju inte starta för vi har tvättstugan bokad i morgon! ;)



Jag läste förresten att det var ganska vanligt att man med andra barnet oftast går över tiden lite.

Så egentligen borde jag ställa in mig på det, fast jag är andra barnet och född 8 dagar tidigt.


 







Vi väntar fortfarande på pippifågeln...

Av Debora Persson - 6 januari 2012 19:51

Eftermiddagen har spenderats i Sölvesborg hemma hos mamma.

Det bjöds på middag så vi slapp göra mat själva idag:)

Algot och mannen spelade tvspel och Maximilian satt och lekte med Pippihuset. Själv satt jag och pratade med mamma och tittade på medans hon gjorde middagen :)

En lugn dag då med andra ord.

Det känns inte sirekt som om det är fredag idag heller! Känns som vilken slö söndag som helst..

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards