♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under december 2008

Av Debora Persson - 10 december 2008 09:18

Igår jobbade jag hela dagen. Var ganska lugnt, hade stängning som oxå gick bra. Slapp dessutom vänta på bussen särskillt länge. Men blivit förkyldare i vilket fall. Bittert.


När min man kom hem från jobbet sen så blev det film, Arkiv x som jag lånade av Pernilla. Lite skum och inte lika bra som vi trodde, men den dög ju.



Av Debora Persson - 8 december 2008 19:16

I lördags var det som sagt pesonalfest/julfest för oss på Donken på Mobilia och Heleholm.

Åkte in till stan och mötte Pernilla vid två, hadlade lite och tog käk med oss hem till henne.

Var förfest där så kom folket med.

Halv sju bar det av till slottet.

Ja, och vi hade skitkul. Alla var fulla och glada.


Igår så slöade man på soffan exakt hela dagen. På kvällen drog jag och min man in till stan för att glo på bio. Blev Vi hade iallafall tur med vädret igen.

Skitkul. Världes största biosal, var 675 platser kvar när vi bokade typ, så den var ganska tom salen kan man säga. Var inte jätte många som såg den.

Tur är väl det för då hade man väl flippat på alla när dom ska väsnas så förbannat. Finns alltid nån sån idiot när man ska på bio. Men var lugnt igår.


I morse skulle jag ta bussen 7.15 till jobbet, men vaknade istället så. Flög upp som en stucken gris. Hatar ju att stressa så. Men kom inte så mycket försent till jobbet. Bara tio minuter :P


Ikväll ska jag fan lägga mig i tid, men visserligen slipper jag öppning imorrn, börjar inte förrän 13 istället så tar jag Pernillas stängning istället.

Skönt:) Inte den morgonpigge direkt.


Hann även med att handla lite julklappar innan jag stack hem med innan. Nu fick jag klart Davids iallafall.

Sen blev det nån extra till min söte bror. Algot menar jag förstås då. Och en till min man med.


Nu ska jag strax sätta mig och glo på Andra Avenyn innan jag ska göra något mer.


BYE


Av Debora Persson - 6 december 2008 08:26

Orsaken till att jag är uppe så tidigt en ledig lördag är för att jag skulle inom affären och ville inte gå ner, så min man fick köra inom med mig innan han skulle till jobbet. Annars hade jag sovit nu.


I natt har jag haft mardrömmar Hela natten. Orsaken till det är att jag tror Fanny är den skyldige. Hon visade mig något inte allt för mysigt igårkväll. Sedan bar det av till sjukhuset för hennes del. 

Drömde att de på sjukhuset band fast mig, la mig på en bår och tog en massa sprutor och grejjer och sög ut en massa vätska ur hjärtat, hjärnan och andra organ.

Inget mysigt.


Fanny är dessutom på  väg till Tyskland nu skulle jag tro. Om hon inte fastnade på sjukan igår:P men de tror jag inte va?

Av Debora Persson - 3 december 2008 23:15

Vilket töntigt test egentligen.Men lite kul var det allt.


" Har du mobiltelefonen i en liten hållare i bältet?"


*Nej, det är töntigt.

*Ja, men bara när jag är ute i naturen.

*Ja, alltid.

* Ja, i en hållare jag gjort själv i läder.

Okej, hur många har en sådan hållare nu för tiden ens en gång?

Det är töntigt.


Men min vuxenålder blev ändå 34.9 år. 

Känner mig inte såå vuxen..


Hur gamla är ni själva?


www.vuxenpoäng.com











     
Av Debora Persson - 3 december 2008 21:56

Tjaoo.

Dagen har varit bra. Mötte Oskar vid 13.00? Vi käkade med min man som hade lunch då med.

Efter det gick jag och Oskar på Triangeln. Han skulle absolut inte in i någon tjejaffär. Men blev ändå att han ville in på HM:P

Sen efter en stund så gick vi ner på stan. Gick genom hela stan ungefär. I snö och blask och pissväder tog vi oss ner ända till Cool Stuff, vi stod vid en korsning och Oskar kollade på mobilen, på enirokartan vart affären kunde ligga. Hittade inte på mobilen, men så gick vi 20 meter och ser affären!


Efter det blev det av till bussen eftersom Oskar skulle till sjukhuset igen. Jag tog mig till jobbet. En timme tidig var jag visserligen men ändå.

Fixade stängningen med. Tog visserligen jävligt lång tid.

Vi kom inte ifrån förrän 21.00 men men så är det. Man lär sig förhoppningsvis jävligt snabbt så man är klar på nolltid.


Nu är det iallafall Insider på tv. Det gillar jag.


Av Debora Persson - 3 december 2008 11:02

Snön kom till Malmö innan men den försvann lika snabbt igen och det började regna istället. Lite tråkigt faktiskt. Hellre snö än regn. Men det behövs inte snö  än, det räcker med att den kommer några dagar innan jul och stannar ett par dar där istället. Bara jobbigt med en massa blask och skit just nu.


Av Debora Persson - 3 december 2008 08:43

Dag 3.


Dagen började perfekt. Eller inte. Vaknade 07.15 när min man dundrar in och frågar vart jag lagt hans plånbok. I bilen. Hinner inte hämta den så jag får åka in och lämna den. Typiskt. Så kunde jag inte somna om på läge. Men när jag väl somnat om kommer katterna in och väcker mig.


Om ett par timmar ska jag träffa Oskar inne på stan, eller någonstans vid sjukan. Blir kul.



Igår fick  jag hem min svarta julgran!

Skit bra. Inte helt klar visserligen, med endast 6 kulor och lite glitter så behövs det inhandlas mer prylar.


Av Debora Persson - 2 december 2008 09:55

Dag 2.

Gomorrn.

Julradion är uppe nu. Nu blir det julmusik för hela slanten fram till Januari.

Funderar på om jag ska in till stan en runda och och fixa de sista julklapparna innan jobbet sen.

Men det regnar och är pissväder. Får bli Trianglen isf tror jag.

Idag var ju meningen att jag och min man skulle till Planatgen men han får fixa det själv eftersom jag jobbar.

Träffas knappt nu för tiden, jag och min man.

När han jobbar förmiddag så jobbar jag kvällar. (Så är det h ela denna veckan)

Och förra veckan var det tvärtom. Jag jobbade öppning och min man kvällar.

Så nu ses vi baraa efter 20.30 om dagarna. Och blir inte särskillt länge för sen blir det ju att lägga sifg för sen ska min man upp och jobba.

Kul liv.

 Men på söndag får vi umgås.

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards