♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under december 2008

Av Debora Persson - 22 december 2008 23:51

Ikväll har jag, min man och Fanny varit och tvättat bilen, eller vi försökte iaf. Hade bara 20 kronor löst så blev inte så bra. Blev mat från BK med.

Sedan när vi kom hem, fixade vi xboxet till farsan, kollade så det funkade och packade ner det. Sedan blev det film, Death Race, trodde den skulle vara en pissfilm men den var jävligt bra faktiskt!


Dessutom, har vi varken VARMVATTEN eller VÄRME hemma nu. Helt jävla värdelöst. Att ingenting kan funka på ett sånt nytt ställe!?

Och på tal om att inget funkar så kan man fan inte stänga dörren till vårt förråd där ute, eftersom det blivit fuktskadat eller nått så dörren lutar fan på övre delen.

Hur fan kan man låta en dörr som ska stå ute bli så skadad? Heöt åt helvete värdelöst.


Jag och Fanny ska gå bort till dom imorrn på förmiddagen och gapa på dom. Om vi vågar:) Man vafan, kan ju inte duscha imorrn heller.

piss piss piss.

Fan frysa ihjäl här. Så kom vi på att vi ska gå runt med lappar och så ska folk få skriva på, för dom verkar ju inte kunna klaga själva, för hade alla klagat så hade dom väl gjort något åt det?? Så vi får lägga en heldag på att knacka dörr:P


Nu ska jag strax sova, ska upp i tid imorrn med. Och då jävlar.




Av Debora Persson - 22 december 2008 18:23

Bilder från festen i lördes hemma hos Fanny! 



Värdinnan
   Den snygge
  Jenny   Fanny dödar nog mig nu..? haha, men tror hon skulle se rädd ut?      Jeny    Jenny och min man
   FELICITA   








 Ja det var en kul kväll.

Av Debora Persson - 22 december 2008 06:51

Igår efter jobb hämtade Fanny och min man mig. Dom hade varit på Ikea och handlat hyllan jag ville ha, ser genast mycket bättre ut här hemma nu.

Sedan skulle dom åka och handla dammsugaren jag med ville ha, skulle handlat den här åt mamma, så skulle fått den av henne när jag fyller år, men den jävlen vatt ju slut. Så blev ingen.


Så när vi kom hem satte jag och Fanny oss för att bygga ihop skiten, det var ju inte det enklaste direkt, men tillslut gick det. 

Fetepizza blev det efter det och en film.

Sen efter den var det ju läggdags för vår del eftersom vi ska strax jobba.



Snart är det fasen jul, inte många dagar kvar nu vill jag lova. Sista dagen för mig att jjobba med nu innan jul, så jobbar inte förrän på fredag nu, ska bli skänt att vara ledig!



Av Debora Persson - 20 december 2008 14:23

Hemma från stan nu.

Handlat klart ALLA julklapparna nu,

handllat käket till på tisdag och även det jag ska ha med mig hem till mamma på julafton.

Även handlat dricka till ikväll med.

Ikea vatt vi med på.

Hittade en svart bokhylla eller vad man nu kan kalla det till våra dvdfilmer som annars står staplade på golvet.

Men kartongen till den var alldeles för stor för att få plats tillsammans med två pers i baksätet och en massa matkassar så får köpa hyllan efter jul när vi ändå ska till Ikea igen och köpa vitrinskåpet vi med skulle ha.

 

Genast mycket fattigare efter denna dagen! 

 

Snart ska jag och min man städa lite. Satt upp vår nya lampa med vi köpte på Ikea, snart kan man få helt ordning på den förbaskade lägenheten!

 

Ikväll blir det även fest hos Fanny, men ingen helröjj eftersom jag ska jobba imorrn.


Av Debora Persson - 20 december 2008 09:30

Fan vad skönt att vakna två stycken i sängen idag. Ingen väckarklocka som skulle få upp en till jobb. Visserligen ska vi ju strax iväg men inte oftå båda jag och  min man är lediga såhär. Vi låg och mös med Bosse och Sally med.


Vis ka strax till Ikea, Fanny och Jenny ska med. Efter det blir det systemet. Och sist blir det att handla käk, ska handla allt till vår uppesittarkväll på tisdag och måste även handla saker jag ska ha med mig hem till mammam på julafton, lika bra att handla sakerna nu, för på måndag och tisdag känns det som om det kommer vara 500 gånger så mycket folk i affärerna. Pallar inte stå i kö i tre timmar heller.


Man får ju passa på när man kan. Jag fick ju lönen igår med:)



 Ikväll blir det även att gå hem till Fanny som ska ha fest. Men får bli efter allt städande som jag ska ägna den största delen av dagen på. Ska även se till att träna lite.

På xboxet, hoppa lite längd, höljd, kasta spjut och grejjer:)




Av Debora Persson - 19 december 2008 23:52

Nu är det inte långt kvar till julafton. Härligt.


Pratade med pappa innan med. Han hade varit och tittat på bilen idag och fått provköra den. Helt och hållet värd pengarna och den var skön att köra och allt annat bra. Hoppas bara vi får lånet så kan vi köpa den.

Ikväll har det blivit film med min man. hehe The Blue Lagoon. Just nu har jag blivit på städhumör. Konstigt nog blir jag alltid det sent på kvällarna.


Av Debora Persson - 19 december 2008 10:30

 Jag har kommit på vad jag önskar mig när jag fyller år- En dammsugare som den här, Den vi har nu är så klumpig och får inte plats någonstans, så är den ful med.

Denna hade funkat hur bra som helst. 




Igår fick vi dessutom för oss, eller det var väl egentligen jag, att flytta rumsavdelaren från tvrummet till köket. Blev mycket bättre faktiskt. HAde tänkt att ha en byrå i köket annars men tror jag inte hade fått plats, rätt ont om pltas och rumsavdelaren är ju inte särskillt bred.


Men i tvrummet ska vi istället ha två vitrinskåp där  avdelaren stog. Nu står min julgran där istället så ser inte ut att vara så tomt heller.

äh, det kommer bli så bra tror jag.

 


 Idag ska jag även jobba, 13.20.30 Så väl dags att göra sig i ordning nu då antar jag.


Av Debora Persson - 18 december 2008 19:44

Varit ute och gått med Fanny precis. Gick till affären. Svinkallt ute verkligen och det blåste med.

Men skönt att komma ut ändå.  Träffade Fannys granne med. Hon hade fortfarande ingen värme! Så sa hon med att lägenheterna var mkt dåligt byggda så om några år kommer det vara stora problem med alla lägenheterna, kommer komma in fukt och grejjer.

Giriga gubbar som har stället men inte ska dom betala för bygget mer än nödvändigt verkar det som.

Men men, om några år bor man väl inte kvar just här heller..


Ikväll ska mannen min göra pannkakor. Gott. Och jag ska städa med (:



Pratade med pappa innan med. Han hittade ju en bil på blocket till oss igår som fanns på hans gamla jobb, 58000 låg den väl på men hade bara gått 9 tusen mil så inte så farligt. Den skulle han åka och titta på åt oss idag men snubben var inte där idag så får bli imorrn,men han kollade den hur den var utanpå, och den såg skitbra ut, ingen rost eller nått sånt skit heller.

Så bara hoppas man kan få en bil snart. Behövs ju verkligen!



Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards