♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Maximilian 3-4 år ♥

Av Debora Persson - 15 april 2013 21:33

Idag var vi iväg och skulle besöka min lilla lillasyster som snart flyttar ifrån oss så vi ville såklart träffa henne en gång till innan hon flyttar om ca 2 veckor.

Att få se henne en sista gång men allt jag fick var glåpord, slag och sparkar.

Nej, jag skojar bara. =) Vi hade jättetrevligt!

Men innan vi åkte till Karin så tog vi och svängde inom Eko för att titta lite.

Maximilian provade massor med hattar innan vi åkte. Tror han tänker bli polis....


När vi kom till Karin förväntade vi oss att hon skulle ha lunchen klar, då hon sa att hon skulle börja med den när vi var på väg men icke da.

Strax efter att vi kom så kom Karins granne Carro ner och gjorde maten till oss :) Kakkaduvans hjälpreda det där :) 

Köttfärspaj var det som serverades.

Carro blev sedan en stoooor favorit till Maximilian och hon tvingades åka upp och ner i hissen ett antal gånger med honom. :)

Sen serverades kladdkaka innan barnen var trötta och vi var tvugna att bege oss hemåt igen. Maximilian hade lätt kunnat ge sin högra arm för att få stanna kvar hos tjejerna men var tyvärr tvungen att följa med mamma, pappa och lillebror hem.


Och snart flyttar hon. Gud vad vi kommer sakna henne!  

 






Av Debora Persson - 15 april 2013 09:57

Om en liten stund ska vi bege oss iväg mot lillasysters lilla bostad.

Ett sista besök i hennes studentlägenhet innan hon flyttar till Stockholm. Den enda vi väntar på nu är Vilmer som tar en powernap.

Idag är jag förresten ledig, läraren är sjuk och lektionen inställd. Det enda vi gör på den lektionen är att läsa en bok på engelska så det är det jag får göra i bilen istället. :)


Helgen for förbi i raketfart så idag känns det som om det är söndag eftersom jag är ledig. Förhoppningsvis går därför denna veckan snabbt. =)


   

Av Debora Persson - 14 april 2013 21:30

Idag tog Maximilian med sig sin mormor på Bamsegympan.

Han hade lovat mormor att städa sitt rum och hade han gjort det så skulle han få en present. Så efter gympan följde han med mormor hem.

Medan Maximilian var på gympa fortsatte jag att måla lite till i hallen och snart är färgen slut så måste ha mer snart. :) Mannen och Vilmer drog  hem till barnens farfar för lite fix.


Maximilian hade sett fram emot att följa med mormor hem.

Mormor har nämligen köpt en ny häst så han tyckte det skulle bli roligt att titta på den.

Så de var i affären och handlade. Maximilian skulle få present för han städat sitt rum. Han fick välja helt själv och valde någon plastleksak för 20 kronor.... Men mamma köpte också en grävskopa som ska vara i sandlådan till barnen.

Men annars verkar det vara billigt och bra om man låter Maximilian välja själv.. :)


Efter de varit i affären så fick Maximilian rida på en av hästarna.

Han tycker det är jätteroligt att rida så han var definitivt nöjd med dagen med mormor.

Medan Maximilian skämdes bort hos mormor så åkte vi andra på 80-årskalas. Mannens farmor firade 80 år så det blev mat och fika. Lagom till fikat kom mamma och lämnade Maximilian så han hann också kalasa lite innan vi åkte hem. Åkte hem utan Maximilian för han valde att följa med kusinerna hem. Mannen lämnade mig och Vilmer hemma och sen stack även han iväg till sin bror för att glo på fotboll.

Men nu är hela familjen samlad igen. Vilmer sover och Maximilian har inte många minuter kvar innan han däckar för dagen.


Av Debora Persson - 14 april 2013 20:59

Igår minns jag knappt vad vi gjorde nu när jag ska skriva här...

Jo, Maximilian åkte ju på barnkalas. Medan han var på kalas så kom barnens farfar och hjälpte oss med lite saker vi behövde lite hjälp med. Och jag satte igång och måla i hallen. Den fula träpanelväggen blev vit och fin och den fula väggmålningen på andra väggen blev vit och fin.


   

 Det blev en jäkla skillnad efter jag målat!

 


 


Det är fortfarande inte färdigmålat än. Men väggen där hatthylla och spegel ska hänga är klar så nu kan vi snart få upp det. Det ska sen målas i hallen precis innanför dörren på de väggarna. Där är målat en gång men behöver målas mer. Och så ska det målas på väggarna utanför våra sovrum. Och även i taket med. Sen är vi klara med det :)


Jag målade hela dagen i stort sett och vid 17:30 kom min lillasyster Kakkaduvan och hämtade lite flyttkartonger. Min lillasyster har nämligen fått jobb i huvudstaden så om cirkus två veckor lämnar hos oss och flyttar upp dit. Fy fan vad det känns sorgligt egentligen. Barnens favoritmoster kommer vi inte alls kunna träffa lika ofta längre. Det är så tråkigt. Det är som med storebror David. Han bor nästan längst upp i Sverige och vi bor nästan längst ner. Barnen har inte träffat honom och hans tjej alls många gånger. :(

Men innan lillasyster drog sig iväg igen hann vi med en glassfika. Förhoppningsvis hinner vi träffa lillasyster en gång till innan hon flyttar.
 Antagligen ser vi henne i morgon. :)


En kalasredo fin kille med blå färg i håret och ett paket i handen!♥

 




Av Debora Persson - 6 april 2013 22:10

Än är vi inte klara med huset men här kommer några bilder.

Mitt fina köksskåp och barnens rum. Barnens rum är inte helt klart än heller. Där ska upp taklampa, sänglampor, biltapet och lite hyllor och tavlor på väggarna och sängen ska målas vit innan det är klart där inne! :)


                           

Av Debora Persson - 5 april 2013 20:05

Äntligen fredag! Jösses så dagarna rullar på!

Redan fredag!? Jaja, vi har iallafall haft fullt upp hela veckan då så ingen vila i stort sett!

Idag skulle mannen iväg på möte efter lunch så Maximilian fick komma till mig i skolan. Vilmer var på dagis så Maximilian var glad över att få följa med mamma till skolan!

Han har tjatat och tjatat och tjatat om att få följa med till skolan så idag fick han följa med! :)

Jag hade matte och Maximilian kom till mig ca 45 minuter in i lektionen.Han satt tyst och fint under genomgången vi hade. Han satt och målade och tittade. Efter genomgången vi hade så blev det en liten bensträckare och då ville Maximilian sträcka på sina ben så därefter hade han spring i benen resten av lektionen. Han var nog ganska trött med för han sa att han var trött och ville gå och lägga sig i sängen. an Dock så finns det ingen säng som han kunde vila på men det fanns en soffa i korridoren han la sig på i ungefär 5 minuter och sen sprang han runt igen. Kaffemaskinen var spännande och han tog muggarna och gick till toaletten för att fylla dom med vatten. Sen satt han en stund med sin surfplatta. Sen sa han att det var tråkigt och så höll det på. Vi slutade en kvart tidigare ungefär så tur var väl det! :) Jag fick iallafall en hel del gjort även om jag fick springa efter Maximilian ett par gånger.

Efter lektionen gjorde jag Maximilians dag genom att fråga om han hellre ville ta bussen än att låta pappa hämta oss. Självklart! Dock skulle vi bara till affären så blev inte bussresa hela vägen hem.

Lycklig kille på bussen fram till affären där vi hittade pappan och lillebrodern.

Vi hadlade lite lunch till mig till morgonendagen eftersom jag ska tillbringa hela dagen i morgon i skolan.

Jag ska ju göra högskoleprovet!

Jesus. Jag förtränger det hela tiden och blir hela tiden påmind om det av mannen. Jag glömmer bort det och tänker hela tiden att det är långt tills dess men det är ju för jössenamn i morgon!

Det håller väl på mellan 8-16 ungefär om jag minns rätt så det är en riktig heldag.

Måste nog läsa på lite om det till i morgon. Tror det börjar 08. Men vet i sjutton vart jag ska ta vägen och sånt där som kan vara bra att veta. :)


Nu är mannen iväg hos sin bror och glor på fotboll.

Vilmer sover sen 19.30 så jag och Maximilian myser i soffan med chips och dipp. Egentligen skulle vi ha morötter med men det glömde jag och kom på när dippskålen nästan var tom så vi får väl ta morötterna i morgonkväll:)

 

Av Debora Persson - 3 april 2013 22:07

Nuuuuså. Nu har det gått ett par dagar sen jag kunde skriva sist.

Fullt upp från morgon till kväll!

Fredagen den 29 mars var det äntligen dags för flytt!

Äntligen blir det hus och trädgård!

Flytten startade vid 10.00 Starka killar kom och bar möbler och allt som skulle flyttas. Själv styrde jag upp. Cajsa kom och lekte med barnen så de ar nöjda och glada. Snabbt fylldes tre släp och vi bagav oss sedan iväg till huset. Maximilian åkte till sin farmor medan Vilmer var kvar i huset och lekte med Cajsa. Jag styrde upp och fixade kaffefika till hungriga och törstiga flyttkillar.

Mot kvällen kom Oskar på besök och vi fortsatte med uppackning av kartonger och byggde upp sängar och annat kul.

Lördagen den 30 mars är det påskafton. Påskharen hade varit på besök här hemma.

Såpbubblor och påskägg var vad han lämnat.

Vi klädde på oss och gjorde oss redo för påskfirande hemma hos min mormor och morfar. 

Även där hade påskharen varit på besök och det blev påskmiddag och fika innan barnen var trötta och vi fick bege oss hemåt igen.


Hem och fortsätta packa upp och fixa här hemma. Galet mycket saker man har!

Och det tar aldrig slut heller!


Söndagen den 31 mars var det dags för flyttstädning!

Mamma och Algot kom vid strax innan 10 på förmiddagen för att passa barnen ett par timmar. Jag och mannen åkte iväg till lägenheten och mötte upp Oskar som skulle hjälpa oss med städningen. Jag var med och städade några timmar men blev sen hämtad av Göte eftersom mamma och dom skulle iväg sen så karlarna fick slutföra städningen utan mig.

När vi kom hem till huset hade mamma gått lös i köket och packat upp det mesta och gjort det fint. Dessutom hade hon gjort spagetti och köttfärssås som var klart lagom till vi kom hem.

Vi åt lunch innan de fick bege sig iväg igen. En stund senare kom mannen och Oskar hem igen. De fixade och byggde och donade här hemma. På kvällen blev det grillning i trädgården.


Måndagen den 1 april stack mannen hemifrån.

Han drog redan strax efter 08 på morgonen och var hemma 12 timmar senare. Han och ett helt gäng andra fotbollsnördar satte sig på tåget ner till Malmö med några öl i sina kassar. De skulle glo på fotboll. Själv fick jag och barnen besök av lillebror Alexander och Sofie.

De stannade flera timmar hos oss innan det var dags för dom att bege sig hemåt. Därefter fortsatte jag att packa upp.


Tisdagen den 2 april var det slutbesiktning i lägenheten.

Besiktningen fick dock mannen ta eftersom jag var i skolan. Maximilian ar hos sin farmor under tiden och Vilmer på dagis. Maximilian ville följa med mig till skolan egentligen men fick ha skola hos farmor istället där han fick visa att han kunde räkna och så blev det lite pyssel. Besiktningen gick kanoners! Eftersom det mesta ska göras om i lägenheten så blev det en snabb besiktning. Han kollade bara bakom spis och i badrummet i stort sett. Vi hade tokstädat hela lägenheten så kunde lämna den med gott samvete ändå. :)



           


Av Debora Persson - 28 mars 2013 19:26

Maximilian kommer hem från dagis med massor med påskpynt!

En del har jag inte fått med på bild men här är lite vad han har pysslat ihop iallafall. Så synd att vi inte har det framme i år eftersom vi flyttar i morgon så blir det inget vidare påskpynt framme detta år.

Idag var det påskfest på dagis med.

Förra året hade Maximilian köpt kvast och lite anant skoj till påskfesten men så blev han sjuk och fick vara hemma från dagis. I år har vi typiskt nog packat ner hattar, kvastar och ansiktsfärg så jag fick ta min eyeliner och fixa till lite mustach på Maximilian och en liten nos på Vilmer så de var lite "påskklädda". Maximilian fixade även till sig i håret och satte lite fina fjädrar där med. ♥


     

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards