♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Maximilian 3-4 år ♥

Av Debora Persson - 12 juli 2013 21:26

I morse började jag jobba klockan 07, och mannen slutade jobba klockan 07.15 så jag löste av honom på jobbet och barnen blev därför hämtade av min mamma strax innan 07.

För deras del blev det frukost på McDonalds och knattarna fick pannkakor att mumsa på.

De har sedan åkt till min mormor och ätit middag och sedan lämnat min lillebror med kompis hos min andra lillebror. En bra dag för mina små knattar med andra ord. Själv jobbade jag till 16 och när jag kom hem möttes jag av glada barn som precis kommit hem igen.

Sen har vi haft besök av Oskar som ätit middag med oss.

Vilmer trillade ikväll och slog ansiktet med platt fall i marken, så det forsade blod från mun och näsa på honom.

När det lugnat ner sig på blodfronten såg vi att han fått hack i läppen och uppe i tandköttet.

Är mer rädd om han slagit i tänderna så får se om det finns någon tandläkare öppen i morgon så de kan kolla på hans tänder. Har hört man ska åka och kolla upp sådant om man trillat och slagit i tänderna om det sen skulle bli senare besvär så har man det på papper sen om det skule vara något. Särskillt med framtänderna med, inte så roligt om de skulle bli förstörda..


 

Av Debora Persson - 30 juni 2013 19:57

Nu är det helg för min del!

Jag har nu jobbat klart för denna veckan så nu tar jag två välförtjänta lediga dagar! Dagar som jag kommer ha fullt upp här hemma! :)

Känns som om det är fredag idag men de är inte så konstigt då.


Hittade lite bilder på min telefon, undra vem som är fotograf? ;)

                      

Av Debora Persson - 14 juni 2013 20:02

Häromkvällen var vi på barnens dagis där Maximilians avdelning hade lite sommarfest och avslutning för de barn som ska sluta efter sommaren.

Det är barnen som ska börja skolan och Maximilian som ska byta dagis.

Lite lek och fika blev det innan barnen samlade sig och sjöng för föräldrarna och syskonen så fint.

Sedan blev barnen som ska sluta uppropade en och en för att få ta emot lite presenter och kramar.

En planta med smultron som vi planterat i trädgården, en tavla med alla barnens tumavtryck samt häftet med bilder och teckningar på Maximilian och som han gjort.

     

Av Debora Persson - 11 juni 2013 20:48

Ikväll har vi varit på dagis för lite sommarfest och avslutningsfest för de barn som ska börja skolan till hösten, och Maximilian som också ska sluta eftersom vi flyttat så han ska byta dagis. Men mer om det i morgon för jag måste lägga in lite bilder och det orkar jag inte just nu.


Köpte ett riktigt billigt presentkort idag. Fick 500 kronor på lekmer.se för endast 129 kronor!

Det kostade egentligen 249 men eftersom jag hade 120 kronor tillgodo så blev det inte så mycket att betala för min del! :)

Perfekta sättet att skämma bort mina små prinsar! :)

 

Av Debora Persson - 28 maj 2013 19:43

Jesus, nu var det längesedan jag skrev. Har haft fullt upp med allt annat så det är väl lika bra att uppdatera lite nu   Datorn bråkar nått så förbaskat med mig också. Jag kan inte gå in i någon bildmapp tillexempel för då stängs allt ner efter ett par sekunder så att föra över bilder till datorn tar en halv vecka ungefär och man vill tusen gånger strypa datorn och dränka den i ån. Så om det bara kommer inlägg utan bilder så vet ni varför. Mannen har försökt luska ut problemet men datorn bråkar ändå. Har ringt lillebror försupport så han har skavsår i öronen nu.


Sist jag skrev var i torsdags, då hade vi fått veta att barnen hade fått dagisplats. Helt perfekt men jag kommer sakna dagiset som de är på nu.

Helgen minns jag inte mycket av egentligen. Oskar var hos oss någon kväll, tror det var i lördagskväll men de glodde på fotboll så jag gick och la mig väldigt tidigt.

Och ja just det, Maximilian sprang Paprika Loppet på Ica i lördags. Alla barnen som är med i Paprikaklubben fick vara med och springa och alla barnen blev vinnare såklart!

När de sprungit klart loppet fick de en liten påse med lite smått och gott i som medalj, diplom, dricka, frukt. Maximilian var glad och nöjd när vi åkte därifrån. Han hade ju vunnit! ♥

   

I söndags var det mors dag och den firades hemma hos mormor och morfar. Vi åkte lite tidigare för pappa skulle komma och hämta våran bil som skulle på spabehandling. Mormor och morfar bjöd på middag. Min mormor gör den bästa och godaste maten vill jag lova! Några timmar hos mormor och morfar begav vi oss hemåt med två trötta små barn!

Jag har fullt upp några dagar till och snart är skolan över. Lite nationella prov och ett psykoligiarbete är vad som är kvar istort sett. Och jag längtar tills jag kan andas ut lite under sommaren. Sen till hösten sätter det igång igen.


Igår var det fika och lek på dagis. Det var på Vilmers avdelning som det var en liten träff med på kvällen.

Vi hade fika med oss, det blåstes såpbubblor och vi lekte utomhus. Tyvärr var vädret inte det bästa och det regnade. Men barnen var glada, Maximilian hade ju kompisar med som går på hans avdelning som var där med sina småsyskon så de lekte bra med. Efter ett par timmar begav vi oss hemåt med trötta barn.



Nu ska jag ta och sätta mig och skriva det där knepiga psykologiarbetet som ska redovisas på torsdag!


Idag fick dessutom min vän Patricia en dotter! En liten tjej som kommer få heta LYKKE! ♥

Av Debora Persson - 23 maj 2013 12:51

Igår fick vi brev hem. Barnen har fått dagisplats på dagiset vi sökt på!

Perfekt! Jag var lite orolig att de skulle hamna på annat dagis än det vi sökt. Det vi sökt ligger bara över vägen och tar bara några minuter att gå till! Helt perfekt! Avdelningar har vi inte fått veta än men det kvittar vilken avdelning de hamnar på.

Och de fick börja i augusti med som vi sökt! :)


Vilmer har sovit inne i stora sängen nu sen den natten vi provade lägga honom där.

Det har funkat så bra för honom att sova inne hos Maximilian och inga som helst problem! När klockan närmar sig väldigt tidig morgon så vaknar han och går upp själv och in till oss och lägger sig inne hos oss och sover en stund till. I morse när han kom så gick han bort till platsen där spjälsängen brukar stå och tittade. Spjälsängen var borta! Den plockar vi nu undan för den kommer han inte behöva något mer! Men han blev lite snopen över att han säng var borta.



Av Debora Persson - 21 maj 2013 20:01

I morse sa Maximilian att Vilmer inte längre är någon liten bebis.

Och sen frågade han om vi inte kunde köpa en liten bebis för han ville ha en.

Fias lilla bebis vi hälsade på häromdagen har verkligen satt sina spår på Maximilians hjärna.

Fick dock berätta att bebisar är beställningsvaror med lång leveranstid så dem går inte att köpa pang bom.


I eftermiddags satt vi i bilen och Maximilian kom att tänka på bebisar igen.

Maximilian: Snäääällla, vi kan köpa en bebis?

Jag: Ska vi köpa en bebis? Vad kostar en bebis då?

M: 90 kronor.

J: Oj, så mycket pengar har inte mamma!

M: Jag har pengar, jag kan köpa!

J: Vad ska det vara för bebis då?

M: En sån här liten (visar med händerna), en pojke.

J: Vad ska han heta då?

M: Tinky Winky.

J: Vart köper man dem bebisarna då?

M: På Ica.. Eh, nej på Konsum!


 



Av Debora Persson - 20 maj 2013 20:07

 

Vilka små pluttar jag hade för ett år sedan!


Ännu en ny vecka är kommen. Har fullt upp med skolan nu eftersom det är så nära slutet nu. Galet mycket att göra och det är nästan det enda jag pysslar med när jag är hemma känns det som. Jag får stanna hemma medan barnen åker iväg med barnen eftersom jag måste plugga. Tur det är över snart. Men hamnar där till hösten igen men lite sommarjobb hinner vi med emellan! :)


I natt sov förresten Vilmer inne hos Maximilian i våningssängen för första gången! Det gick hur bra som helst att ha dom sovande tillsammans i samma rum! Vilmer vaknade framåt tidiga morgonkvisten som vanligt och hamnade sen inne hos oss för att kunna somna om någon timme. Ikväll la jag honom i deras rum igen och det gick hur bra som helst! :) Tänk om allt annat vore lika enkelt ;)


Nä, nu ska jag sätta mig och plugga lite till!

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards