♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Maximilian 3-4 år ♥

Av Debora Persson - 18 oktober 2012 17:38

Idag vatt vi på möte på dagis.

Det blir som vi trodde, att de stora barnen på avdelningen (födda 09 & 10) ska byta avdelning till avdelningarna med bara stora barn.

Det tråkiga är då att fröknarna han har nu gillar jag så mycket så det är tråkigt att inte ha dom kvar ;(

Och som jag skrivit tidigare så kände jag ju den ena av fröknarna eftersom det är en släkting till min kompis och en av de andra fröknarna hade jag själv när jag var liten.

Men avdelningen Maximilian ska byta till (den avdelningen jag hoppades på) jobbar ju även där en fröken som varit på mitt dagis när jag var liten men hon var på andra avdelningen. Hennes barn är lika gamla som mig och lillasyster så där har man varit och lekt många gånger.

Jag är nöjd iallafall och vem vet, Vilmer har ju fått dagisplats till januari med så han kanske hamnar på den avdelningen Maximilian är på nu eftersom det försvinner några barn därifrån till nästa termin då ju.

Har dock önskemålet att han ska hamna på Maximilians första avdelning han var på men vi får se. Vilken avdelning han hamnar på återstår att se då man inte får reda på det ännu.

Men i dec/januari flyttar Maximilian och hans kompisar över till stora avdelningarna! :)



Av Debora Persson - 17 oktober 2012 12:16

Jag: Godmorgon älskling!

Maximilian: öhhh

J: Har du sovit gott?

M: Jaaaa, jag har ätit kakor på mitt rum!

J: Har du ätit kakor? När då? I natt eller?

M: Jaa, i natt. På mitt rum!

J: Var det gott?

M: Jaaa, mmmmm.


Så lät det när jag väckte mitt gull i morse. Tror han har drömt om något gott kanske? Ingen mardröm iallafall :)

Efter att vi pratat klartvände han sig om och snoozade en stund innan han ropade in mig igen för då kände han att det var dags att stiga upp.

En banan till frukost och osten på smörgåsarna dög mycket väl till honom. Kul kille som ber om en macka men sen bara äter upp osten. Efter frukosten begav vi oss iväg till dagis där han pussade mig hejdå innan han satte igång att pussla med de andra barnen.

Jag och Vilmer gick och köpte frallor innan vi gick hem igen så jag kunde äta lite frukost.


 

Av Debora Persson - 14 oktober 2012 19:21

... till de bättre!  

Mannen ville åka och titta på hockeyn ikväll och jag ville inte sitta ensam hemma med mina små gullungar så vi åkte till Patricia under tiden det var hockey.

Perfekt ju!   

Så det blev lite kvällmys där istället.

Vi fikade och Maximilian spelade Guitarr hero och målade medans jag och Patricia snackde strunt. :)

Vilmer som tykänns mycket nu för tiden hade visst inga problem med att sitta i någon annans knä ikväll och han somnade i Patricias famn :)


Efter ett par timmar där kom mannen och hämtade oss och vi åkte hem för att äta lite pannkakor till middag.


Resten av kvällen slänger vi upp benen i soffan och myser fram till läggdags!

I morgon är det ny vecka och därmed nya tag!

 

 


Helgen har iallafall varit bra. Vi har haft att göra och ändå hunnit med lite vila! :)



 



Av Debora Persson - 14 oktober 2012 10:41

Lördagen for iväg så man knappt hann med den och nu är det söndag!

Maximilian är iväg på bamsegympa med sin pappa medans jag är hemma och myser med  Vilmer.

Ruggigt och blött ute idag så det kommer bli massa hemmamys hela dagen idag.


Igår var ju Maximilian hos sin mormor där han hade en välbehövd semester från sin mamma, pappa och lillebror.

Han hade sovit över och blev lite bortskämd med bubbelbad och massa mys.

På förmiddagen åkte vi andra inom stan på ett ärende innan vi åkte till barnens farmor och farfar. Vårt matsalsbord och stolar har vi lämnat där för det ska slipas och målas vitt tänkte vi så igår blev det slipat.


Efter besöket där for vi hem till  mamma för att hämta hem vår lilla gullunge som vi saknat så!

Han hade fullt upp med att pussla när vi kom för att hämta honom.

När vi kom hem var det dags att tvätta och sen kom Oskar på besök och stannade hos oss resten av kvällen. Vi åt middag och Maximilian plockade fram sin nya radiostyrda lastbil han fick av sin morfar och Suss när han fyllde år. Oskar blev som ett barn igen och de körde runt med lastbilen här hemma. :)

Helt plötsligt har vi ju jättemycket plats i vardagsrummet nu när bordet och stolarna är iväg.

Jättemycket lekplats istället! :)

   

Av Debora Persson - 12 oktober 2012 18:39

Ikväll är vi halvt barnlösa.

Maximilian har åkt hem till sin mormor för att tillbringa kvällen och natten där.

Morbror Kalle och Sofie är där med så han har nog roligt!

Jag frågade honom innan om jag fick följa med honom och också sova hos mormor men det fick jag inte. Jag skulle sova i min egen säng..

Vid 16:30 kom mamma och hämtade honom och därefter tog jag och Vilmer en långpromenad och kom hem strax innan 18 så det blev en rejäl runda för oss.

Maximilian hade packat med sig badkläderna så det skulle nog bli lite utomhusbad i varma bubbelpoolen med ikväll om jag känner honom rätt. Han har längtat efter att bada där!

Så vi får se när vi får hem vår lilla älskling i morgon. ♥


 

Av Debora Persson - 11 oktober 2012 11:38

Vi brukar beställa foton och andra fotoprodukter från fujidirekt.

Så bland annat gör jag fotoböcker till (bara Maximilian än så länge) barnen för varje år.

Maximilian har nu 3 fotoböcker. En om hans första år, 1-2 år och nu den senaste 2-3 år.

Häromdagen. fick jag hem hans tredje bok.

Man har ju så jäkla mycket bilder på barnen så de bästa och viktigaste bilderna hamnar i böckerna.

 

Några bilder från Maximilians första år.

         

Några bilder från Maximilian 1-2 år

             

Några bilder från Maximilian 2-3 år

               




Av Debora Persson - 11 oktober 2012 10:39

Igår vad det dags för 3-årskontroll på bvc för Maximilian.

Det han såg fram emot var att åka bussen dit. Buss och tåg är stora favoriter!

Väl på plats vägdes han och mättes. Sen i våras (9/5) har han växt från 93 cm till 96 cm. Tror dock det blev lite felmätning då han inte stog med fötterna intill väggen och han stod lite ihopsjunken så tror ändå att han är yttligare någon centimeter längre än 96.

I våras vägde han 14.6 och nu har han passerat 15 och hamnade på 15.3 kg.

I våras var vi bara där för vägning och mätning. Förra kontrollen gjordes när han var två och då vägde han lika mycket som i våras 14.6 kg men han var bara 89 cm lång så han har växt mycket på längden detta året! ♥

Min stora pojke!

Sen las det iallafall fram bilder på olika saker som en boll, kopp, potta, mössa mm. Han fick peka ut de olika sakerna sköterskan bad honom peka på. Han fick säga vad det var för saker och plocka bort.

Sen tog hon fram lite olika djur, som panda, katt, häst, dinosaurier och några andra. Han visste precis vad alla djuren hette.

Han pratade på och han fick beröm hela tiden för han var så duktig.

Hon tyckte han pratade väldigt bra för att vara 3 år gammal. Han hade inga problem alls.

Sen fick han visa att han kunde hoppa med. Inga problem!

Tillslut fick han en jättefin cykelhjälm som alla nyblivna 3-åringar får från bvc. Det var en nöjd kille som gick därifrån! En nöjd kille som såg fram emot en bussresa hem!

Bussen var rätt full så jag satte Maximilian brevid en annan kille medans jag ställde mig vid vagnen.

Maximilian sa till killen brevid honom att sätta på sig bältet (han är väldigt noga med att man ska ha bälte! Bra där!)

Sen pratade han med killen en stund, jag hörde inte då jag stog en bit ifrån men killen hade lurar i öronen så han hörde kanske inte heller. Maximilian pratade på och killen nickade och såg glad ut bara. Haha. Sen körde bussen under en bro och då vrålar Maximilian i hela bussen "Ahhhhhh Akta tunneln! Ducka allihopa!! Ahhhh!" Han är bra på att underhålla iallafall, om så en människa som en hel buss!

 


Av Debora Persson - 7 oktober 2012 12:58

Idag vatt det gympa för Maximilians del. Det gick bra idag förutom en krock med en annan tjej. De skulle springa runt ringen och han fick möte av en tjej som sprang på fel håll så pang sa det och han krockade med pannan före. Blev först ett stort märke och en bula men nu är där ett litet blåmärke. Men annars fick det som sagt bra. Jag fick inte hjälpa honom alls utan han sa att han kunde allt själv. Och det kunde han med, enda gången jag fick hjälpa honom var när han skulle gå balansgång så han hade något att hålla sig i.


Efter gympan bar det av hemåt. Vilmer var trött och jag ville hinna hem innan han somnade. Så sen har jag hunnit rensa i barnens garderob. 2 papperskassar med kläder åker ner i källaren. Var egentligen inte så mycket kläder utan det var en del vinterkläder som Maximilian haft tidigare som tog en del plats.

Nu väntar vi bara på att pappan i familjen ska vakna efter sitt nattjobb så får vi se vad vi ska hitta på resten av dagen.

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards