♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Maximilian 3-4 år ♥

Av Debora Persson - 27 mars 2013 21:25

"Varsågod mamma, du får denna i julklapp" ♥♥

Jag fick en påskteckning i julklapp av min gullunge häromdagen! ♥

 


Av Debora Persson - 24 mars 2013 20:45

Idag har varit en riktig toppendag!

Maximilian har varit på barnkalas på McDonalds. Han lämnades klockan 10:30 och hämtades av min mamma klockan 12.

Under tiden Maximilian var på kalas kom det ett gäng starka killar och tjejer hit för att hjälpa oss flytta kartonger, köksbord och annat från lägenheten samt att tömma båda källarförråden. Allt skulle bort till huset. På ca 40 minuter var tre släp fyllda och de kunde köra första omgången till huset och sen åka och hämta det sista.

Klockan 12 när mamma och Maximilian kom hem så begav jag mig iväg till klädbytardagen för att handla barnkläder.

Maximilian är redo för kalas. Lillebror vill oxå följa med!

 


Innan klockan 12 hade jag iallafall hunnit råka ta sönder en spegel som stog inne i stora garderoben.

En ganska stor spegel så om man får 7 års olycka så lär jag få 14 års olycka nu. Men å andra sidan var det bra att den kraschade i golvet för väggfästerna till spegel är borta så vi har haft spegeln i garderob i ett par år för vi har inte vetat vart vi skulle göra hän den eftersom vi inte kunde sätta upp den på väggen. Nu slipper vi bekymra oss över vart den ska ta vägen iallafall. =)


Klockan 12.30 började bytardagen och jag var lite sen så Patricia som jag skulle dit med hann gå in innan jag kom. Det var nästan omöjligt att hitta henne där inne sen för fy för den lede vad mycket folk det var! Man kom varken fram eller bak där. Till slut hittade jag iallafall Patricia bland alla människor. Även hon hade hittat lite kläder. Själv hittade jag iallafall 1 par foppatofflor till Maximilian och 1 par till Vilmer. Jag provade en toffla på Vilmer när jag kom hem och när jag skulle ta av honom den så blev han vansinnig. Därefter gick han runt med sina små tofflor i flera timmar. Toknöjd över mammas köp!

Sen hittade jag 1 par gummistövlar till Vilmer, 1 Astrid Lindgren lottospel, en plånbok till Maximilian, 1 par badbyxor till Vilmer, en swimcoach till Vilmer, 2 par shorts, 4 par byxor, 1 pyamas, 1 skjorta, 1 linne, 2 långärmade lite tjockare tröjor, 4 långärmade lite tunnare tröjor samt 8 t-shirts till barnen.


Efter att sen få stå i kö i över en timma kom vi äntligen ut. Jag var 425 kronor fattigare men mycket kläder rikare. Och jag fick ju faktiskt en hel del för de pengarna. Det var ju ändå Esprit, Villervalla och ME&I kläder som också fick följa med hem i kassarna. Efter bytardagen gick jag hem till huset där mannen, mannens pappa och Danne befann sig. De har gjort en massa i köket och det börjar se ut som ett riktigt bra hem nu! =) Mycket ljusare kök än vad det var sist jag såg det!

Sen kom jag ner i källaren... HELA gillestugan är proppfull med lådor! Från golv till tak! Jeeeesus! Hur mycket prylar har man egentligen!?

En sak är säker iallafall, när vi flyttat in så måste vi gå igenom allt och göra oss av med det som inte behövs längre. Nu var ju ändå väldigt mycket av det i gillestugan saker som vi faktiskt använder och som vi precis packat ner men nu kommer vi ju inte ha några källarförråd på samma sätt där vi kan förvara allt som inte används så mycket får vi gå igenom för jag vill inte ha gllestugan som ett förråd utan det vill jag kunna använda som ett rum också! Så man åtminstone skulle kunna kasta ner gubben där om han är på dåligt humör ;)


När jag kom hem till lägenheten hittade jag mamma sitta och läsa i soffan, Maximilian sov i sin fåtölj som var i soffan och Vilmer sov i sin säng. Mamma verkade ha haft en lugn barnpassning iallafall ;)

Maximilian vaknade när jag kom hem.

Han berättade sen hur han haft det på kalaset. De fick sjunga "ja må han leva", han åt kyckling och de fick gå in i köket och titta på när de gjorde hamburgare.

Nu har jag själv haft kalas på McDonalds när jag var lite och minns hur det var och dessutom ahr jag jobbat på McDonalds sen urminnes tider så vet hur det går till men Maximilian berättade och tyckte det var väldigt häftigt :)

Sen berättade han att det bor en isbjörn på McDonalds. Han bor i stora frysrummet och de fick gå in där och titta. Nu såg de ingen isbjörn i frysen för den sov men han berättade att det var jääääättekallt där inne. När han berättade det minns jag själv när jag hade kalas på donken hur vi tittade efter den där isbjörnen. :)


       




Av Debora Persson - 23 mars 2013 19:50

Idag har vi minsann haft fullt upp här hemma!

Dagen startade med att mannen ställde sig och bakade scones medan jag snozade en stund till :)

Efter frukosten begav sig mannen iväg till huset och träffade sin pappa. De började lägga golvet i köket som nästan blev helt klart idag.

Jag var hemma med pojkarna och försökte packa och plocka lite men idag har Vilmer inte alls varit på det bästa humöret. De stunder han var vaken var han gnällig och trött. Jag la honom ofta i sin säng eftersom han var så trött men han sov inte särskillt länge utan han valde att ta ett gäng tiominutare istället så de små stunder han sov så hann jag med lite iallafall :) Och tur att Maximilian hade tålamod och kunde roa sig mestadels på egen hand :)

Men när mannen kom hem så var det Maximilians tur att roa sig. Han älskar att åka buss så det ville han göra. Jag och Maximilian klädde därför på oss och begav oss iväg till bussen. Vi behövde ändå handla lite till middagen och dammsugarpåsar så vi tog bussen in till stan och där hämtade mannen och Vilmer oss.

När vi satt på bussen så jublade Maximilian. Han tjoade och tjimmade. "KOM  IGEN BUSSEN, BRA BUSSEN! HEJA BUSSEN! JAAAA! BRA JOBBAT BUSSEN!" Tror busschaffisen blev glad över lite komplimanger! :)


Nu är iallafall vårt kök snart klart. Lite till på golvet som ska fixas och lite mer färg på något ställe på väggen. Jag ahr inte sett helt hur det ser ut men gissar på att det iallafall kommer bli betydligt mycket ljusare i köket nu när det är ljust golv och vita väggar. Innan var det ofärgade träpaneler och mörkbrunt plastgolv.. Kommer bli kanon!


Av Debora Persson - 21 mars 2013 21:19

Torsdag idag och sista passet på simskolan för Maximilians del.

Tyvärr kunde jag inte följa med eftersom jag var i skolan och det var en viktig lektion så jag kunde inte gå tidigare heller.

Men eftersom det var sista gången idag så fick barnen glass och diplom eftersom de varit så duktiga! ♥

DOCK så blev jag rätt chockad när mannen sa att Maximilian får fortsätta med minisim och inte få gå över till Sim 1! Han av någon i gruppen har ju alltid varit väldigt framåt och velat prova på allt de ska göra. Men tydligen så kan han inte doppa huvudet som han borde kunna så han får fortsätta att gå i den gruppen en gång till innan han bör vara redo att hoppa över till nästa grupp.. Visserligen är det ju bra att inte låta honom gå över till nästa grupp innan han är redo men å andra sidan så lär de sig doppa huvudet i nästa grupp med skulle jag gissa... Och så är det lite surt att behöva lägga ut pengar igen på en sak han redan gjort en gång. Inte mycket att göra åt eftersom jag vill att han ska kunna behärska vattnet ordentligt så inga onödiga olyckor sker när han ändå är så sjövild i vattnet som han är. Så fortsätta i simskola ska han iallafall.


Det var iallafall en nöjd kille jag träffade efter simskolan idag, Danne hade ju kommit och tittat på när han simskolat med. :)


När vi kom hem sen så åt vi lite middag och sen begav sig mannen iväg och fixade i huset tillsammans med några kompisar medans jag och sönerna inväntade besök. Patricia kom och fikade med oss ett par timmar och hade det trevligt.

När hon sen åkte hem hade Vilmer redan somnat medans Maximilian fortfarande höll sig vaken till ungefär nu. Han höll precis på att somna brevid mig i soffan så mannen fick dra upp honom så han kunde borsta tänderna så nu ligger han i sängen och somnar nog vilken sekund som helst.





Av Debora Persson - 18 mars 2013 18:37

Idag var det simskola för Maximilian.

Jag stannade hemma med Vilmer så Maximilian tog sin pappa med sig istället. Idag var han helt ensam på simskolan. Nu är dom ju inte så många i vanliga fall. Dom är ju tre stycken. Maximilian och två tjejer men tjejerna var inte där idag så Maximilian fick simskolefröken för sig själv! Vilken lyx!

Inte nog med det så begav de sig bort till den lilla varma bassängen idag istället.

Maximilian fick hoppa och lära sig doppa huvudet. Han fick flyta och jaga små grejer i vattnet.

På torsdag är det sista gången på simskolan i denna gruppen.


Efter simskolan lämnade mannen av Maximilian och begav sig iväg mot huset för att fixa lite med slipning och måleri.

Och jag inväntar nu tiden då Vilmer ska bli dundertrött så han kan somna för då ska jag sätta mig ner och plugga. Har ett arbete som ska göras klart till i morgon nämligen.

Har iallafall hunnit göra lite knäckebröd ikväll, men tror inte de blev så himla bra. Vilmer stod och drog i mig så de blev inte så jämna och sen passade han på att höja gradantalet på ugnen till 270 grader utan att jag såg det..

Ja, så snart är denna måndag över. Resten av denna veckan har jag fullplanerad med massa kul! I morgon ska jag och barnen iväg och leka med Fialottan medans mannen fixar i huset, på onsdag ska jag ta med min mamma på bio, på torsdag ska vi träffa Patricia och leka, på fredag ska jag på möte, på lördag händer än så länge inget speciellt så antar att det blir flyttfix och på söndag är det barnkalas, barnklädershopping och första flyttlasset kommer bege sig iväg!



Av Debora Persson - 18 mars 2013 14:46

På barnens mössor finns det ett stort ljusblått "M". Man skulle kunna tro att det möjligvis står för

Malmö FF eftersom det är mannens favoritlag. Men så är icke fallet. På Maximilians mössa betyder ju "M" "Maximilian" såklart och på Vilmers mössa står "M" för "Maximilian är världens bästa storebror".

Eller? Malmö FF, vad är det liksom? En skånsk maträtt?


   

Av Debora Persson - 17 mars 2013 20:30

Idag startade vi söndagen med lite Bamsegympa för Maximilians del.

Hela familjen följde med idag eftersom vi skulle iväg direkt efter. Vilmer var ganska trött på att sitta och titta på hela tiden. Han ville såklart vara med och leka med de andra barnen! Efter en stund kom även min pappa och tittade på när Maximilian och jag gympade. Pappa skulle med oss efter gympan då vi skulle till huset. Efter gympan ville Maximilian åka i morfars bil så det fick han göra och vi möttes sen borta vid huset.

Pappa kollade väggarna och tapeterna eftersom vi bett honom om hjälp med tapetseringen. Domen blev den att vi får ta och slipa till väggarna lite innan han kan tapetsera. Sen kom även mannens pappa till huset och männen kollade om de fick upp värmen i oljepannan. Tror det gick tillslut?

Sen kom även mamma, mormor mfl och även dom tittade på huset innan vi begav oss hem med trötta, hungriga och kissnödiga barn.


  

Jag älskar verkligen detta kökssåpet!

Synd där inte finns fler sådana skåp!

Frågan är vad man ska ha för fint i det skåpet?

För övrigt så ska väggar och paneler målas om i veckan!

 

Maximlian skottade snö och kände sig som hemma alla redan!

Tror han kommer stormtrivas med att kunna komma ut och leka i trädgården! Han som älskar att leka ute!

    

Av Debora Persson - 16 mars 2013 20:47

Laaagom trött och grinig efter denna dagen. Jag och mannen var i Kristianstad medans pojkarna var hemma hos min mamma där min lillasyster passade dom medan mamma och lillebror var iväg en sväng.

Det tog inte ens en timme förrän jag fick ett litet sms från lillasyster " Vafan ett skämt att han redan har bajsat???" och strax därpå skrev hon att även Maximilian bajsat. Grejen var den att när vi frågade lillasyster om hon kunde passa pojkarna en stund så var hon rädd att hon skulle behöva ta och torka bajs. Haha stackars. Inte nog med att en onge bajsar utan båda två bajsar! :) Får iallafall hoppas hon vill vara barnvakt fler gånger! :) Som tur var så tyckte de om att vara med moster och det är ju huvudsaken!

På vägen hem sen när vi hämtat pojkarna frågade jag Maximilian vad han hade gjort hos moster Kakka så svarar han stolt "Jag har bajsat!" Haha söte!


Vi var i Kristianstad iallafall. Vi köpte det vi behövde och det var bland annat lite smågrejer som behövs till huset samt tapeter, tapetklister och färg till väggarna. Efter att vi handlat klart så begav vi oss iväg för att hämta våra små pojkar.

Ikväll är jag inte på det minsta bra humör och ville helst gå och lägga mig men får vara vaken en liten stund till innan jag besegrar sängen och hoppas på att det blir nästa dag snart.

I morgon har vi fullt upp med gympa för Maximilian och sen ska vi bort till huset en sväng. Och så måste måste jag hinna plugga lite med!

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards