♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under februari 2014

Av Debora Persson - 7 februari 2014 10:50

Usch vilket ruggit väder det är ute idag.

Snön håller på att regna bort nu. Kanske lika bra så vi kan få vår någon gång :)


Igår var det avslutning för Maximilian på simskolan. Vilmer fick leka hos kusin Cajsa under tiden för Vilmer gillar inte att sitta stilla så länge så det blir bara ett evigt jagande annars. Men Vilmer hdde det bra hos kusinen. Han hade med sig sin Pippidocka, Pippifilm och favoritgottiset- vindruvor.


På simskolan bjöds barnen på glass och sen fick de hoppa ner i vattnet. Maximilian har inga problem alls med att hoppa från kanten, doppa huvudet, titta under vattnet och flyta.

Duktig kille vi har! Vi ska nu anmäla honom till nästa grupp.

 

Av Debora Persson - 6 februari 2014 10:00

Vilken jäkla ångest man får när man tvingas plocka undan minikläderna!

När jag skulle klä på Ellion idag så fick han inte behålla kläderna på. 3 gånger satte jag på honom bodys men alla var för korta. Fjärde uppsättningen med kläder kunde han ha på sig.

Inse fakta helt enkelt. Storlek 50 är för litet nu och det är dags att packa ner de kläderna.

Inte så konstigt egentligen med tanke på att han är 56.5 cm lång nu. Alla kläder är olika stora beroende på vart de är köpta så någon storlek 56 kommer också få packas ner medans någon storlek 50 fortfarande passar.


Man får lite psykbryt när man tvingas gå igenom hans garderob för att packa ner kläder han aldrig någonsin kommer kunna komma ner i igen.

BB-kläderna svider lite extra. Det är ändå hans första kläder liksom. Suuurt!

Likadant med de kläder man haft uppe som både Maximilian och Vilmer också använt, för tänk att de som är mina stora pojkar också varit så pyttesmå en gång i tiden!

Men samtidigt kommer gläldjen fram för de allra flesta kläderna Ellion fått när han föddes är ju i storlek 62/68 och då kan an snart börrja använda dessa kläderna!

Massa nya fina kläder kommer alltså snart till användning och det är det roliga! Massor färgglatt och inte lika mycket neutrala kläder till vår lille herre! :)


 

Av Debora Persson - 5 februari 2014 09:28

En hård kväll igår men vi fick sova gott iallafall. Ellion skrek fram till 20.30 och där efter var han välädigt trött, inte så konstigt om han skrikit sen lunchtid. Han sov iallafall hela natten med undantag för lite nattamat framåt morgonkvisten.

Mina stora pojkar är på dagis nu och vi andra ska göra oss i ordning för dagen. Får se vad vi ska hitta på, eller snararre i vilken ände vi ska börja för vi ar en hel del att göra här hemma.

Kanske ska fortsätta måla väggarna så man får det gjort.

Det är roligt att måla innan man påbörjar arbetet men när man väl står där och ser jobbet framför sig så är det inte så roligt men så är det roligt när man har det gjort och man ser resultat.

 

Av Debora Persson - 4 februari 2014 19:00

Idag blev det 6-veckorsbesök på bvc för Ellions del. Han vägdes och mättes. Det kollades så han hade fixerat blicken och unde följa med, med blicken och det kunde han. Han tycker om att se sig omkring och särskillt lampor är roliga att titta på.

Vi pratade också om hans onda magknip som följt honom ett par veckor nu.

Jag blir trött bara jag tänker på det men det liknar vääääldigt mycket både Maximilian och Vilmers kolik.

Jag väljer att säga magknip för min hjärna orkar inte med mer kolik. Men skriker man intensivt i minst tre timmar i sträck per dygn mer än tre dagar i veckan så är det kolik och Ellion skriker i stort sett hela kvällarna och ofta hela eftermiddagar fram till 22-23 om kvällarna.

"Vid sex veckors ålder brukar de flesta barn skrika sammanlagt ungefär två timmar per dygn".

Ellion är tyst i ungefär två timmar per dygn istället ;) Inte riktigt men ibland känns det så. Det är som sagt mycket skrik och magont om dagarna. Och Ja, jag uteesluter mjölk till mig själv men det hjälper inte ändå alla gånger. Det är skrik ändå och jag längtar till den dagen jag kan hälla upp en hel kanna med riktig oboy och dricka för att sedan hälla upp en kanna oboy till.


Idag har vår herre skrikit sen lunch och skriker fortfarande men men mannen har tagit honom en stund nu. Snacka om trött hjärna.


Iallafall så pratade barnmorskan om akupunktur och vi sa att vi provade på det på Vilmer när han hade kolik.

Och smart som jag är så har jag redan gjort ett skrikschema och påbörjat det iafall han nu skulle skrika mer (vilket han gör) eftersom om det ska vara tal om kolik och akupunktur så ska man i ett par veckor innan fylla i ett skrikschema och nu har jag redan påbörjat det så vi slipper det långa "väntetiden" innan akupunkturen och det tyckte barnmorskan avr bra. Hon skulle prata med den barnmorskan som gör denna akupunkturen (i annan stad) och när vi ska till bvc nästa vecka så är det läkarkontroll och då ska vi ta med skrikschemat så läkaren kan titta på det med.


Jag som var så glad att vi denna gång slipper all magont och kolik. Men tji fick jag. Här skriks det som aldrig förr ;)
Det är väl meningen att vi bara ska få kolikbarn. Men vi har iallafall turen att få sova på nätterna. Alla tre ar sovit hela nätter i stort sett och det är aldrig någon av ungarna som valt att stiga upp klockan 03.00 bara för att. Att få sova på nätterna är guld värt!

(TA I TRÄ!!!)


Idag fick vi äv en hem ett stort paket. Vi hittade en bilstol till Ellion häromdagen som vi beställde hem.

Den är från 0-18 kg vilket innebär att han kan ha den redan nu fram till han väger 18 kg och sitter framåtvänd eftersom stolen går att ha både bakåt och framåtvänd. Eftersom stolen också är ett babyskydd så kan vi som sagt använda den redan nu men det gör vi inte. Vi använder vårt babyskydd som vi haft sen han föddes så byter vi bilstol om ett tag istället. Det var inte menigen att vi skulle köpa bilstol nu till honom men eftersom den var så billig just nu så passade vi på.

   



Av Debora Persson - 3 februari 2014 20:24

Från det här.....

 

 


....Till det här.....

   


Vårt vardagsrum var så jäkla fult innan!

Väggarna i brun tygtapet (?) och vår gamla skinnsoffa gjorde att det såg ut som ett riktigt penionärsvardagsrum.

Jag tröttnade på det häromdagen och mannen fick bege sig för att köpa färg till väggarna. Och passande nog hittade vi en soffa i samma veva som han  åkte och hämtade i helgen.

Nu är vardagsrummet ett helt annat rum för jäkla vilken skillnad det blir!

Än är jag inte klar med målandet, med tre barn som ska underhållas får man ta lite i taget men jag har som sagt målat klart väggen där soffan står och nu återstår det en helvägg till samt två halvväggar. Förhoppningsvis hinner jag klart i veckan så vi kan börja trivas i vårt nya ljusa rum!

Av Debora Persson - 2 februari 2014 09:30

Idag fyller familjens lilleman år!

Lillebror Algot fyller 14 år och senare idag vankas det kalas!

Liten blir stor minsann! 14 år är inte klokt!


På bilden var han kanske 2-3 år?


  

Av Debora Persson - 1 februari 2014 20:48


Man kan inte tro bilden är tagen i vårt vardagsrum. De bruna väggarna håller på att försvinna och skinnsoffan har vi slängt ut.

Jag målar väggarna och har inte hunnit så långt men det blir baske mig bra som attan!

 

Maximilian och Ellions kvällsmys ♥

 


 



Av Debora Persson - 1 februari 2014 20:38

Igårkväll hade vi mamma på besök. Hon kom visserligen 1½ timme för sent och så somnade hon på soffan 1½ timmme efter hon kommit hit. Haha. Men lite tid fick vi med henne. Vi hann äta tacos, lägga barnen och sen somnade hon till filmen vi precis startat. Hon vaknade lagom till hon skulle åka hem. Söte.

Barnen var glada och hade väntat och längtat efter mormor hela dagen. :)


Jag och Henry myste under samma filt.

 

Ellion fick snutte-elefanten av sin mormor! Gad Glad Glad!

 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards