♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under februari 2013

Av Debora Persson - 12 februari 2013 15:04

På senare tid har jag lärt mig dricka kaffe som jag inte kunnat innan utan det skulle vara latte eller cappuchino och det kunde jag sluka utan problem. Senare tid har jag lärt mig dricka kaffe men med mjölk i, då går det bra och smakar hur bra som helst.

På senare tig har jag dessutom lärt mig äta semlor. Jag har inte klarat av att äta mandelmassa (?) som är i bullen. Men helt plötsligt sitter man där med kaffe och semla. Jag vet inte hur många semlor jag tryckt i mig senaste tiden men tydligen lär jag ha lärt mig äta det med.

Det blir nog så nu i äldre dar. Man är inte lika kinkig när det gäller att äta och dricka sånt som ser konstigt ut eller luktar konstigt (jo, jag är lika kräsen fortfarande)

Och med tanke på hur många semlor jag tryckt i mig så lär jag ju inte tänka på vikten heller. Det är väl sånt man slutar tänka på när man blir äldre.

 

Av Debora Persson - 11 februari 2013 19:56

I lördags fick vi besök av pappa och Suss.

De kom och fikade med oss. Och de hade med sig födelsedagspresent till Vilmer. De har inte hunnit komma och fira honom tidigare eftersom jobb och annat kommit emellan.

De hade även med sig julklappar från min farfar och Sonja. Vilmer fick Duplologo och Maximilian fick en stor lastbil med massor med racebilar till.

I födelsedagspresent fick Vilmer en lektunnel. Oooooj vad lektunnlar är roliga!!


Lektunneln var nog det bästa födelsedagpresenten enligt Vilmer! ♥

       



Vi hade gjort semlor som vi fikade på. Vilmer älskade sin semla, lille gottegris!♥



Maximilian hade en egen variant av semla eftersom han absolut inte vill äta grädde så han åt semla med lite nötkräm i, istället.

     

Av Debora Persson - 11 februari 2013 19:50

Häromdagen anmälde jag mig till högskoleprovet.

Nu finns det ingen återvändo. Har aldrig gjort det innan men har hört att det är gaaaalet svårt..

 

Ett prov som måste göras.

Det är liksom bra att ha gjort en och flera gånger.

Av Debora Persson - 10 februari 2013 19:44

Fullt upp heeeeela helgen.

Igår hade vi pappa och Suss på besök. På kvällen kom Oskar hit och tittade på Melodifestivalen med oss.

Idag startade vi dagen med gympa och sen åkte pojkarna till barnens farmor och farfar medans jag stannade hemma och pluggade. Sen ahr vi tvättat och fixat här hemma så nu sätter jag mig ner och njuter av de sista helgtimmarna. I morgon är det skola igen.

Har massa bilder från helgen men de kommer upp i morgon!


Av Debora Persson - 8 februari 2013 21:56

Fredag kväll nu och helgen är påbörjad.

Idag har jag varit i skolan. Engelska och matte var det som gällde och jag måste bara säga att matte är sjukt jäkla skitsvårt! Jag har läst matte ett par gånger innan men nu är det nya böcker och allt det. Mycket svårare. MYCKET! Alltså jag fattar nada. Detta kommer jag absolut få jättesvårt för.

I boken är det nytt hittepå som de anser att man ska kunna i denna kursen och det är hittepå som jag aldrig hört talas om innan.

Jag får be till de där gudarna ovanför huvudet på oss att jag kommer klara detta!

Även om det är helg nu så kommer jag få plugga häcken av mig i helgen. Men inte bara tråkigheter denna helgen utan i morgon får vi besök av pappa och Suss! :)

Av Debora Persson - 8 februari 2013 08:22

God morgon.

Äntligen fredag. Maximilian vaknade upp med ett leende på läpparna idag och sa att det var Gladiatorerna ikväll, vilket han tokälskar!

Om en stund ska jag ta och bege mig bort till skolan några timmar. Veckans längsta dag är på fredagarna.

Två timmar engelska, en halvtimmes rast och sen två timmar matte innan man får gå hem. Kämpig dag men det klarar vi. :)


Av Debora Persson - 7 februari 2013 20:42

Tiden går så fort!

För ett år sedan såg det ut såhär....


                                        

Av Debora Persson - 7 februari 2013 20:32

Idag hade vi en som kom och tittade på lägenheten här.

Hon verkade nöjd iallafall och blev glad över att lägenheten kunde vara ledig redan första april så förhoppningsvis vill hon ha den och vill ha den 1 april. På måndag får vi besked hur det blir och om hon var intresserad av lägenheten skulle hon komma inom i helgen så hennes sambo med kunde titta på lägenheten. Det är ju bra att hela lägenheten faktiskt ska renoveras. De som flyttar in här får ju välja tapeter överallt förutom i vårt sovrum där det redan är nya tapeter. Och köksluckorna som vi redan valt gick inte att avboka så de kommer få luckorna och bänkskivan vi valt men annars får de ju lägenheten i stort sett som de själva vill ha den. Kan ju va bra för den som flyttar in här.


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards