♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 21 januari 2013

Min första dag

Av Debora Persson - 21 januari 2013 13:05

Idag började jag mitt plugg.

Kändes ganska dumt att traska in på gymnasiet när jag är så pass gammal att jag inte borde sätta mina fötter där, men nu befann jag mig på plats och jag trodde jag skulle få vara äldst på mina 25 år men ickeda! Jag var långt ifrån äldst och behöver därför knappast känna mig dum för att jag pluggar på komvux. I fortsättningen håller vi ju oftast inte till inne på gymnasiet utan det var bara idag när vi skulle mötas i aulan. Sen är vi i andra byggnader.

Mitt schema är toppen! Och om man jämför med att plugga heltide på komvux och heltid på folkhögskola så kommer detta vara mycket bättre! Här läser jag bara de ämnen jag vill läsa och behöver. På folkhögskolan fick man läsa massor av andra ämnen som man inte var ett dugg intresserad av eller någonsin skulle ha nytta av i framtiden.

Eftersom jag kommer plugga heltid nu så kommer det bli massor av tid hemma att plugga. Måndagar har jag bara engelska. Tisdagar har jag bara geografi och psykologi. Onsdagar har jag bara matte. Torsdagar har jag psykologi och fredagar har jag engelska och matte. Inga långa dagar heller så det är skönt. Men det blir som sagt mycket pluggande hemma för jag måste fasiken klara detta nu om jag ska kunna bli något vettigt =)

I morgon börjar skolan gå efter schema men eftersom det är en föreläsning på förmiddagen blir det inte riktigt några lektioner. Har ev en lektion innan föreläsningen som jag får kolla upp om den är eller inte.

Efter skolan som höll på 1½ timme ce kom mina pojkar och hämtade mig. Sen åkte vi hem och åt lunch och om en stund ska vi åka och hälsa på mannens mormor. =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards