♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 24 september 2012

Syskonkärlek

Av Debora Persson - 24 september 2012 21:07

Förra inlägget började jag skriva 15:30 så det tog några timmar att färdigställa det..

Mannen kom hem från jobbet innan, åkte inom affären och lagade middag innan han begav sig iväg igen.

Denna gången mot Helsingborg för att glo på fotboll.

Och just sådanahär dagar är extra jobbiga om mina barn är extra jobbiga.

Maximilian som alltid alltid varit snäll mot sin lillebror och varit väldigt överbeskyddande har helt plötsligt vänt- nu är det tjuvnyp och slag hela tiden så jag har inte kunnat lämna dom två ensamma fär då blir det slagsmål.

Tror Maximilian börjar få svårt med just att lillebror har börjat röra sig så mycket. När han reser sig upp och sånt för helt plötsligt kan inte Maximilian få ha sina saker ifred utan lillebror är där och pillar och tar grejerna hela tiden.

Men samtidigt säger han hela tiden till lillebror " Älskar dig Vilmerboo!"

Syskonkärlek...
Kan tänka mig hur det kommer vara när de båda är lite äldre. När båda ska försvara sig mot varandra... :)

Jag är iallafall jätteglad att dom två är just mina två små älsklingar!

 

Och ikväll har dom båda skrikit från varsitt håll.

Vilmer har skrikt hela tiden och när han väl somnat i famnen då och man lägger honom i sin säng så vaknar han, ställer sig upp och skriker.

Och Maximilian har tjabbat om massa annat.

Nu har jag precis lagt ner Vilmer efter att han har somnat igen- och jag tror att det är för natten denna gång faktiskt för han skrek sig nog sömntrött.

Maximilian är fortfarande vaken men han ligger i sängen iallafall så han somnar nog snart han med.

Min hjärna är för trött för att göra något mer denna kväll så nu kommer det bara bli soffläge innan läggdags, ingen anin om när mannen kommer hem men det blir nog väldigt sent skulle jag tro.

Jag ringde bovärden innan och han kom hit och kollade på gardinfästerna som behövdes.

Där hänger ju redan fästen men de är gamla och det går inte hänga något i gardinväg på dom och det såg han med. I vårt sovrum har vi helt nya tapeter och han såg att de som tapetserat hade gjort det lätt för sig och tapetserat runt fästerna istället för att skruva bort dom och sätta dit nya så där borde ju har varit nya egentligen.

Så under fästerna finns ingen tapet.. men han skulle komma och fixa det i morgon, och så ska vi få nyckel till förrådet så vi kan ställa barnvagnen där och få en ny brandvarnare.

Det borde vi fått idag egentligen kan jag tycka eftersom de har varnare liggandes så det hade ju inte tagit många minuter att komma och hänga upp en ny....

Men men tummen ur röven äntligen så snart ordnar allt upp sig. Förr eller senare.




 
 
Carolina

Carolina

25 september 2012 08:18

Grattis, du är en vinnare! Ta en titt i min blogg. :-)

http://carolina1979.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards