♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2012

Besök på dagis

Av Debora Persson - 9 augusti 2012 19:00

Inatt blev det inte mycket sömn alls för min del. -barnen sov gott så det var ingen av dom som höll mig vaken. Jag var klarvaken till över klockan 03. Hjärnkontoret hade tydligen mycket att  göra och hade knappast tid att koppla ner. Jag tittade på klockan precis när den passerat 03:30 sista gången. En kvart senare kommer sambon hem från Göteborg ochh jag vaknade till precis när jag väl somnat.


Upp klockan 07 så det var inte många timmar sömn man fick.

Idag var det dags att besöka dagis för Maximilians del. Dags att börja ny avdelning! Eftersom det byggts om och andra dagis stängt ner så har det hänt en del på Maximilians dagis. Avdelningen han bytt till kommer vara en blandad avdelning med både mindre och större barn så han började inte på någon "stor" avdelning. Själv har jag gått på blandad avdelning när jag gick på dagis och det var inga problem. Här kommer ändå de stora barnen  vara mycket med den stora avdelningen och de små barnen med den lilla avdelningen.

Det kommer nog gå jättebra tror jag. 2 av hans fröknar känner jag oxå till, den ena är min egna gamla dagisfröken så det är ju roligt.


Iallafall så var inte Maximilian alls sugen på att gå till dagis idag. "NEJ, jag stannar hemma!" skrek han och skulle absolut inte ha på sig några byxor idag. Och inte sina gympadojor. Det ena med det andra hela morgonen. Den ena skrek efter den andra och stackars sambon kunde knappast sova i allt liv. Jag hann inte få i mig någon frukost och vi var tvugna att gå. Ner i källaren och rota fram ståbrädan till vagnen som Maximilian absolut inte ville stå på. Jag höll på att slita av mig håret och ville hellre gå och lägga mig. Jag var dundertrött och inte alls på humör.


Tillslut kommer vi till dagis och det var inte alls rätt tyckte Maximilian som hellre ville gå in den vanliga ingången och inte någon annan. Men nya avdelningen har ingång på andra sidan huset.

Men väl inne gick det bra. Fröknarna avr glada vilket gjorde att Maximilian med blev glad. Vi lekte lekte, pusslade, byggde tågbana och lekte med smålego vilket var roligt tyckte Maximilian eftersom vi inte har något smålego hemma och kommer inte att ha på länge för lillebror käkar på allt.

När vi sen varit där en timme var det dags att gå hem.

Då lät det annorlunda "NEJ, jag stannar här!" sa Maximilian då och ville inte för fem öre gå hem vilket är bra för då trivdes han på nya avdelningen med nya fröknar och nya kompisar.

Nästa vecka ska han vara där själv en dag och sen är allt som vanligt igen veckan efter. Mjukstart blir det och nu i efterhand hade det nog inte behövts känner jag. Vi fick själva bestämma hur vi ville inskola honom och jag tyckte det var bra med en mjukstart men han hade kunnat börja helt redan nästa vecka men vi har annat planer nästa vecka ändå så en dag blir bra i vilket fall! :)


Nu när dagis drar igång igen så får vi väl ta och inse att sommaren som aldrig riktigt kom är över nu.


I eftermiddag fick det sen bli en snabb powernap för min del men kan säga så mycket att det kommer bli tidigt i säng ikväll, jösses så trött jag är!

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards