♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 11 april 2012

Lite humör på kvällskvisten

Av Debora Persson - 11 april 2012 19:30

Nu tar vi och kör lite onsdagshumor! Det behöver jag. Jag har nämligen haft Gnällolle och Skrikjohan på besök idag, samtidigt. Nu är man trött i skallen minsann!


Skola, Jönköping


Tjej 1 ~16; Jag tog testet igår, och ja… jag är gravid.
Tjej 2 ~16: Va?! Är du gravid?! Grattis gumman! Herregud! När kommer barnet?!
Tjej 1: April april.
Tjej 2: April?! Men det är ju den här månaden!



Systembolaget, Täby

Kille ~20 år står i kön för att betala, tjej ~20 sitter i kassan.
Tjej: Legitimation, tack!
Kille: Visst. Vi har ju bara gått i samma klass i 3 år…
Pinsam tystnad, varpå killen betalar och snabbt försvinner därifrån.  



Liljeholmens tunnelbanestation

Tunnelbanetåget kommer in till stationen under eftermiddagsrusningen och många börjar springa ner för rulltrappan för att hinna med.
Man ~60: Ska vi också skynda oss?
Kvinna ~60 (utbrister högt): Nej! Att springa är under min värdighet! Det är bara stockholmare som springer!



Vasaplan, Umeå

Två tanter ~70 med rullatorer väntar på 9:ans buss mot Röbäck. Dam 1 beklagar sig över livet och ålderdomen.
Dam 2: Ja du, inte är det lätt… Men snart är det över och då blir det himmelrike. (Höjer rösten.) Och då ska vi ha sex! Det bästa sex som finns!


  

Ikea, Uppsala

En flicka ~6 stoppar sin farfar ~70 när han ska betala för hennes bulle i cafeterian.
Flickan: Pappa! Skynda, kom hit och betala!
En man kommer gående och ser bevärat på alla i kön bakom.
Farfadern: Men jag betalar ju!
Flickan: Nej! Nej! Pappa skynda!
Flickan hoppar desperat upp och ner och vinkar till pappan tills han är framme.
Pappan: Vad gör du?!
Flickan (med andan i halsen): Jag kom på! Du sa att man måste jobba hårt för pengar och farfar jobbar ju inte! Så hans pengar kommer snart vara slut!
De i kön skrattar till.
Pappan: Men han har pension!
Flickan (förvirrat): Så man kan få pengar utan att jobba?
Pappan: Ja… nej…. nja, men herre gud! Ta bullfan och sätt dig!
Farfadern betalar.


Buss, Kalmar

En man ~40 sätter sig bredvid en tjej ~17. Han sätter sig så långt ut på kanten på sin stol som möjligt. De sneglar på varann och tjejen försöker skämta lite.
Tjejen: Hade det funnits en tävling om vem som kunde sätta sig så långt bort från mig som möjligt, hade du vunnit den!
Mannen: … jag har asperger.


Avenyn, Göteborg En tiggare håller fram sin kopp mot en tjej ~20.
Tiggaren: Lite pengar?
Tjejen: Nej tack. Jag har så det räcker


Restaurang Parken, Örebro

En familj sitter sitter och äter då servitrisen ~18 kommer fram för att fråga om maten smakade bra.
Pojke ~10. Vad vacker du är idag!
Servitrisen: Tack så mycket!
Pojken: Hur ofta jobbar du?
Servitrisen: Lördagar och söndagar. Hur så?
Pojken: Då vet jag när jag ska komma hit.


Systembolaget, Liljeholmens galleria

Två fulla män står och köar.
Man 1: Det var fan bättre förr, då var det bara att gå fram till disken så fick man veta på en gång om man fick köpa något. Nu måste man köa först innan man får reda på att man är för full.
Man 2: Håller med, håller med, dessutom slapp man leta efter det man skulle ha! Nu möblerar dom ju om i hyllorna hela tiden.


 

Centrum, Falun

Ett par damer ~70 står och pratar.
Dam 1: Nu ska man inte få köra efter 70.
Dam 2: Men Reinfeldt vill ju att vi ska jobba till 75.
Dam 1: Hur ska vi ta oss till jobbet?
Dam 2: Med spark.


Ica S:t Eriksplan, Stockholm

Kassörska ~25: Behöver du en påse?
Dam ~70 (med ett leende): Nej tack, det har jag två under ögonen!


Parkeringshuset Leoparden, Piteå

En äldre kvinna ~80 får hjälp av en man ~50 att kliva ut ur bilen. De verkar ha haft ett samtal på väg dit som mannen nu försöker avsluta.

Mannen: Nej, jag tror inte det. Jag vill inte tänka på det heller…
Kvinnan: Men det förstår ju alla hur två karlar gör! Men två kvinnor då? Hur gör de? Gnider de verkligen fittorna mot varandra?

Det blir fullständigt tyst i parkeringshuset.


tjuvlyssnat.se

tjuvtittat.se


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards