♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 29 januari 2012

Att sluta med napp och välling!

Av Debora Persson - 29 januari 2012 21:27

För ett tag sedan läste jag om en morsa som fått sitt barn att sluta med välling genom att ge ungen välling i mugg istället för vällingflaska.

Väldigt effektivt då ungen såklart inte ville dricka sina goda välling ur en mugg.

Det var liksom inte lika gott då när det inte var som vanligt.

Så tänkte jag med att jag skulle göra så vi kunde få Maximilian att inte dricka så förbannat mycket välling men drog ut på det hela tiden och glömde och det ena med det andra.


För ett tag sedan hittade vi uppkäkade nappar. Det såg ut precis som om en hund käkat på nappen. Inte bara en napp heller utan i stort sett alla Maximilians nappar.

Och  även sugnappen på nappflaskorna började bli uppätna. Och så hittade vi även en Pippibok som var uppkäkad i ena hörnet. Vår lilla herre har då varit i farten. (varför boken??)

Tillslut fanns det då med andra ord inga nappar kvar och inga sugnappar kvar till vällingen.

Och vi tänkte inte köpa nya för då skulle han äta upp dom med så det kändes meningslöst.

De enda nappar som finns kvar är två nappar, som inte ser ut som de andra napparna gör och de är "ÄCKLIGA" enligt Maximilian så dom vill han inte ha.


Med andra ord så finns det inga nappar som är brukbara förutom de två "äckliga" napparna och då klarar han sig hellre utan napp.

Även på nattetid. Det händer dock att han hittar en å annan napp undangömd men de blir oxå uppkäkade tillslut.

När det gäller välling så får vår lilla herre välling i en mugg istället. Det smakar nog inte samma sak enligt Maximilian för han dricker desto mycket MINDRE välling nu när han får välling ur en mugg istället.

Effektivt vill jag lova! Så förhoppningsvis kommer det inte dröja allt för länge innan han slutar med både napp och välling!

 


 
 
Lisa - mamma till Knut & gravid med nr 2

Lisa - mamma till Knut & gravid med nr 2

30 januari 2012 13:54

Låter ju väldigt effektivt! Knut dricker ju bara välling innan sängdax och det får han göra ett tag till. Men sen när man ska avverka det, så låter det ju faktiskt väldigt fiffigt! :D

Knut tuggar oxå lite på tuttarna, har fått slänga två stycken i helgen. Han har bara tutten när han sover på dagen eller natten. Jag misstänker att han tuggat på tuttarna när han ska sova på dan, men inte somnat utan legat och pratat och tuggat ;)

http://mammatillknut.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

4 februari 2012 21:57

Saga slutade med vällingen för säkert ett halvår sen. Hade ingen hemma en kväll så då fick hon en flaska med mjölk istället och sen dess har hon bara velat ha det när hon ska sova. Och vaknar hon på natten så blir det lite mjölk i en flaska. skönt att slippa upp mitt i natten och värma välling :)

http://sillybarbiie.blogg.se

Debora Persson

5 februari 2012 08:47

Vad bra! Dock går inte Maximilian på den lätte då vi försökt ge honom mjölk tidigare och då har han bara blivit förbannad. Men det klart, vi borde börja ge honom lite mjölk på kvällen ändå. Nytt försök fast han inte dricker så mycket välling längre:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards