♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 10 september 2011

Nya stövlar

Av Debora Persson - 10 september 2011 20:59

God kväll, det märks att det är helg för besöksstatistiken sjunker rejält under helgerna... Folk har bättre för sig ;)

Idag har vi (läs: mannen) iallafall burit ner massa kartonger till källaren med kläder och annat. Maximilians gamla kläder och även kläder som inte vi längre använder. Visserligen blir det till att rota upp en del av kläderna igen om ett litet tag för Maximilians bebiskläder kommer ju kunna återanvändas igen om ett par månader. Tur man har sorterat allt efter storlek i lådorna.

Har även hunnit märka Maximilians kläder så vi får rätt kläder med oss hem från dagis och så har vi varit och handlat.

Åkte till Coop för att handla, i torsdagskväll när vi köpte mjölk där så tappade Maximilian sin ena gummistövel och det märkte vi såklart inte förrän vi kommer hem! Sent som det var orkade vi inte åka tillbaka eftersom Maximilian dessutom sov.

Åkte tillbaka igår och kollade om stöveln var där men de hade inte hittat någon. Och så typiskt med eftersom det var gummistövlarna som vi tagit hem från dagis med så han är ju illa tvungen att ha gummistövlar innan måndag!

Ingen stövel dag heller, och det känns ännu mer typiskt att man vet att man tappat stöveln där men de har den inte där... Så blev att vi fick köpa nya stövlar till vår lille prins! Som tur var så hade de rea på stövlarna så det blev inte så dyrt ändå, och som tur var så var det inte hans dyra, fina gummistövlar heller!


Om en stund blir det läggdags då vi alla ska upp i morgon. Mannen ska till jobbet, och Maximilian ska på gympa i morgon och därefter ska vi gå bort till Smakfestivalen som är borta vid travbanan. Och så ska jag lägga tid på att läsa bloggar med, det har jag missat massor av dagar nu så jag måste komma i fatt. Nu ikväll har jag nämligen lagt all tid på att fylla i bebisboken, om Maximilians första år. Dygnet behöver fler timmar ibland om man ska kunna hinna med allt här :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards