♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2011

Barnens Gård

Av Debora Persson - 14 augusti 2011 08:35

För några dagar sedan när vi var lediga hela familjen så bestämde vi oss för att bege oss mot karlskrona och Barnens Gård.

Vädret var inte det allra bästa men det var uppehåll och inget regn. Därför var det inte sådär jätte mycket folk på Barnens Gård och det var ju bra det iallafall, då blev det inga köer!


Inne hos Dvärggetterna låg det massor av bajs på marken och varje gång Maximilian gick förbi en hög stannade han och pekade bestämt ner och sa "BAJS!"

    Lite läskiga var de nog allt, men Maximilian vågade sig fram ett par gånger för att klappa en liten get.    Nöjd efter att ha klappat en get! :)   Klättra på traktorn som hade rutchekana!     Grävskopan var populär!   Mamma fick hjälpa....       Jag och Maximilian åkte sen hölass. Man åkte bort till kohagen och tittade på kossorna. Tjuren hade sprungit och gömt sig så honom fick vi inte se.

Pappa fick vara kvar på gården och passa vagn och väskor.

      Konstiga gungor. Maximilian var inte alls nöjd med dessa konstigheter.   Åh, det fanns vanliga gungor med! Vilken tur!!   Elstyrda trakktorer och lastbilar var roliga, men eftersom Maximilian inte förstood det där med gaspedalen fick mamma hjälpa till! :)   Tröskan var med rolig, fast var väl lite mer till för de större barnen....    Det fanns höns & kaniner på gården!   Grisarna var spännande!   Hästarna med! Tyvärr fick inte Maximilian prova på ponnyridningen för han var för kort eller något. Han gick in gratis på gården eftersom han var under 90 cm och då fick man inte rida heller ;( Tur han har en mormor med många hästar!   Såklart blev det bad i poolen med! Vädret var inte på topp och därför var jag knappast badsugen heller. Men det var varmare i vattnet än i luften! Pojkarna fick leka av sig själv istället! :) De som älskar att bada!   Det fanns en vattenrutchekana anpassad för Maximilian. Men det hade mer uppförsbacke än nedförsbacke så stackars Maximilian fick kämpa sig ner och dra sig ner för backen om han någonsin skulle komma ner.   Äntligen nere! För mesig för Maximilians smak!   Åka Ankan var mycket roligare!   Bassängen med ström i där folk egentligen skulle åka på stora simringar var helt tom så där tillbringade pojkarna mest tid.     Maximilian lärde sig flyta själv med simringarna.

När det var färdigbadat så kom inte en enda protest från vår lille herre, och det är npg första gången för han är en pojk som annars skulle kunna bada dygnet runt, men denna gång var det nog lite kallt för honom och han steg frivilligt upp ur vattnet...

  Mamman fick ha roligt hon med!   Och Maximilian med såklart. Han älskar att hoppa studsmatta! Haha!    Tjiiihooo!   Efter Barnens Gård så begav vi oss hem till mormor och morfar där middag väntade. 

Efteråt blev det fika med. Vi tillbringade några timmar där innan vi begav oss hem igen. Trötta och nöjda med dagen!

Det bästa är att nu när vi bor så nära så blev inte bilresan hem så lång som den brukar vara! :)

 
 
karin

karin

14 augusti 2011 22:57

sååå nu har jag en blogg, som dessutom inte kommer vara gömd som mina andra har varit. hehe, detta kommer bli skitbra :D

http://karinwtf.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards