♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under september 2009

Av Debora Persson - 15 september 2009 19:00

 


Vi ( eller rättare sagt, Lilleman) fick present igår som Fia hade med sig.

Drar man i snöret bak så spelar han och han är så mjuk att jag själv hade kunnat önska mig en sådan:D

Av Debora Persson - 15 september 2009 18:49

Efter barnmorskemissen var jag som sagt på dåligt humör, och dessutom var jag otroligt trött och vile bara sova, men ändå inte. Hade ju besök och kände dessutom för att göra något.

Fick tänka att jag får vila ikväll och dessutom har jag hela dagen i  morgon jag kan sova:)


Så jag, Fia och min man tog på oss och gick en runda. Det har varit fint väder ute idag men ganska kallt.

Efter rundan och lite slapp vid tvn så åkte vi in till stan. Min man skulle börja jobba vid 14.30 så åkte in lite innan det och käkade lunch tillsammans inne i stan.

Sen drog han till sitt jobb och vi drog till IKEA.

Ikea är inte bra för mig för jag gör alltid av med pengar där..:P

Men jag gjorde av med en nolla mindre än Fia iallafall:P Handlade inte så mycket och det jag handlade var faktiskt saker till vvår nya lägenhet som vi behöver. Inget onödigt. Inte vad jag tycker nu iallafall:D


Affären nästa, jag skulle handla äpplen för ska, kanske ikväll om ja orkar göra äppelpaj. Annars får det väl bli i morgon.

Blev lite snack till innan Fia var tvungen att åka hem igen.

Hon fick med sig lite flyttlådor vi packat så slipper vi ha dom här. Så dom får stå hemma hos henne sålänge!:)


Av Debora Persson - 15 september 2009 18:37

Steg upp tidigt idag, eller ja lite över 8 fick vi gå upp eftersom vi skulle vara hos barnmorskan klockan 10.

Tur tänkte vi att vi inte skulle vara dör klockan 8 eftersom hon varit så sen varje gång vi varit där när det öppnade.

Väl där och klockan 10 kommer hon och så säger hon att hon jagat oss hela morgonen och ringt och skickat brev och en massa vad det nu var..

Hon hade ändrat våran tid. Vi kunde inte komma klockan 10 idag.

Visade sig att hon haft fel telefonnummer till oss, men hon sa dessutom att hon sökt efter oss på eniro, och dör finns vi med. Och något brev hade vi inte heller fått.

Hon var tvungen att sitta i telefon hela förmiddagen och ha telefonjouren eftersom dom inte längre har mottagningar tider hos barnmorskan för folk pga smittan för svininfluensan. Så därför så var det väldigt många som ringde in istället.

Brevet hon skickat fick vi idag. Men det var skickat igår så vad trodde hon när hon skickar det då, att det skulle komma igår eller?

Eller att vi får posten klockan 7 på morgonen här??

I brevet stod det att vi istället fått en tid klockan 9 idag...

Inte lätt för oss att veta direkt...

 

Fick mig på dåligt humör. Att det ALLTID är något.

Av Debora Persson - 15 september 2009 18:30

Fia har precis åkt nu. Så nu är man ensam igen. Lite tråkigt men är så fruktansvärt trött så behöver vila nu känner jag.

Men det var roligt att ha henne på besök!

Igår kom hon vid 17-tiden så vi åkte och handlade lite.

Var sen ute och gick innan vi gjorde middag. Kyckling och potatisgratäng blev det. Mannen min jobbade och kom inte hem förrän lite i 22.

Då blev det film och vindruvor inna vi skulle lägga oss. Skulle dessutom upp tidigt idag för vi skulle till Barnmorskan.


Av Debora Persson - 14 september 2009 16:00

Fick nyss hem vårt hyreskontrakt till nya lägenheten.

Skitbra! Bara att skriva på det och sedan är den vår!

När dom fått tillbaka kontrakten skickar dom mer papper om lägenheten och då får vi veta vilka golv och tapeter som ska bytas med!

Av Debora Persson - 14 september 2009 15:20

Lyckades fan somna en stund.

Detta behövde jag verkligen känner jag. En liten powernap.

Det är sprängaren på tv4film nu, har sett den tusen gånger tidigare men men orkar inte slå över. Den får funka så länge. Måste slappa liten stund till innan jag gör annat.

Det är tungt nu på slutet innan Lilleman kommer, trött av minsta lilla.

Fia körde hemifrån för ca en 40 minuter sedan så jag hinner vakna till innan hon kommer:)



Av Debora Persson - 14 september 2009 12:52

Undrar om man skulle ta något att käka, lägga sig på soffan och sätta på tvn och somna till det innan jag får besök. Idag är jag sjukt trött. Även om jag fick sovmorgon. Återstår bara att se om man kan somna..

Jag orkar faktiskt inte städa idag.



Av Debora Persson - 14 september 2009 10:20

Idag tog vi sovmorgon. Vi steg upp för ca en timme sedan. Inte alltid jag sover så länge.

Idag kommer Fia och hälsar på oss. Hon stannar tilll i morgon och det ska väldigt trevligt!

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards