♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under september 2009

Av Debora Persson - 19 september 2009 20:07

 

     


Köttfärspaj ikväll med en rejäl sallad.

Kockarna på bild. Själv har jag suttit i soffan och bara väntat på att maten ska bli klar.

Ibland är det underbart att vara gravid!

Nu är det iallafall mat!



Av Debora Persson - 19 september 2009 19:04

Du är på dag 268 av 280. (95,7%).

Du är i vecka 39.

Du har gått 38 fulla veckor och 1 full dag (v38+1).

Du är i 9:e kalendermånaden.

Du är i 10:e graviditetsmånaden. 

Du är i trimester tre.

Beräknat förlossningsdatum Tors 1 okt 2009

Du har 12 dagar kvar till beräknad förlossning.


Fan, jag orkar inte vänta längre nu. Det är ju såå nära!

Det värsta jag vet är att vänta på någon eller något och nu står jag inte ut längre, har väntat tillräckligt länge!

Av Debora Persson - 19 september 2009 17:36

Har kommit på att vi SKA ha en vän till Sally.


Min man är fortfarande lite skeptisk till det, men man är alltid lite osäker på om man verkligen behöver en till, men sen kan man inte leva utan dom små liven så jag tror inte vi kommer ångra det direkt!


Svart och vit är han. Lite prickig är han.

Algot rekomenderade den katten och han ska tydligen vara väldigt snäll och kelig.

Men ska vi ha honom så blir det ju inte förrän vi flyttar givetvis.

Av Debora Persson - 19 september 2009 17:22

Dagen har gått otroligt snabbt idag, men kanske beror på att vi sov så länge idag som man inte hunnit med så mycket.

Men vid tvåtiden åkte vi in mot stan och väntade in Negern och när vi mötte upp honom åkte vi och käkade lunch innan det bar av till Maxi för att handla köttfärs till köttfärspajen ikväll.

Så har precis kommit hem och efter denna lilla utflykten har jag blivit judetrött så ska nog lägga mig och vila en stund nu. Tar på krafterna att vara höggravid.


Av Debora Persson - 19 september 2009 10:44

Idag fick jag sovmorgon av min man. Jag vaknade 10.20 Då hade min man varit uppe en timme ungefär.

Såhär länge har jag i nte sovit sen, ja jag vet inte när..

Men behövde nog dessa timmarna känns det som. Kanske jag slipper slockna på soffan under dagen.

Visserligen vaknade vi vid 6tiden då Sally kom hem och hon satt och började spinna och dregla precis vid mitt öra. Så störande. Sen skulle hon börja klättra på hyllor och hålla på, vi trodde hon skulle välta blomvasen så fick slänga ut henne igen. Trodde inte jag skulle kunna somna om efter det men det gjorde jag tydligen:)


Nu blir det frukost!

Av Debora Persson - 18 september 2009 19:02

Weeei, vi har nu blivit av med vårt barbord!Skrattande

Hon kom jäklar annama! Inte som andra som säger att dom ska komma och hämta men sedan skiter i det.

Sånt här gillar vi!

 

Snabbt gick det med, dom skulle inte stanna och granska och hålla på utan dom bar ut det direkt. Nu var det ju inget fel på bordet, utan det var helt skadefritt så det är inga problem.

Så tjänade tusenlappen på det.

Efter dom gått så ringde dom på dörren igen. Frågade vart vi köpt stolarna för dom skulle nog ha någon stol till..hehe

Nu har vi större plats i köket så vi kan ställa i ordning alla saker vi packat ner i lådor där sedan så dom slipper stå utspitt över hela lägenheten!


 



Av Debora Persson - 18 september 2009 18:15

Jäklar vad jag har ont i min rygg idag.

Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Ligga eller sitta.

Jag har skickat iväg min man nu till affären för att köpa lite godis och gräddfil till ikväll och så ska han köpa frimärken så vi kan få iväg det där förbaskade brevet till Tyskland.

Skrev brevet för någon vecka sedan, men hittade inte kuvert till det så lät det ligga för jag visste att vi hade de någonstans.

Nu när jag väl hittade kuvert hade brevet försvunnit så tog någon extra dag till att få tummen ur röven för att skriva om det.

Jag som hade skrivit det första så fint. Detta blev inte lika fint och jag fick överväga om att skriva om det men hade för ont i ryggen för det så det fick bli som det blev.

Annars skriver jag ALLTID om saker när jag inte är nöjd med det.

Vilket svammel..bla bla jag har för ont för att skriva.

Av Debora Persson - 18 september 2009 15:22

Somnade till efter maten så har inte kommit någon vart här hemma alls. Min man ringde nyss och väckte mig så det är väl lika bra att sätta igång om jag ska hinna med något. Klockan blev plötsligt så mycket.

Ska ta tvätten och hänga upp den först och främst.

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards