♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under september 2008

Av Debora Persson - 26 september 2008 19:34

hejhopp. Snacka om jobbigt idag. Först jobbigt aatt stiga upp, men fick tänka att det är ett par dagar till jag ska upp och jobba tidigt nästa gång. Visserligen ska vi ju stiga upp tidigt både imorrn och måndag, men inte ska jag jobbai af.

Jätte mycket folk HELA dagen verkligen. Jag är glad att jag inte jobbar lördag och söndag!

Fatta hur mkt folk det blir då.

Fanny hämtade mig efter jobbet så åkte vi och handlade till köttfärspaj vi ska göra ikväll lagom till min man kommer hem och då blird et med film, Angel blir de så får hoppas den är bra. Hört lite blandat om den, men jag gillar skådisen så då är den säkert bra!


Nu har Fanny kommit så får la sätta igång med arbetet.


Imorrn får vi en ny bebis. Vi har fortfarande inte kommit på vad hon ska heta!?!?!

Av Debora Persson - 25 september 2008 17:56

Började 8.30 idag med. Fan vad seg man blir efter ett par dagar!

Mycket att göra idag med. Låg efter redan i morse. Massa att fixa. Mobilia fyller ju 40 år så vi hade big mac meny för 40 kronor. Så det vatt en held el att göra idag. Men tänk i helgen då, alla lediga, precis efter lön och mobilia 40 år. Kommer ju antagligen vara kaos. Men jag är ledig och har det lugnt och skönt.


Slutade 15.00 idag så åkte ner till stan, träffade min man eftersom han hade sin lunchrast då så blev lite käk då med. Sen gick vi vidare och skulle se om jag hittade något kul till mamma när hon fyller år.

Det gjorde jag ju. Sen köpte jag något annat, men den vet jag inte jag jag behåller själv för den luktade så gott:):)

Handlade tröjan emd som jag hittade i hm, tisdes(?) men vatt fattig då så kunde inte köpa den så det blev idag.

Fanny har likadan fast annan färg. :)

Sen tog jag bussen hem, klart somnade jag lite efter kroksbäck och vaknade när bussen stannade hemma som tur var. Hade fan inte pallat gå. hehe




Av Debora Persson - 24 september 2008 17:54

Att stiga upp i morse var ingen hitt. Kallt och mörkt ute, man ville bara sova hela dagen. Men jag kom upp iallafall. Började ju jobba 8.30 Tur man inte har ett jobb där man börjar klockan 7 på morgonen!

Bunkrade upp med mössa och vantar, men var inte så kallt som jag trodde det var så behövde ingen mössa. Vantarna fick följa med iallafall.

Skulle slutat 15.00 men förlängde tiden till 17, men gick 16.30

Nu är jag hemma och tänkte jag skulle städa lite. Dödtrött visserligen men om jag lägger mig och vilar nu kommer jag inte somna ikväll och då kommer jag nog inte till jobbet imorrn så

lika bra att sätta igång och göra något.


Nu är det heller inte många dagar kvar till det roliga händer.

Lördag åker vi hem till mamma som fyller 41. Med oss hem kommer vi ha Kalleponken och Vilma. Plus vår nya lilla bebis som vi inte kommit på något namn åt än.. På kvällen blir det väl fylleslag här hemma.

Söndag ledig och på Måndag morgon bär det av till Ullared.

Fan vad jag vill det ska bli lördag nu.


Ska nog gå och tvätta lite nu, mina strumpor luktar inte direkt hallonpaj.

Av Debora Persson - 23 september 2008 15:07

Idag vaknadejag ganska tidigt,höll på att somna om men så kom jag på att jag har öppning imorrn, torsdag och fredag så lika bra att stiga upp tidigt så man kommer upp resten av veckan. Kollade lite på tv sen ringde jag och väckte Fanny. Hon skulle visserligen sova en timme till men jag hade tråkigt och fick vänta. Vid halv tolv åkte jag, Fanny och Jenny in till stan och mötte upp min man. Vi käkade på thai idag. Orkade äta mer än vad jag gjorde sist iallafall. Gott var det.Sen blev det en runda på stanoch gick och kollade. De andra handlade. Jag har bara 200 spänn kvar på kontot så blev ingen shopping för min del.Lämnade sen av Jenny på centralen och jag och Fanny åkte hem. Dödtrötta. Tittar på morgan pålsson nu, vet inte varför eftersom jag inte vill kolla på den.  

Av Debora Persson - 22 september 2008 22:31

Idag har jag jobbat. Den gamla vanliga tiden; 10-19. Börjar vänja mig med den nu så inte så farligt längre:)

Hade fetebeställningen innan till 19.00 så fick stanna lite längre visserligen. Vatt 28 fransmän (om man nu kan kalla dom det, det var en skolklass på typ 17åringar.)

Sen hämtade min man mig så vi åke och handlade sen åkte hem och gjorde mat. Eller min man gjorde mat.. Blev pasta och baconröra. Gott är det. Fast mamma gör den bästa!

Sen blev det film (trodde ju andra avenyn skulle vara idag eftersom dom visade det söndag, måndag och tisdag innan, men nu är det tydligen söndag, tisdag och torsdag! Varför så varanan dag???)

I vilket fall blev det Irene Huss nyaste film. Helt Ok faktiskt. 


Funderar på om jag orkar sitta uppe en timme till när Fanny kommer hem eller om jag ska gå och lägga mig nu? Vetefan dödtrött egentligen.

Imorrn är vå båda lediga iallafall. Då ska vi in till stan och käka lunch med min man. Jenny följer oxå med tror jag.:) Sen ska jag nog hem och städa tror jag faktiskt. Känns som om jag behöver det igen nu efter helgen..


Av Debora Persson - 21 september 2008 14:40

Igår kom det ingen Kalle med Vilma, dom kommer ner till oss i Malmö nästa lördag. Dom följer med oss hem efter vi varit hos mamma på kalas. Även om kalaset skulle börja klockan 19.00 så kommer vi tidigare så vi hinner komma hem i tid med, särskillt om vi ska få hem en liten bebis..

Danielsson kom istället och Jenny. Senare kom Fanny med. Spelade Absolut Överens... Tycker vi hade trevligt eller?


Idag när vi vaknade drog vi in till staden och käkade thaimat. Fan vad gott men jävligt mättande så käkade inte alls mycket. Så ångrar mig lite faktiskt.

 Sen blev det en liten runda på stan. Sen hemfärd mot limhamn där Danielsson skulle spela så han hittade dit sen.


Blir nog att vi kanske åker och glor på hans match senare.

 

Glöm inte att Andra Avenyn börjar ikväll igen!!!

Av Debora Persson - 20 september 2008 10:11

Hej hopp.

Igår jobbade jag hela dagen, 10-19, ganska trött efter det men fick ju tänka på att jag är ledig hela helgen sen! Och hur ofta har det hänt, att man varit ledig både lördag och söndag?? Nej det är ett under att man är ledig:) Men fan vad skönt!


Fanny hämtade mig efter jobbet eftersom hon ändå skulle till systemet så kom hem lite snabbare igår med. Sen gick jag upp till henne och hon fick klippa mig, det behövdes fanimej.  Fan vad det var slitet.


Sedan bar det av in till stan för vi skulle hämta min man på sitt jobb. Vi möttes av ca 30 pikebussar och poliser på hästar och hela fadderullan. Dom hade spärrat av vägen där min man jobbar så fick bli en krånglig resa inne i stan för att försöka komma fram, avspärrat överallt, men sen tillslut kunde vi möta upp min man utanför Hilton.

Möttes av ännu fler pikebussar och poliser. Var lite kul. har aldrig sett så många poliser samtidigt i hela vårt liv så vi var lite lyckliga jag och Fanny. Men i vilket fall så bar det av till donken för lite kvällsmat. Sen kunde vi inte hålla oss längre för vi ville in och titta på demonstrationen, det var någon jävla grupp som kallar sig för Reclaim the Street.

Så vi försvann upp på fannys jobb, där såg vi skit bra. Men försvann ut igen efter en stund.

Sen vid 23.30 drog vi hem. Jag var alldesles för pissnödig för att stå ute i kylan så blev att åka hem istället. Hände ju inget mer i stan ändå sen ju.


Idag skulle dom visst vara 20 000 pers som skulle demonstrera, igår vatt dom bara 700 så ikväll kan det bli röj ute på gatorna.

Ikväll dessutom ska det bli alkohol i hemmet för vår del. 


Min man är på jobbet nu och Fanny med, så vad ska jag göra idag? Ringa Kalleponken och se om han och Vilma kommer till mig idag. Kalleponken var ju jävligt sugen på att komma ner och titta vad som händer i stan ikväll. Jag ska allt lura ner den stackarn!

Av Debora Persson - 19 september 2008 08:03

Igår efter besöket blev det idol och filip och fredrik tillsammans med Fanny och min man. Efter det blev det film, Awake fick det bli, den verkade ju ändå helt okej. En kille skulle operears, men somnade aldrig in utan han vatt vid medvetandet hela tiden. Men vad fan det hände ju knappt något i filmen och jag somnade till och från hela tiden. Inget bra.

Ikväll blir det nytt försök och hoppas på bättre film. 

Ska iväg och jobba sen. 10-19. Palla fan inte det. Men så får det bli.

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards