♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under augusti 2008

Av Debora Persson - 23 augusti 2008 10:01

Hej hopp.

Grattis till min man för idag fyller han.

Igår drog jag och fanny in till stan. Så mötte vi upp min man efter han slutat jobba. Vi gick först och tittade lite sedan blev det käk och sedan  några öl. Blev inte så sent, vi var judetrötta och skulle ändå festa idag med, så vi drog hem och glodde på ett avsnitt av mordkommissionen innan läggdags.


Snart får jag väl börja göra iodning här hemma, plocka lite och väcka min man. Folket kommer hit senast 16.30 och jag känner mig stressad som vanligt.

 


Av Debora Persson - 22 augusti 2008 06:57

Hej hopp.. Idag vaknade jag 05.30 Kunde inte somna om. Jobbigt som fan, jag behöver ju sova. Nu ska min man snart gå till jobbet. Men jag är ledig idag. Och idag är det städning som gäller. Och så ska jag tvätta en massa. Sedan ska Fanny göra mat till mig och henne:P Hemmalagad pizza?

Vid femtiden ska vi åka in till stan och möta min man efter han jobbat så ska vi ta en öl på stan. Trodde jag skulle få slippa malmöfestivalen men icke. Får väl hoppas de blir bättre idag då.


Imorrn fyller min man år. Då blir det fest. Inflyttningsfesten har vi sammtidigt. Men min man får inte prsent förrän nästa vecka efter som jag är judepank ändå fram till måndag. kul.


Av Debora Persson - 20 augusti 2008 22:23

Idag steg jag upp strax efter min man gått till jobbet vid halv åtta. Kunde inte somna om så det var bara att stiga upp istället för att ligga där och döglo i taket.

Sedan kom Fanny ner till mig en runda. Vilade en stund sen så fick ställa klockan på 15.00 för började jobba 16.00 Fanny körde in mig till jobbet för hon skulle ändå handla så de var ju bra. Den jävla Malmöfestivalen förstör bussarna ju, dom kommer försent och fullsmockade med folk. 


Gick bra att jobba med för den delen. Hade stängning, sen kom min man och Fanny och hämtade mig så åkte vi och hämtade käk.


Fick bada Maja sen för hon vatt ju mer svart än vit. Hon uppskattade det inte. Men hade inte fått sitta i min soffa annars.


Av Debora Persson - 19 augusti 2008 08:36

Idag ska jag jobba 13.20.30 Men jag drar in till stan 11.30 så hinner jag träffa min man innan jag börjar för han har lunch då.


Jag drömde skumt i natt. Jag och Jackline drack öl i skolan. Rektorn kom på oss och skulle ha öl för han inte skulle säga något. Han var nöljd med två st 7.0 Sedan sa några att det skulle komma en man vi skulle ta hand om för han skulle bo på skolan. Men när han kom hade han luva på huvudet och ett stort gevär i handen. Och han hade med sig en man från posten, som han hade tagit i gisslan. Han ställde sig och siktade på postmannen och postmannen siktade på mig men just när rånaren sköt blev han själv skjuten av en från min jobb. Det var ju bra för  annars hade jag dött..

Sedan skulle jag till jobbet. Min man dumpade mig på en busshållsplats jag aldrig varit på och dom byggde om hela Malmö så hittade inte någonstans. Jag stog på fel hållplats och tillslut hade jag väldigt bråttom och gick. Hittade sedan en hållplats där min buss gick. Men träffade någa kompisar så missade bussen, var en helvtimme sen till jobbet när dom ringde och undrade vart jag var. Då kom jag på att jag hade glömt mina arbetskläder hemma och var bara klädd i bikini. Fick skicka min man snabbt som fan hem och hämta dom. Kom till jobbet där vi serverade damfotbolls spelarna i Os pommes och spagetti.

 Skumt.




 

Av Debora Persson - 18 augusti 2008 11:15

Måndag  igen och ny vecka. Den har jag börjat med en massa film och slapp framför datorn. Ingen lust alls just nu att börjar städa.

Min man vatt uppe tidigt i morse eftersom det var nytt jobb för han nu. Hoppas det går bra för han idag.

 Nej får väl börja göra något vettigt att göra nu.

Av Debora Persson - 17 augusti 2008 02:51

Hej hopp. Är hemma nu från stan. Inget vidare om jag får säg det själv. Fan inte mkt bättre än ÖstersjöFestivalen. Allt stängde klockan 01.00 Allt. Så vi gick och käkade på något kebabställe sedan tog vi taxi hem. När vi kom hem så hoppade vi av vid busshållsplatsen, där vi hoppade på bussen när vi åkte in till stan. Bosse följde oss till bussen hela vägen. Vid busshållsplatsen så var han och sprang och blev nästan överkörd av bilar, så just innan bussen kom (20 min för sent) så kunde min man bära över Bosse till andra sidan vägen så han kunde gå hem när vi tog bussen.


Men när vi hoppade av taxin så satt min lilla Bosse vid busshållsplatsen och väntade på oss!!!

Så Bosse följde med oss hem. Han sprang före och så sprang han mot en kvinna med en ganska stor hund. Bosse var inte alls rädd, han sprang väl för att hälsa på hunden. Men så börjar kärringen sparka mot Bosse.

Så säger jag högt " hon sparkar väl inte på MIN katt???!!!"


Så säger kärringen " nej jag sparkar inte, Katter vinner mot hundar"

Jaha? Vinner katter not hundar? Det visste jag inte, okej Små hundar men INTE hennes fula jävla hund som hon just rakat av den fula pälsen på.. Han var fem gånger så stor mot Bosse. Hade verkligen Bosse vunnit om dom hade bråkat????

NEJ det hade han inte. Ska sparka kärringen nästa gång jag ser henne. Hon ska fan inte sparka på mina barn ostraffat, det kan jag tala om.


Annars var det kul ikväll. Allt bra och jag kommer troligen inte gå på mer Malmöfestival förrän jag blir 35 och måste gå dit med alla mina barn mitt på dagen, då kanske jag går dit MEN DETTA SÖG FAN TA MIG!


Tack och hej nu är det grogg på altanen.

Av Debora Persson - 16 augusti 2008 20:46

Idag har jag jobbat 12-18.30 Hade stängning idag. Gick bra att jobba idag. Vi hade ganska kul faktiskt. Tycker visserligen det var mkt folk för att vara malmöfestivalen. Är inte folk inne i stan och käkar??

Vi skulle haft folk här idag egentligen men dom kom inte sen. Så nu är det bara jag och min man som har förfest för oss själva för sen drar vi in till stan och möter upp Fanny när hon slutat jobba så drar vi ut sen. Ledig imorrn så måste ju bi lite fest iaf. 


Nästa helg däremot ska de bli fetefest, fast vi kanske inte kommer vara så många, men blir ju inflyttningsfest och min man fyller år då med. Kommer la så många som får plats att sova här(och hos Fanny:P)



Av Debora Persson - 16 augusti 2008 20:46

Idag har jag jobbat 12-18.30 Hade stängning idag. Gick bra att jobba idag. Vi hade ganska kul faktiskt. Tycker visserligen det var mkt folk för att vara malmöfestivalen. Är inte folk inne i stan och käkar??

Vi skulle haft folk här idag egentligen men dom kom inte sen. Så nu är det bara jag och min man som har förfest för oss själva för sen drar vi in till stan och möter upp Fanny när hon slutat jobba så drar vi ut sen. Ledig imorrn så måste ju bi lite fest iaf. 


Nästa helg däremot ska de bli fetefest, fast vi kanske inte kommer vara så många, men blir ju inflyttningsfest och min man fyller år då med. Kommer la så många som får plats att sova här(och hos Fanny:P)



Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards