♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under september 2011

Av Debora Persson - 2 september 2011 21:22

Då är snart fredagen över och min jobbehelg har börjat. Jobabde några timmar innan och kom hem lagom så jag och mannen hann träffas en liten stund iallafall innan det var dags för honom att bege sig mot jobbet.

Känns lite surt att jobba en hel helg som man vet att man egentligen skulle varit ledig på men jag får istället ledigt helgen när Maximilian fyller 2 år så det är klart värt det. Bara jobbigt för stunden. Det bästa är ju känslan när man jobbat klart en hel helg och man vet att man har några dagars ledighet framför sig. Nu jobbar ju jag visserligen måndag och tisdag med men jag överlever. :)


Min son somnade i bilen när de skulle hämta mig och sover sen dess, på ett sätt är det lite surt för jag vill hinna gosa med mitt gull men sen hade det inte varit särskillt bra om han vaknat nu heller...

Kommer ju inte träffa honom så mycket denna helgen eftersom jag jobbar heldagar. I morgon ska Maximilian tillbringa dagen med sin mormor uppe på gården bland alla djuren så han kommer ha det roligt vill jag lova! :)

Och på tal om gården så la Göte upp en bild idag på fb.

Tänk att där för några månader sedan låg ett stort hus på 250 kvm, och nu är det ingenting kvar av det! Jag tycker det är jobbigt så kan tänka mig att det är jobbigt för mamma och Göte... Nästan jobbigare att se att det inte är något alls kvar än när det stod ett nerbrunnet hus där för då fanns det iallafall "något" kvar där..

Men sen får man tänka att det om några månader står ett helt nytt fint hus på plats och att lagom till jul har de förhoppningsvis kunnat flytta "hem" igen.

 


Nu blir det snart läggdags för min del med, upp tidigt i morgon, lagom till när mannen kommer hem från jobbet så stiger vi andra upp! :)

Av Debora Persson - 2 september 2011 10:12

... här inne med! :)

Av Debora Persson - 1 september 2011 21:21

Lilla älsklingen sover så gott i sin säng och mannen drog precis hemifrån för en natt på jobbet så här sitter jag i min ensamhet och kränger Gott och Blandat. Lika bra att vänja mig, nu blir det visserligen inte så  många nätter denna gången men sen är det 7-dagars/nätters pass för hans del. Om en stund ska även jag gå och lägga mig, trött som jag är.

Idag var vi inne i stan. Var inne på banken och flyttade över Maximilians fond till våran bank och så blev det höstskor för Maximilians del med. Han är ju sosm frälst i sina foppatofflor och sandaler men de funkar inte så länge till eftersom det blir kallare och kallare så därför fick det bli nya skor till min lilla herre! :) Inte för att de var särskilt tjocka men de sitter iallafall riktigt på fötterna:)

Av Debora Persson - 1 september 2011 19:47

   

Häromdagen beställde vi hem vår nya kamera och idag kom den hem till oss! Har bara hunnit packa upp den lite snabbt och testat den men inte hunnit med mer än så. Men man märker att det är en jäkla skillnad på denna nya kameran och våra gamla!

Herregud vad jag älskar vår nya kamera! :)


Av Debora Persson - 1 september 2011 11:00

September är här och hösten har äntligen kommit! Nu är det höst och det känns för en gångs skull bra.

Idag fick vi dessutom sovmorgon till halv tio! Jag hade lite smått hoppats på sovmorgon till halv nio idag men hade tydligen en för trött liten kille idag för han vaknadde ändå sist av oss alla idag!

Värst är att jag nu i flera nätter i rad har drömt massor av mardrömmar om folk i min närhet. Då är det jobbigt att vakna upp på morgonen.

Idag får vi se vad vi hittar på. Om vi ska ut en sväng eller om vi blir hemma och fortsätter med lägenheten. Egentligen behöver jag vila upp mig så jag inte känner mig sämre, och särskillt nu när det är jobbhelg som gäller!

 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards