♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under januari 2011

Av Debora Persson - 24 januari 2011 20:15

Så var denna sega dagen snart över. Var  ju segt att komma upp i morse både för min och Maximilians del. Han är lika morgontrött som sin mamma. Dennis stiger upp ur sängen så fort klockan ringt medans jag och Maximilian skulle kunna ligga kvar en timme eller två innan vi stiger upp. Så idag kom Maximilian inte upp förrän 8.30 och han ska va på dagis 9.00 Hade försökt väckka honom flera gånger innan jag tillslut fick dra av honom täcket, sätta igång hög musik och dra upp honom och sätta honom i soffan så han fick vakna till.

Denna dagen har gått så långsamt att det känns som om hela veckan snart har gått och att helgen är på ingång så känns rätt bittert att påminna mig själv om att det bara är måndag än så länge.. puhu.

Nu är det iallafall Familjen Annorlunda på tv, det får inte missas. Helskönt program vill jag lova! :) Sen blir det läggdags, ny dag i morgon och i morgon är det handledarkurs för vår del! :)

Av Debora Persson - 24 januari 2011 17:46

Igår, på sin 16månadersdag så firade Maximilian med både piggelin och så popcorn. Popcorn har han inte provat på innan och var rätt tveksam till det. Han tyckte nog inte om popcornen ;)  Glassen var desto godare:)

   


Glöm inte bort mitt Bloggsvar, här till vänster!

deboraperssons frågesida

Av Debora Persson - 24 januari 2011 07:45

God morgon!

Idag var det riktigt svårt att komma ur sängen vill jag lova! Usch.

Men men, det är ny vecka nu och det har kommit snö i natt! ;( Vill ha vår och värme nu! I vilket fall så ser jag ändå fram emot denna veckan av olika anledningar. Men främst för i morgon är det dags för kurs på körskolan för min, mannen och Oskars del så snart kan vi börja köra. Eller jag ska köra iallafall! :) Ska bli riktigt roligt.


Nu ska jag strax väcka min son så han hinner få i sig lite frukost innan det är dags för dagis. :)

Av Debora Persson - 23 januari 2011 19:28

 


16 månader har banne mig gått fort! Om två månader är min son hela ett och ett halvt år gammal. Stora pojken nu! ♥♥

Av Debora Persson - 23 januari 2011 18:46

Idag har vi ärligt talat inte gjort mycket fär världen. Maximilian är snorig och nu bärjar jag med bli förkyld.

Får verkligen hoppas att det inte blir värre för min del. Sånt har jag inte tid med nu, ligga hemma och vara sjuk. Nää.

Det vi däremot har gjort idag är att vi varit duktiga och varit och köpt ett skötbord till min fina vän Fia så hon själv slapp att köra till Kristianstad för det, så vi fixade det åt dem sålänge :)

Annars har det blivit lite plock här hemma och jag har suttit med mina fotoalbum och klistrat in bilder för kung och fosterland. Fortfarande massor av bilder kvar men det är rätt jobbigt att sitta och klistra alla dessa bilder, sen ska man ju skriva och måla fint runtom innan allt är klart :) Fint ska de va!

Maximilian har även badat idag, och badat det har han banne mig som om det vore de stormigaste haven. Hela badrummen blev dyngsurt. Överallt var det vatten men min pojk han var gladare än gladast! :)


 

Av Debora Persson - 23 januari 2011 09:30

God morgon. Söndag idag, sista dagen på denna veckan. Vaknade vid halv åtta idag tror jag, låg och tittade på min son när han låg och log i sömnen en stund innan alla tre var vakna och steg upp.

Natten har varit jobbig för Maximilian igen. Han vaknar och skriker och hostar och har sig, stackarn! ;(

Min lilla lillebror kommer hem från Thailand idag efter att ha spenderat tre veckor där. Gottegrisen. Igårkväll var Oskar här och det blev såklart fotboll för deras del. Sen blev det Hipp Hipp och krigsfilm- Full Metal Jacket på det. Det blev hemmagjord pizza för vår del. Gott gott.


Idag får vi se vad som händer.. Men nu tar vi det lugnt en liten stund till, titta på ngt avsnitt av Tre Kronor


Av Debora Persson - 22 januari 2011 20:37

Tjaa, pott-träningen har gått sådär idag..

Lilleman tyckte inte det var roligt att sitta på pottan och på toaletten ville han heller inte sitta riktigt på idag.

Han satt bara och pekade på blöjorna och drog ut en massa toalettpapper.

Nu ikväll fick det bli pottan igen men det var såklart roligare att leka med den så det blev varken nummer ett eller nummer två däri.. Mer övning får det bli i morgon! :)


 

Av Debora Persson - 22 januari 2011 16:00

När lilleman tog en powernap innan hade han en himla rolig sovställning!

 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards