♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Maximilian 2-3 år♥

Av Debora Persson - 29 november 2011 10:05

Igår bar det av till Malmö, vi blev lite sena såklart så när vi kom till Malmö startade vi med lunch som såklart blev thaimat!

Vi hade planerat att komma hemifrån strax efter 8.00 men jag och Maximilian är alltid ute i sista sekunden så mannen fick stå och stampa och tjata en bra stund i hallen innan vi kunde bege oss hemifrån.

Blev en snabbrunda inom Eko för att handla lite dricka mm innan vi äntligen kom iväg.

Efter maten behövde Maximilian springa av sig lite efter allt bilåkande så det blev lekplatsen en stund innan vi begav oss vidare.

         

Efter att ha sprungit av oss lite åkte vi ut till Jägersro för att besöka Toys R Us för att förhoppningsvis hitta några julklappar till vår lilla herre.

En jättestor leksaksaffär och Maximilian hade såklart skitroligt där inne när han kunde springa runt i himmelriket!

En och annan julklapp hittade vi såklart med till honom men man fick mest springa runt och jaga honom så ingen olycka skedde :)


En tågälskande kille hittade sin favorit!

   


Efter leksaksaffären åkte vi bort till Mobilia och gick i affärena där en stund innan Maximilian tröttnade. Han ville absolut inte gå i fler affärer och tjatade istället om att "binga" (springa) så vi fick helt enkelt bege oss ut mot Malmö FF arenan som pojkarna såklart ville till och där kunde Maximilian springa av sig lite till.

   

Sist avallt var Ikea inplanerat och på vägen dit åkte vi inom Bunkeflostrand för att titta och sakna vår gamla lägenhet lite. För visst saknar vi att inte bo där ibland. Så flott fint som vi bodde där går inte slå på länge.

Efter stormen var det någon som hade haft otur med sin båt där.. Lär inte bli billigt för den stackaren..

     

Vi hade tur med vädret, då det i stort sett var helt vindstilla hela dagen och inte en sskymt av stormen som varit dagen innan. Alla var på toppenhumör för det mesta och vi hade en kanondag allihopa!

Av Debora Persson - 27 november 2011 21:33

Idag har verkligen varit en lugn dag, vi har i stort sett inte gjort någonting eftersom det blåser så in i sjutton här!

Får hoppas det inte blir värre med den storm som redan finns här med tanke på att jag taggar för fullt inför i morgon då vi ska till Malmö och vill helst inte få det inställt nu..

Men vi har iallafall kommit iväg till affären idag och när vi kom hem så skulle Maximilian gå själv till huset och då skulle han såklart trampa i alla vattenpölar, som han alltid försöker göra. Han var helt enkelt för snabb, jag hade händerna fulla med kassar och mannen var på väg till bilen för att hämta sin telefon i bilen så ingen kunde fånga Maximiilian när han råkade trampa i en för djup vattenpöl, som tur var så hade han gummistövlar på sig men å andra sidan hjälpte inte de så mycket ändå eftersom han inte var beredd på att pölen var så djup så trillade han och satte sig mitt i pölen.

Han blev nog lite chockad mitt i allt för det enda han kunde säga sen var "WOOOW WOOOW" och så gick han som en anka som just bajsat ner sig, stackarn! Tur vi var hemma ändå:)


När vi kom hem sen och hade ätit åkte hela tågbanan fram så här hemma har vi tågräls i hela vardagsrummet nu. Maximilian har suttit hur länge som helst och lekt med sitt tåg.♥

   

Av Debora Persson - 27 november 2011 12:26

Sista gympapasset var det idag ja, men vi ska såklart fortsätta efter juluppehållet. Maximilian älskar det och han får springa av sig där och samtidigt leka med de andra barnen.

Bilder är anska dåliga eftersom de är tagna med mobilen men man ser iallafall lite:)

           

Av Debora Persson - 25 november 2011 21:47

 

Du är det finaste jag vet, du är det vackraste i världen.
Du är som stjärnorna, som vindarna, som vågorna,
som fåglarna, som blommorna på marken.


Du är min ledstjärna och vän, du är min tro, mitt hopp, min kärlek.
Du är mitt blod och mina lungor, mina ögon, mina skuldror,
mina händer och mitt hjärta.


Friheten är ditt vackra namn, vänskapen är din stolta moder,
rättvisan är din broder, freden är din syster,
kampen är din fader framtiden ditt ansvar.


Ja du är det finaste jag vet, du är det dyraste i världen.
Du är som stjärnorna, som vindarna, som vågorna,
som fåglarna, som blommorna på marken.

Av Debora Persson - 24 november 2011 10:17

Idag sov jag och Maximilian till 9.00 När han vaknade ville han inte stiga upp utan han skulle ligga kvar och mysa i sin säng och titta på telettubbies. En stund senare kom han utspringades med en fotoram med någon bild på mig och mannen och sa "OJ" "Bampat" och så började han stampa på golvet. Min lilla drummel verkar ha trampat sönder fotoramen tydligen och så ville han vi skulle laga.♥

 

Idag blir det övernattning hos lillasyster för min och Maximilians del. Jag jobbar till 22 så det är smidigast att sova hos henne eftersom Maximilian ändå skulle varit hos henne på kvällen när jag jobbar. :)

Nu gör vi oss i ordning och sparkar igång dagen! Snart är det helg för sjutton!   

Av Debora Persson - 23 november 2011 19:45

Idag begav vi oss hem till mammas gård, var ju nyfikna på hur långt de kommit på huset men varken mamma eller Göte var på plats just då så vi fick vänta en stund innan Göte kom så han kunde öppna dörren åt oss.

Vi hälsade på alla djuren och Maximilian var i hönshuset och plockade ägg så nu har vi en stor och en liten äggkartong fyllda med ägg:)

Om en månad bor de i huset och det är snart klart. Tapeter och annat är redan uppe så snart kan de flytta in i helt nytt och klart hus, det enda som inte kommer vara helt klart om en månad är utsidan som inte kommer hinnas helt klart men det spelar kvitta när allt på insidan är klart! :) Och snyggt blir det vill jag lova och hela huset luktar helt nybyggt. Gott! Men det är som sagt en hel del kvar i huset, där finns till exempel ingen trappa ännu så vi fick klättra på stege men några veckor till så ;)

När vi tittat klart inne i huset var det kolsvart ute så vi kunde lika gärna åka hem. Mamma jobbade fortfarande och Göte skulle iväg med Algot så vi begav oss oxå.


När vi kom hem och var i trapphuset slog Maximilian i backen rätt ner i trappan, jag såg och hörde hur han studsade på huvudet och slog en volt rätt ner i stentrappan!

Det hördes nog och såg nog värre ut än vad som det först verkade med tanke på att han studsade rätt på huvudet. Ringde 1177 när vi kom hem och eftersom han inte ens hade fått en bula och var pigg efteråt när han han lugnat ner sig och gråtit klart så det borde inte vara något med honom. Och han har inte spytt eller något så något allvarligt verkar det inte vara men när det gäller hjärnskakning kan symptomen komma efter flera timmar så skulle visst kolla honom resten av kvällen ifall.


Och resten av kvällen kommer tillbringas i soffan tillsammans med Bonde söker fru, bebisen trackar mina revben och min rygg värker så fruktansvärt så ska inte resa mig många gånger, mest för att det är så svårt att komma upp när jag väl satt mig ner;)

Av Debora Persson - 20 november 2011 21:59

Det blev en lite kortare dag än vad som var tänkt på arbetet idag. Jag hade så jäkla ont i ryggen så jag gick några timmar tidigare. Att jag står upp hala dagarna är en sak, samtidigt böjer jag mig ner hela tiden och det är väl det som påverkar ryggen ännu mer.

Det fanns alltså en vänlig själ som tog mina sista timmar så jag kunde åka hem och vila istället.

När jag kom med tåget hämtade mannen mig, Maximilian var ju med min mamma och lillebror och de kom vid lagom tid som mig så mamma släppte av Maximilian på samma ställe som mannen hämtade mig.

Min son hade iallafall varit jäteglad hela dagen och inte alls saknat sina föräldrar utan han hade lekt med alla på kalaset och mumsat i sig massor med mat och fika!

Efter att hela familjen var uppsamlad åkte vi hem och åt tacos och hade lite söndagsmys.

För min del blir det sängen nu, är både trött och helt slut i kroppen.


        

Av Debora Persson - 18 november 2011 11:09

Idag är det fredag och hela familjen är lediga. Tyvärr jobbar jag hela helgen annars och mannen är ledig så det får bli extra mys idag istället.

Vi tog sovmorgon till en stund efter 09.00, då väckte jag mannen så han fick hämta Maximilian så vi kunde gosa innan vi steg upp. Tyvärr var inte Maximilian så gosig som jag hoppats på.

Saknar att ha honom brevid mig i sängen. Förr låg han alltid brevid oss och sov men nu för tiden gör han aldrig det. När jag frågar om han vill sova i vår säng så svarar han bara nej. Visserligen är ju det bra, men ibland borde han vilja sova brevid mamma och pappa med ju:)

Idag ska vi in till staden och byta innetofflor till Maximilian. Sen jag köpte mina tofflor har han tagit mina hela tiden och velat ha egna innetofflor så igår köpte jag ett par lurviga monstertofflor till honom. Jättefina och trodde han skulle bli glad för sina nya tofflor men tji fick jag. Han ville absolut inte ha dom. Han gick iväg med dom och la de uppochner så de kanske var lite läskiga eller något och han sa att han inte ville ha dom så dom byter vi idag till ett par han hellre vill ha:)

Annars blir det nog en rätt så lugn dag idag.

Igår blev det som sagt sent då både jag och mannen jobbade till 22. Maximilian blev hämtad på dagis av farmor och farfar och tillbringade kvällen hemma hos dom och vi var inte hemma förrän 23.30 ungefär.

Tur man ska vara mammaledig snart så man slipper dessa supersena kvällar.

   

maximilian visar vad han kan. snart gör han kanske kullebyttor:)

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards