♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under mars 2012

Av Debora Persson - 14 mars 2012 07:57

Idag är Maximilian glad. Han ska äntligen till dagis igen. I morgon är det två veckor sedan han var där så han har längtat.

Han laddar nu upp med frukost innan han ska bege sig iväg fr att leka med de andra barnen.


Legobyggaren igår

     


 

Av Debora Persson - 13 mars 2012 21:47

Solen stekte på balkongen idag och där satt jag och Maximilian och stekte en stund!

Snyggingen visade upp sig i sina två par solbrillor.♥

                    

Av Debora Persson - 13 mars 2012 21:36



 

Av Debora Persson - 13 mars 2012 21:20

Idag var det lika fint väder ute som igår. Solen sken och det var toppenvarmt.

VÅR!!!

Pojkarna tog på sig och gick ut till lekplatsen medans jag stannade hemma och plockade lite. Tröttnade dock efter en stund och gick ut och lekte jag med.

Vi försökte inviga Maximilians nya vårjacka idag men den gubben gick inte. Han lät sig inte luras och valde att ha på sig sin vinterjacka som han är van vid.

Väl hemma hade vi två skrikande, hungriga och trötta pojkar. Det tar på krafterna att springa runt och leka

(och ligga i vagnen;))


             

Av Debora Persson - 12 mars 2012 21:59

Idag begav vi oss till Mörrum för att byta till sommardäck.

Maximilian fick springa av sig och jag tvättade Emmaljungan så den kan användas utan att vi behöver skämmas.

Den var så skitig! Ren och fin är den nu iallafall.

Mannen åkte sen och tränade med Danne och Vilmer sov mest. Han vaknade lagom till middagen.

           


När vi kom hem blev det syskonmys i storebrors säng en stund.

 


Av Debora Persson - 12 mars 2012 21:31

Idag fick Vilmer hem sitt nya babygym med Tiger från Nalle Puh.

Först gallskrek han och gillade det inte alls men sen var det nog rätt spännande ändå!

Han låg en bra stund och tittade på sakerna som dinglade ovanför honom.


Maximilian kom och höll sällskap en stund, tyvärr var han för stor för att ligga under gymet. Men detta gym är bra för man kan växa med det. Först är det ett babygym, sen när barnet blir lite större så flyttar man ner svansen så barnet kan sitta upp och leka och sen kan man ta bort aktivitetsleksakerna så man Tiger blir som ett stort kramdjur!

               

Av Debora Persson - 12 mars 2012 08:54

Igårkväll började jag skriva på ett långt inlägg, men sen började Big Brother och jag glömde att skriva klart inlägget och upptäckte det först när jag skulle stänga av datorn och gå och lägga mig så struntade i det istället.

Iallafall så var alla pojkarna i Mörrum igår. Städade och tvättade bilen och lekte. Och tittade på fotboll såklart.

Maximilian var glad när han kom hem. Han hade lekt med farmor och kastat fresbee sa han. Lillebror hade nog legat och sovit för det mesta.

Medans de var iväg så var jag kvar hemma och tvättade, packade upp och städade. På kvällen kom Danne hit. Maximilian var glad som vanligt. "Min Danne" sa han och drog med honom in på sitt rum. Vi fick inte komma in utan det var bara Danne som gällde.♥

Och Vilmer han var på gott humör och pratade med oss hela tiden! ♥


Idag är det nästan lika fint väder ute som igår.

Igår var det perfekt väder och skulle tydligen bli idag med.

Får vara ute idag då med andra ord.

  


Måndag och ny vecka igen. Dagarna går jättesnabbt nu för tiden!

Denna veckan är det läkarkontroll på Vilmer som gäller.

Och så ska jag lämna pojkarna hemma för att precis som förra året tillbringa en kväll i Olofström med mamma och de andra.

Nöjeskompaniet är det vi ska titta på.

Och så hoppaas jag få till en kvällsdejt med Fialottan med denna vecka? :)



Av Debora Persson - 11 mars 2012 09:24


Är med i en grupp på facebook, babyshop och där brukar de ställa en del frågor till medlemmarna.
Förra veckan frågade de om någons barn sagt något som blivit pinsamt för föräldrarna...

En del av svaren blev dessa:


  min (då 3 år) dotter rusa till kassan på ica o skrek högt o tydligt till kassörskan att mamma har fått en bebis o det kommer blod där man kissar så vi måste ha papper - FORT!!!

(detta utspelade sig strax efter att dotter nr 2 kikade ut)
Min dotter gjorde om seans banans låt skaka rumpa på stranden till sin pappa ...

" Skaka snoppen, skaka snoppen, skaka den för lilla mig. ".

Vart de kon vet vi inte... Åh så pisamt..
Jag skulle få hit några ur min mans släkt för första gången på fika och det blev hastigt bestämt,så jag blev stressad över städning och ville gärna baka något oxå!

När jag stod i köket och svetten rann,så säger jag: "åh!!!, jag tror inte jag gillar att ha gäster!!".

Min dotter hörde dock inte samma sak,utan utbrister under fikan: "mamma gillar inte er,hon sa det innan när hon bakade". Jag ville bara springa därifrån!!
Min dotter säger bara några enstaka ord än så länge..

Men min systerson var ute på gården och lekte och jag skulle precis ropa på honom från deras balkong. Då går en gubbe förbi och då skriker lillkillen "DU TÄNKER INTE TA MIG NU VA!?!
Min 21 månaders dotter pekade på en dvärg och sa -Titta tomte. :):)
På systemet inför en festival( handlade massor av öl till mig och vänner) säger min dotter:

"Vad ska MORMOR säga när hon ser det där!?!?!?!" Haha
Skulle förnya pass, i vänthallen tultade en liten mörkhyad flicka runt. Love, då 2,5 år, ropar

" åh vilken gullig liten apa!".
Därefter springer han efter henne och sjunger "tänk om jag hade en liten liten apa..".

Hennes föräldrar log överseende och jag ville bara försvinna..
Min mormor och min kusin som då var ca 3 år gammal duschade ihop.

Då tittar min kusin länge på mormor, pekar mot hennes bröst och säger

"Sådana där har min mamma också, men inte lika långa". Haha, det har vi skrattat många gånger åt!


sonen 3år - knackar mig på huvudet : Det verkar tomt här inne...

 Jag var ute och gick med min systerson 5 år gammal...vi gick förbi en tant som stod och rökte varpå han vänder sig mot henne och säger "tur att du är gammal för de där (cigaretterna) kan man dö av!"

  I mat affären med min 4 åriga dotter då hon blir irriterad på en gubbe med rullator..hon går fram till honom och säger , ursäkta mig men om du inte går snabbare gammla gubbe så hjälper jag dig att butta på.


Kan lugnt säga att jag skämdes också fick en fin utskällning och ett påstående att jag inte lärt min dotter bättre vett :) så snäll han var, haha



Barn är roliga ibland. Man bara väntar själv på att Maximilian ska kläcka ur sig något pinsamt!

När min lillebror var liten och gick på dagis skulle hans vuxna storebror komma och hämta honom. Såklart hade mamma och Göte glömt säga att storebror skulle hämta så när han kom till dagis kläcker Algot ur sig" Vem är du? Jag känner inte dig!" Det måste varit pinsamt. Dagisfröknarna blev såklart misstänksamma och ringde Göte.


Och för lite sen fick jag berättat av mamma att när posten fortfarande fanns så skulle mamma gå in där. Jag skulle sitta kvar i bilen men gjorde det knappast. Jag kommer in på posten lagom till det är mammas tur så jag trycker upp nyllen vid disken och säger "jag skulle bara se vilken kärring som jobbar idag!". Stackars mamma.




Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards