♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 24 april 2011

Påskafton 2011

Av Debora Persson - 24 april 2011 11:30

På påskafton startade vår dag klockan 08.00 och vi gick in i huset för att äta frukost och göra oss i ordning för dagen.

Varmt och skönt som det var blev det frulle på altanen! Maximilian passade även på att ta en morgonrunda i trädgården endast iklädd blöja. Vägrade komma in så han fick springa av sig:)


Frukost och lek med tomtarna..

     

Morgonrundan i trädgården.. Max har hittat sin plats i hörnet;)

     


När vi var klara begav vi oss hem till min mormor och morfar. Kalleponken och Algot var redan på plats. Pojkarna hade köpte ett litet ägg till Maximilian så vi satte fart och letade efter ägget.

Varmt och skönt som en sommardag begav vi alla barnen oss ut för att gå en runda. Vi plockade massor av blommor, vitsippor som vi tog hem till mormor. Gud vad vitsippor luktar gott! Luktar verkligen vår om dom!

Lite senare kommer båda mina morbröder med familjer. Mamma och co var inte sena med att vara sena. En timme efter utsatt tid tror jag dom kom;)

Det blev massor med påskmat i magen och sen efter maten blev det lite kubb innan barnen fick springa upp i backen och leta efter påskägg.

Klockan började ticka på och vi hade fler besök att uträtta så vi fick hoppa över tårta och fika och packa in oss i bilen. Kalleponken och Sofie packade vi också in i bilen och begav oss mot Norje igen.

Maximilian sprang åter igen som en galning i det fria och eftersom pappa och Suss satt borta hos Suss syster, i närheten av Dennis föräldrar så sprang Maximilian emellan hela tiden. Han fick påskpresent av sin morfar, en fotboll som blev mycket uppskattad. Även idag på morgonen har han hunnit sparka boll här hemma.

Lilleman sprang även bort till Uffe och Lotta. Fia & Henke va rju där och hälsade på. Alla samlade i Norje med andra ord. Oskar kom ju dessutom också bort lite senare!:)

Vi grillade hos Dennis föräldrar och efteråt gick vi bort till pappa och Suss där det bjöds på glass. Min lilla gottegris satt där och sa "mmmmmmmm!" för varje sked glass han lastade in i munnen. :)

Efter att ha sprungit runt och rastat benen hela dagen var Maximilian trött och även hans föräldrar så vi begav oss hem mot Kristianstad igen.

Kvällen avslutades med big brother och godisätande. Vi tog alla våra påskägg och tämde i det stora Maximilian fick sina presenter i och hela det stora ägget var fyllt med godis! Och då har vi inte fått allt ännu eftersom Maximilian glömde sitt ägg han fick av sin mormor så det får han idag istället. Så godis har vi massor nu! Det blir hårdträning nästa vecka:) Men godis hör till påsken, då får man äta så mycket godis man vill!

Bilderna är i fruktansvärd oordning!

Min lilla älskling plockar blommor!

  Skogspromenad   Släkt   Min underbara unge!♥♥   Maximilian med 2 morbröder letar ägg   

var är ägget?

Leker med morbror Kall   Här var ägget!   ♥   Plockar blommor   ♥   ♥   Dennis och morfar   Ute och går med morbror Algot   Vitsippor     ♥   Grabbarna       

Jag och min älskade pojk!♥    Farsan   ♥     Solskygga?      

Är man liten får man börja med påskmaten innan alla andra! :)♥

                    Kubbspel- denna gången fick faktiskt tjejerna känna sig besegrade. Men antar att det var fusk inblandat..         En trött och skitig (läs: kladdig av all choklad) ville men kunde knappt hålla ögonen öppna i bilen till Norje...

 

Hockeyspel kan ju vem osm helst spela;)

    Vi tackar för denna helgen. Tackar för allt godis och alla presenter.

Påskpresenter och förlovningspresenter.

Morfar hade tilloch med räddat mina skydd till mina silverbestick som mormor sytt åt mig men som hamnade i mammas hus innan huset brann ner. Som tur var så brann inte dessa upp så jag fick dom trots allt. Tvättade och rena utan brandlukt:)

♥♥♥♥♥♥♥

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards