♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 26 september 2010

Maximilians 1-års kalas!

Av Debora Persson - 26 september 2010 20:45

Maximilians andra födelsedagskalas är avklarat.

Alla kunde tyvärr inte komma idag heller men vi hade trevligt iallafall.

Det var min mamma, min mormor, lillebror Algot och kusin Leo som kom på besök. Eftersom mamma hade för önskemål att bli bjuden på käk så fick det bli tacos att äta. Efter maten blev det paketöppning.


Tacodags

 

Till mamma...

  Mannen  

Av mamma & Göte fick Maximilian ett par vinterskor (inte köpta än men när det är dags för vinterskor köper mamma det)

Av hans morbror Algot som även är gudfar fick han en bobbycar.

Av morbror David fick han en Brio Helikopter. Tyvärr så var det något fel på den så den funkade inte som den skulle så den ska vi åka och byta till en ny.

Av min mormor & morfar fick han DuploLego.

Av min morbror med familj fick han ett par skitsnygga gummistövlar från Vincent.

Stövlarna

  Bobbycar.

Klistermärkerna är ännu inte på men snart blir det en polisbil:)   Brio Helikopter   Kort..  


...men om det är någon som kan göra snygga kort & presenter så är det Eva. Det är så man inte vill öppna paketen för de är så fina för man vill inte förstöra det ;) Älskar det!

 

Duplolego   

Efter paketöppningen gick Algot och Leo ut för att leka och vi plockade i ordning efter maten, lekte på Maximilians rum och plockade fram fika.

När det var dags för fika och vi ställde oss upp för att sjunga började Maximilian stortjuta. Vi sjöng antagligen väldigt falskt skulle jag tro :s

Sen slukade han en hel gräddbulle(?) och en bit tårta innan det var dags att sätta sig i badkaret för det blev en hel del kladd.

Pojkarna stack ut och spelade fotboll igen innan det var dags för dom att åka hem.


Dagens tårta

 

Gottis

 

Maximilians tårta


Lillebror Algot

   


Tårta är gott!

 


Min mormor

   

Gottegris

 


Inväntar tårta..

  Vem behöver sked? Mormor    Kusinerna Leo & Algot Fikadags   

Reaktionen när vi började sjunga för honom. Han är inte alls för nöjd...     


Debban

    


Älsklingen

     

Mammamormor

 


Pillipill på tårtan         

Även jag och gubben fick lite presenter:)

   


           

 
 
Lisa - mamma till Knut

Lisa - mamma till Knut

26 september 2010 21:57

Det ser ut som att Maximilian haft ännu en bra dag :D vad fuskigt att han har firats 3 gånger på en vecka! Det är inte många som får göra de :D och jättefina presenter!

Jo jag är väldigt besviken över att det inte blir ngt babysim.. men jag hoppas att ngn fler anmäler sig! Så surt att några hoppat av och att då är vi för liten grupp... så surt... när jag var gravid längtade jag efter babysim och nu blir det inget... =/

http://mammatillknut.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards