♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 10 juni 2010

Dag 1 Alanya 2/6

Av Debora Persson - 10 juni 2010 10:51

Flygresan gick jättebra!

Redan innan vi steg på flyget hade Maximilian raggat upp en äldre dam som kallade honom för charmtroll & klämde honom på hans små kinder. På flyget så träffade vi på henne i toakön och även då fick han sig ett par nyp på sina små kinder.

Inga problem för honom heller när vi lyfte.

Mat fick vi på planet. Någon kyckling& pastaröra. Maximilian fick med mat. Lite yoghurt, banan, en barnmatsburk med blåbär och hallon och en liten tablettask med russin och torkade aprikoser.

Han sov en stor del av flygresan.

Till och med när det blev turbolens och planet skakade som bara den så sov han.

När det var dags att landa förberedde vi oss för det värsta; att Maximilian skulle skrika massor. Men tji fick vi. Han skrattade hela tiden. Hans föräldrar däremot höll på att dö och det kändes som om deras huvud skulle sprängas..

När vi fick vårt bagage så var två av våra väskor skadade. Inte mycket men ändå. Vagnen var med misshandlad och gick knappt att köra för hjulen hade blivit helt skeva.. Men fick ordning på vagnen sen tillslut iallafall.

När vi landat och hämtat vårt bagage var det dags för bussresan som tog närmre 3 timmar till hotellet. Då var Maximilian lagom rastlös och ville varken sitta still eller äta.

En liten kille längre fram i bussen som till en början frågade Tim om han och Maximilian ville sitta brevid honom sa tillslut: TYSTA BEBISEN! ett antal ggr...

Väl på hotellet fick vi först inget rum utan vi blev skickade till andra sidan vägen där hotellets andra del fanns och där skulle vi få äta sen lunch.

Personalen där verkade inte veta vad en barnstol var för något så blev lite jobbigt att sitta och äta och man kunde inte ha honom i vagnen eftersom det var trappor ner så vagnen fick vi lämna utanför.

Tillslut fick vi vårt rum iallafall.

De verkade ha noll koll eftersom vi fick be om extrasäng och det vi hade beställt extra. Väl på rummet tog vi det lugnt en stund innan jag, Dennis och Maximilian gick ut en sväng för att kolla medans Tim tog en powernap.

Tillslut fick vi dra upp honom med, gick en sväng till och sen var det dags för middag. Var nere vid havet och kände på vattnet och fy fan vad det var kallt!

Efter middag satte vi oss utanför restaurangen och tog det lugnt.

All In Clusive betyder ju även gratis sprit så det blev någon kall där i värmen.

På scenen var det Kinder Disko där en massa barn dansade till barnlåtar..

Maximilian körde igång sin raggning igen. Alla människor han tittade på kom fram och började känna, klämma på kinderna, pilla och pussa på honom. Han tyckte det var jätteroligt och många kom fram flera gånger om till honom dessutom.

Okej att de vill komma fram och gulla och klämma lite, MEN att börja pussa på honom? Att okända människor kommer fram och pussar på honom kändes inte helt okej..

En gång satt jag och pratade med Tim och Dennis reste sig upp och skulle hämta dricka så såg jag i ögonvrån att någon var med sitt tryne nere i vagnen.

Trodde ju först att det var Dennis då som var och pussade på Maximilian men när jag vände mig om stod där en helt okänd man och pussade på hans små händer!

Hade någon gjort så i sverige hade polisen fått komma och hämta dom. Ok att de gör så i sitt land men de kan ju fråga först iallafall....

Kvällen avslutades sen på balkongen. Kunde inte sitta kvar där nere eftersom underhållningen de hade där var mest till för hörselskadade och även de döva hade kunnat höra musiken så det var ju inte helt lätt att natta Maximilian.. Men tillslut gick det iallafall!

Bilder från flygplatsen.

En sovande skönhet på flyget

På busseresan..

Hotellet

Efter en lång dag var man lagom trött..