♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 2 februari 2010

Första Föräldrarträffen

Av Debora Persson - 2 februari 2010 18:10

Ja, idag var det ju föräldrarträff. Var inte så farligt som jag trodde.

( Ingen sitta-i-ring-och-sjunga-med-barnen-träff)

När jag var gravid lovade jag dyrt och heligt att inte springa på alla kurser och föräldrarträffar som erbjds. Jag tycker sånt är skittråkigt. Möte hit och möte dit. Och föräldrarträff med massa skrikiga barn.

Men idag bar det dit iallafall, det var första träffen nu eftersom dom inte haft innan för influensan och allt det där.

Visst var det inte världens roligaste. Blev mest massa prat, nu var där mestadels barn födda september och oktober

(förutom två barn som typ var födda i juli..)  

Så alla mammor skulle givetvis jämföra vem som var äldst, yngst, minst, stösta, vem som sov bäst om nätterna och vems förlossning som var bäst och vem som hade det värst.

Mest ville jag bara gå hem men eftersom jag bad vår bvc sköterska kolla Maximilians navel som blivit röd och infekterad så fick jag vänta tills det var slut.

Fick iallafall en salva som ska användas en vecka.


Nästa gång på föräldrarträffen skulle vi iallafall göra annat. Vad vet jag inte. Skulle iallafall vara 4 träffar. Gången efter jobbar ju jag men då är det babymassage så får se om mannen vill dit med Lilleman. Det var ju faktiskt en stackars pappa där idag.


Efteråt bar det av in till stan för att köpa skärp eller hänglen till Maximilians för stora byxor. Blev hängslen för skärp fanns visst inte till minibarn.

Meeen så stilig han blir. Tog en bild på honom, men då blir det inte kul på söndag så ni får vänta.

Däremot har han skjorta på sig idag så på de kommer en bild.


Nu är vi hemma och kommer inte sätta foten utanför dörren någotmer idag för fy fasiken vilket jäkla väder det är nu!!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards