♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin Semester & Utflykter

Av Debora Persson - 11 juni 2010 09:09

Förmiddagen har spenderats vid poolen och även efter lunch låg vi där ett par timmar innan jag och Maximilian fick gå upp på hotellrummet eftersom jag hade brännt mig och även Maximilian hade brännt sig trots att han legat i skuggan hela tiden.

Sen kom pojkarna upp och satte sig på balkongen med Maximilian så jag kunde sova en stund.

När jag vaknade planerade vi kvällen. Vi skulle bli plåtade av en fotograf och Tim skulle ut med ett gäng brudar han träffat. Vi avbokade dock vår tid för ville hellre ta en tid senare i veckan när vi inte var röda som kräftor.

Så vi bytte tid till tisdagen istället.

Vi skulle in till stan en sväng istället. Så vi gjorde oss i ordning. Vi struntade i att ta taxi. Var behagligt ute så kunde lika gärna gå in. Maximilian var så varm med så behövde lite fläkt. Visade sig sen att han hade 39 graders feber...

Tog oss ca 1 ½ timme att gå in. Men stressade heller inte.

Mötte Tim i stan eftersom han sen inte skulle följa med tjejerna ut så han tog taxi och mötte oss. Så vi käkade lite mat och sedan gick vi och handla lite.

Tim mötte sina tjejer sen på stan ändå så han följde med dom igen.

Sen hann vi inte mycket mer. Maximilian har blivit dålig i magen så det var bara att sätta sig i en taxi och åka hem. Han har väl stoppat fingrarna i munnen efter folk har pillat på honom. Och jag var heller inte på topp, började bli förkyld.

Taxiresan gick iallafall bra. Men chaffisen hade en stor baslåda där bak i bilen så fick kämpa lite med att få in vagnen.

I bilen hade han även en tv som han fällde ner från taket som vi där bak kunde glo på och där fram hade en liten minitv mannen kunde glo på.

Inte illa för en taxibil..

Kvällen avslutades på balkongen medans vi lyssnade på underhållningen.

Karaoke.

Det var lite sådär att lyssna när ett gäng 19 åriga fulla killar sjäng " vill ha dig" i enorm otakt och så måste de varit rätt så tondöva..

Vid läggdags kände jag att veckan kommer bli lång. Kände mig sjuk och hade ont i hela kroppen.

Av Debora Persson - 11 juni 2010 08:44

Tog en ofrivillig sovmorgon. Steg upp och gick direkt till frukosten. La våra handdukar på solstolarna och gick sen och gjorde oss i ordning.

Vi badade iallafall en jag och Maximilian. Max i skuggan och jag i solen. Pojkarna gick då ner till stranden en stund.

Jag vaknade upp svettig som en sur gammal trasa.

Kunde inte resa mig upp heller för att gå och hämta dricka eller hoppa ner i poolen eftersom jag inte ville lämna Maximilian ensam.

Kände mig sjukt handikap men så kom pojkarna tillbaka så jag kunde få en efterlängtad cola!
Sen var pojkarna med på vattenpolo innan det var dags för lunch. Sjukt fult då ena laget har limegröna självlysande badmössor på sig och andra laget hade röda badmössor på sig.

Under tiden de var på vattenpolo fick jag väcka min son som trots låg io skuggan var dyngsur av svett.

Så vi satte oss i barnpoolen nyvaken och gosade.

Sen var det dags för lunch.

Efter lunch satte vi oss åter igen i en taxibil och åkte på marknad.

Idag fick vi in vagnen utan några som helst problem i bilen.

Att åka taxi i Turkiet är som att betala för sin egen död.

På marknaden fick vi köpt en hel del faktiskt. Mest blev det till Maximilian.

Åt lite mat innan det bar av till hotellet igen. Då gick vi ner till havet för att Maximilian skulle få testa på att bada i havet. Men så fort vi närmade oss havet så gallskrek han. Han skulle absolut inte bada där.

Gick inte ens att få honom att bada fötterna där knappt. Han var väl rädd för vågorna antar jag.

Fick iallafall bli poolen då istället för havet. Och sååååå nöjd min son blev när det blev poolen istället.

Efter middag blev det att titta på underhållningen på hotellet och sedan gick vi ut en sväng och kollade runt innan vi avslutade på balkongen.

Av Debora Persson - 10 juni 2010 11:30

Uppe med tuppen. Duschade och gjorde oss i ordning för att sedan äta frukostbuffé.

Efter det drog vi oss ner till poolen medans Tim gick upp på rummet och vilade en stund. Maximilian sov så vi låg med och vilade, var inte så mycket sol just då heller.. Men varmt utav bara sjutton!

När Maximilian vaknade fick han ta sig ett första dopp i poolen. Och om han älskade det!!? Först var vi i barnpoolen och sedan gick vi över i den stora poolen så där flöt han omkring i sin lilla badring och skvätte vatten..

Låg där till lunch då vi gick och åt. Gjorde oss sedan i ordning för en tripp in mot staden.

Eftersom de kör som idioter där i Turkiet var jag inte alls road till att sätta mig i en taxibil där de inte ens vet vad bälte är fär något. Men ville heller inte ta en sketen liten buss så fick helt enkelt bli taxi.

Hittade en tillräckligt stor taxi för att få in vagnen i den. När vi skulle fälla ihop vagnen så den skulle få plats i taxin så tog taxichaffisen över. Han tog vagnen och lassade in den som den var. Inget fälla ihop där inte. Blev lite kämpigt för honom där ett tag, tillslut fick han in vagnen genom att lägga den uppochned/på sidan- ja jag vet inte hur han fick in den egentligen. Sen försökte han stänga dörren och det gick såklart inte. Men när han bankade igen dörren så gick det. Han sa bara " It´s Okey" och gick och satte sig bakom ratten.

Jag trodde han hade klämt sönder min vagn men fick tillbaka den hel igen.

Taxiresan hade kunnat blivit en mardröm. Maximilian fick sitta i mitt knä och där fanns inga bälten till oss. Efter ett antal tvärnitar och titande så släpptes vi av helskinnade och vid liv.

Gick och tittade i butiker och blev inlurade i dom med, pojkarna handlade och jag hittade ingenting. Avslutade med en måltid på McDonalds. Jisses vilka djävulska menyer de har. Stora som bara den.

Tog sen en taxi hem, denna taxin körde mycket bättre än den första trots att där inte fanns några bälten.

Väl hemma var vi svettiga som ett par stekta bacon så pojkarna gick ner till havet medans jag och Maximilian la oss och badade i poolen istället.

Sen gjorde vi oss i ordning för kvällen och middagen.

Senare på kvällen satte vi oss utanför restaurangen. Även idag var det Kinder Disko.

Efter diskot var det åter underhållning för de stora. Döv-underhållning.

Kunde inte sitta kvar där och låta Maximilian bli döv så vi gick ut en sväng och tittade i affärer.

Avslutade sen med en öl på balkongen när vi kom tillbaka för då var underhållningen slut ändå.

Av Debora Persson - 10 juni 2010 10:51

Flygresan gick jättebra!

Redan innan vi steg på flyget hade Maximilian raggat upp en äldre dam som kallade honom för charmtroll & klämde honom på hans små kinder. På flyget så träffade vi på henne i toakön och även då fick han sig ett par nyp på sina små kinder.

Inga problem för honom heller när vi lyfte.

Mat fick vi på planet. Någon kyckling& pastaröra. Maximilian fick med mat. Lite yoghurt, banan, en barnmatsburk med blåbär och hallon och en liten tablettask med russin och torkade aprikoser.

Han sov en stor del av flygresan.

Till och med när det blev turbolens och planet skakade som bara den så sov han.

När det var dags att landa förberedde vi oss för det värsta; att Maximilian skulle skrika massor. Men tji fick vi. Han skrattade hela tiden. Hans föräldrar däremot höll på att dö och det kändes som om deras huvud skulle sprängas..

När vi fick vårt bagage så var två av våra väskor skadade. Inte mycket men ändå. Vagnen var med misshandlad och gick knappt att köra för hjulen hade blivit helt skeva.. Men fick ordning på vagnen sen tillslut iallafall.

När vi landat och hämtat vårt bagage var det dags för bussresan som tog närmre 3 timmar till hotellet. Då var Maximilian lagom rastlös och ville varken sitta still eller äta.

En liten kille längre fram i bussen som till en början frågade Tim om han och Maximilian ville sitta brevid honom sa tillslut: TYSTA BEBISEN! ett antal ggr...

Väl på hotellet fick vi först inget rum utan vi blev skickade till andra sidan vägen där hotellets andra del fanns och där skulle vi få äta sen lunch.

Personalen där verkade inte veta vad en barnstol var för något så blev lite jobbigt att sitta och äta och man kunde inte ha honom i vagnen eftersom det var trappor ner så vagnen fick vi lämna utanför.

Tillslut fick vi vårt rum iallafall.

De verkade ha noll koll eftersom vi fick be om extrasäng och det vi hade beställt extra. Väl på rummet tog vi det lugnt en stund innan jag, Dennis och Maximilian gick ut en sväng för att kolla medans Tim tog en powernap.

Tillslut fick vi dra upp honom med, gick en sväng till och sen var det dags för middag. Var nere vid havet och kände på vattnet och fy fan vad det var kallt!

Efter middag satte vi oss utanför restaurangen och tog det lugnt.

All In Clusive betyder ju även gratis sprit så det blev någon kall där i värmen.

På scenen var det Kinder Disko där en massa barn dansade till barnlåtar..

Maximilian körde igång sin raggning igen. Alla människor han tittade på kom fram och började känna, klämma på kinderna, pilla och pussa på honom. Han tyckte det var jätteroligt och många kom fram flera gånger om till honom dessutom.

Okej att de vill komma fram och gulla och klämma lite, MEN att börja pussa på honom? Att okända människor kommer fram och pussar på honom kändes inte helt okej..

En gång satt jag och pratade med Tim och Dennis reste sig upp och skulle hämta dricka så såg jag i ögonvrån att någon var med sitt tryne nere i vagnen.

Trodde ju först att det var Dennis då som var och pussade på Maximilian men när jag vände mig om stod där en helt okänd man och pussade på hans små händer!

Hade någon gjort så i sverige hade polisen fått komma och hämta dom. Ok att de gör så i sitt land men de kan ju fråga först iallafall....

Kvällen avslutades sen på balkongen. Kunde inte sitta kvar där nere eftersom underhållningen de hade där var mest till för hörselskadade och även de döva hade kunnat höra musiken så det var ju inte helt lätt att natta Maximilian.. Men tillslut gick det iallafall!

Bilder från flygplatsen.

En sovande skönhet på flyget

På busseresan..

Hotellet

Efter en lång dag var man lagom trött..

Av Debora Persson - 2 juni 2010 02:02

Steg upp 01.20 Knappt sovit i två timmar och det känns som om man blivit överkörd av ett tåg. Men lite hann vi sova iallafall.

Till och med stackars Maximilian är trött och han undrar säkert varför vi slänger på honom nya kläder klockan 02 på natten. Om en halvtimme så ska vi åka.

Jag har duschat och hoppas på att grannarna inte kommer klaga.. och fönat håret och satt på mig ett ansikte medans pojkarna fixat med baguetterna.

Kommer njuta av varenda sekund i Turkiet.

Känner att det här förtjänar vi. Familjen + Tim.

Så nu är den stora fråga hur jag ska kunna hålla mig borta från att blogga? Skriver varje dag. Enda dagarna nu som jag inte skrivit var dagen Maximilian föddes och julafton..

Jag får dokumentera allt och skriva i efterhand..

Som sagt så ska vi njuta hela tiden under resan. Och hoppas på fint väder. Sist vi var i turkiet var det mellan 45-50 grader i skuggan. Lite för varmt för vår del. Men så länge det inte regnar och blåser massor så kommer vi vara helnöjda!

Ha en bra vecka! För det kommer vi ha!

Av Debora Persson - 5 maj 2010 20:30

När man väl blivit frisk från magsjukan så hoppar en satans förkylning på mig istället..!

Hemma från jobbet nu iallfall. När jag kom hem satt världens gladaste bebis på golvet och lekte med en boll. Passade väl bra eftersom hans far glodde på fotboll med.

Men på mindre än en millesekund ändrades humöret på Maximilian. Han blev rasande och bara skrek och sen somnade han.

Hm, bara det inte var för att jag kom hem ;p

27 dagar kvar till vi åker dessutom. Kommer bli så skönt med semester!

Idag skulle vi dessutom boka platser på flyget. Större platser som man kan sitta vid om man har med sig barn. (dessutom MYCKET större benutrymme.) Smidigt och bra tänkte vi, kostar lite extra men det skulle inte göra något eftersom annars sittytorna är minimala och efter att ha suttit på ett flyg i fyra timmar så kan man inte räta på benen på fyra dagar.

Men tyvärr var de redan uppbokade så vi får sitta och trängas som alla andra :)

Eftersom jag är ledig imorgon så kanske vi ikväll ska sätta oss och glo på den där filmen som alla har sett och som alla verkar älska. Trots att den är nästan 3 timmar lång. Hur det ska gå undrar jag verkligen. Är filmen två timmar somnar jag. Och att filmen dessutom är sciense fiction med en massa blå gubbar(?) gör inte saken bättre för min del eftersom jag inte gillar sådant overkligt. Men om alla säger att den är bra så..

Av Debora Persson - 8 mars 2010 17:12

Vi var och hämtade Maximilians pass innan.

På bilden har han fått tre dubbelhakor bara för han satt så snett på stolen stackarn.

Men det gick snabbt att få hem det iallafall. Var väl i torsdags vi var där och fotade honom.

Men men, det blev bra iallafall.

Av Debora Persson - 13 december 2009 19:25

LUCIA.

Idag så har vi ju varit hos mormor på kalas. Tåget gick inte som jag ville så mannen körde oss till Sölvesborg istället.

Smörgåstårta, tårta och annat gott bjöds det på. Fast istället för smörgåstårta så blev det vanliga mackor för min del eftersom jag inte klarar av att äta smörgårstårta. För mycket röra i det.

Mormor hade sytt klart Maximilians doptavla med. SKitfin med Nalle Puh blev det. Det är bara ramen som ska fixas sen är den klar.

Efter ett par timmar bar det hemåt igen. Mamma var snäll och körde oss hem till Kristianstad så vi slapp åka tåget.:)

Mannen hade negern på besök innan och de två bokade resan till Turkiet nu, så den 2 juni åker vi. Visserligen är det långt kvar men det ska iallafall bli skönt.

Nu är jag helt slut i både skalle och kroppen så resten av kvällen ska jag spendera i soffan tillsammans med min fina son och mannen.

Film och gott till detta.

Förresten så kom första snön idag för min del. Har inte fått se någon annan snö detta året men idag kom det. Väldigt lite snö visserligen men men den kom:)

Debbie

♥ Familjen ♥

Tidigare skrivet

Invisible Friend

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Letar du efter något speciellt?