♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ☆ Ellion 0-1 år ☆

Av Debora Persson - 25 januari 2014 19:52

Jag kan inte fatta det, men en månad har gått sen jag födde fram vår tredje älskling. Klockan 14.43 blev han på minuten en månad gammal.

Jag hade kunnat göra om den där förlossningen tusen gånger om. Verkligen.

På en månad händer mycket. Han växer så det knakar i fogarna. Han har nått upp till 4 kg och blivit 56 cm lång!

Han ger oss små ljud och leende allt oftare och han fixerar blicken så bra.

Magknip har han till och från och det är kämpigt för oss alla när han skriker och har ont i magen. Pysventiler och magdroppar får vi använda för att det ska bli bättre.

På BB blev han inte godkänd i hörseltestet men det blev han när vi här om dagen var på sjukhuset och kollade hans hörsel.

Jag tycker han är en blandning av båda sina bröder, när det gäller utseendet.


Liten älskling blir stor helt enkelt.

    


Av Debora Persson - 23 januari 2014 16:22

 

Idag har vi haft fullt upp. Dagen började med att barnen lämnades på dagis. Efter att barnen lämnats på dagis så var det dags för bvc-besök för Ellions del. Dunderångest över att min llilla bebis har blivit hela 56 cm lång alla redan! Och så har han på gränsen precis passerat 4 kg. Jösses vad han växer! När vi kom hem kollade jag i de andra barnens bvc-böcker och de var ungeför lika stora alla tre vid samma ålder. Och Ellion växte precis som han skulle så det är ju bra det!


Efter bvc åkte vi till skolan där jag skulle prata med lärare om betyg och lite sådant.

Jag är iallafall klar med allt i skolan förutom med matten men den håller jag på med febrilt nu så jag hoppas jag kan bli klar med den med  snart!

Efter skolan återstod ett besök på sjukhuset för Ellions del.

Dags att kolla öronen eftersom han inte blev godkänd på BB när de gjorde hörseltest på honom.

Efter llite bök och stök blev han jättegodkänd på hörseltestet idag. Nu har/är han väldigt förkyld så det kan varit därför det var lite knepigt att bli godkänd idag men till slut gick det och han har inga som helst problem med sin hörsel, vilket vi märkt här hemma för han reagerar väldigt bra på ljud.


Efter sjukhusbesöket gjorde vi ett snabbt besök i affären för att sen hämta hem grabbarna från dagis.

Båda barnen har trillat på huvudet idag. Maximilian dök ner från ett träd men som tur var så var det ett litet träd och han trillade inte från någon högre höjd, och han slog sig inte sså mycket.

Vilmer däremot, han dök lite djupare än sin storebror. Kommer inte riktigt ihåg vad han gjorde men han klättrade på något och tappade greppet och slog sig rätt bra precis brevid ögat och nästintill spräckte ögonbrynet. Det gick som tur var inte hål men fröknarna trodde nästan det gjort det och hanvar rejält svullen runt ögat. När vi kom hade svullnaden lagt sig en del men han  kommer nog få ett saftigt blåmärke där.


  

Av Debora Persson - 21 januari 2014 19:50

Idag steg jag upp tidigt, 07.30 var jag tvungen att lämna mitt varma täcke. Men ska väl inte klaga, mannen har låtit mig sova länge nu i flera dagar och har inte behövt stiga upp förrän 9.30 flera av dagarna. Tur att Ellion är lika mycket sömntuta som jag på morgonen.

Men idag blev det tidigt iallafall, egentligen skulle vi till bvc idag för att mäta och väga Ellion men bvcsköterskan är förkyld så hon ville inte att vi skulle komma till bvc utan vi fick en ny tid längre fram i veckan. Efter att ha lämnat barnen på dagis så åkte vi och handlade istället. Det är alltså  strax efter 09.00 på förmiddagen man ska vecckohandla. Då slipper man trängas med alla andra som veckohandlar.

Idag kunde vi gå i lugn och ro, utan att trängas med alla andra och utan barnen som stressar.


Ellion har inte varit på humör idag. Han har skrikit och skrikit. Det är synd om honom. Man kan ju tycka att jag borde vara van som redan har överlevt två kolikbarn men man vänjer sig aldrig. Vi får hoppas på att Ellion inte får kolik utan att han "nöjer sig" med lite magknip då och då.

Nu sover hjärtat brevid mig iallafall och mannen är inne hos de stora pojkarna och försöker få dom att somna. Jag utesluter för det mesta mjölken så det kan inte vara den som gör att han får så hemsk magknip.

 

Idag till middag blev det pannkakor. Mannen gjorde specialare till mig med mjölkfritt. Det smakade som väl lika bra som vanliga pannkakor. Dock så är det värre med att dricka mjölkfritt. Det smakar typ... hö?

 

Av Debora Persson - 20 januari 2014 16:30

Maximilian är nu på väg att bege sig till simskolan tillsammans med sin farfar. Tredje simpasset är det idag för hans del.


Vi andra här hemma ska så fort de små krypen lugnat ner sig knåpa ihop Ellions namn. Det är dags att registrera honom nu och då ska han ha ett namn. :)

 
  

Av Debora Persson - 20 januari 2014 10:02

 

Snuttemys♥

 

Av Debora Persson - 19 januari 2014 19:48

Nu är snart denna helgen slut.

Veckorna går fort minsann! Och nästa vecka blir vår lille Ellion en hel månad gammal! Herre gud, snart en hel månad sedan han föddes! Liten blir större. Jag saknar min gravidmage!


Nästa vecka är det besök på bvc igen som gäller och det kommer även bli ett besök på sjukhuset där Ellion ska genomgå hörseltestet en gång till (det som görs på BB) eftersom han inte blev godkänd när testet gjordes innan vi åkte hem från BB.

Men barnmorskorna sa att det är vanligt att man får göra om testet eftersom bebisen fortfarande kan ha både fosterfett och fostervatten i öronen när testet görs och då går testet inte igenom. När vi var på BB så kämpade barnmorskorna i 20 minuter med hörseltestet eftersom apparaten de använde tjabbade samtidigt.


 

Idag har vi fixat lite här hemma. Tvättmaskinen har jobbat sen i morse och vi eldar på här för att få lite värme. Mannen och Vilmer har varit hos barnens farfar och tittat på fotboll medan jag och Maximmilian har varit hemma och tagit hand om Ellion och fixat här hemma med tvätten. Maximilian och Vilmer har dessutom bidragit med att det ser ut som en svår flygolycka i deras rum så i morgon har de att göra.

 

Av Debora Persson - 17 januari 2014 20:40

Idag har Ellion inte gjort mycket oväsen från sig. Jo, en gång i förmiddags när han var hungrig och skrek lite. Maximilian bad mig få slut på allt oväsen för han kunde inte höra tvn. Men annars har vi haft en lugn liten herre utan magont. Pysventilen gjorde sitt och vi köpte även magdroppar till honom igår så förhoppningsvis blir det inte värre än så.


En liten Ellion i babynestet. ♥

   

Av Debora Persson - 16 januari 2014 10:30

Igår skrek Ellion till 19.30 och då fick jag nog.

I ett av de paket man fick hämta ut gratis på apoteket när man var gravid fick man ett prov på en pysventil till bebisen. Den tog jag och testade på Ellion. Den ska tydligen hjälpa på barnet när det har ont i magen och behöver få ut gaserna.

Och det hjälpte faktiskt!

Resten av kvällen sov vår lille herre och vaknade till någon gång under natten och fick lite mat eftersom han hellre sov än åt innan vi gick och la oss, sedan sov han till 08.15 då jag väckte honom för då var jag tvungen att mata honom.

Mannen är inne i stan nu så har skickat bud med honom att han ska köpa både magdroppar och pysventiler. Dyra engångsprodukter är det (150 kr för 10 st) men hjälper dom så får det duga! :)

 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards