♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Maximilian 4-5 år ♥

Av Debora Persson - 15 oktober 2013 16:41

Det bästa är när de kläder man gillar säljs på Campadre!

Idag kom Rockefellas balla kläder och jag var tvungen att beställa hem lite kläder till barnen såklart!

Maximilian och Vilmer beställde jag likadana byxor och tröjor till och bebisen fick sig en jumpsuit. Hade velat beställa såååå mycket mer men fick stoppa där innan det blev för dyrt.

Jag fick ändå kläderna till halva priset. :)


       


Av Debora Persson - 7 oktober 2013 12:36

Igår var det söndag och då hade vi fullt upp med massor med roliga saker!

Klockan 10 började Maximilian på handbollskul. Vi var där hela familjen och tittade och även farfar följde med och tittade på. Maximilian var jätteduktig och lyssnade jättebra på ledarna. Han tyckte det var väldigt roligt iallafall och han ville självklart fortsätta med handbollen. =) Dessutom hade han köpt nya skor till handbollen som han är väldigt glad över =)

 

Lite senare på eftermiddagen hade vi hört att Bamse kom på besök till City Gross och eftersom pojkarna gillar Bamse så tog vi och åkte dit.

Vi tog och handlade lite med så slapp vi göra det idag.

Maximilian hade iallafall förväntat sig att Bamse inte alls skulle vara så stor så han var väldigt impad efteråt!

"Bamse var jättestooooor!" Förutom att träffa Bamse fick man smaka pannkakor, man fick dricka och lite annat gott och även någon liten bok av Bamse.

Maximilian var galet nöjd efter att han träffat Bamse iallafall! Vilmer tyckte med det var spännande men inte så länge Bamse var i närheten, han var nog lite läskig tyckte han.

   

Av Debora Persson - 6 oktober 2013 19:47

Gårdagens kalas slutade med massor av roliga och nödvändiga presenter för Maximilians del.

Även Vilmer fick lite presenter, och jag har märkt att Vilmer läääängtar till sin födelsedag (eller åtminstone till julafton) för OJ vad Vilmer ville ha Maximilians presenter! Särskillt de fordon han fick! Vilmer är väldigt intresserad av alla typer av fordon så överst på hans önskelista finns det nog både brandbilar och traktorer!

 

 

 

 

       

Även lillebror fick lite presenter..

 

Av Debora Persson - 5 oktober 2013 20:19

Idag var det äntligen dags för Maximilians födelsedagskalas! Som han längtat efter sitt 4-årsfirande!

Vi steg upp i morse och jag började baka två omgångar bullar till dagens kalas.

Maximilian var supertaggad till att åka iväg till sitt eget kalas!

Först på förmiddagen kom min farfar och lämnade vår bil och hämtade sin bil. Han hade med sig ett kuvert till Maximilian. Dom skulle egentligen komma på Maximilians kalas men det blev inte så sen.

Maximilian blev glad när han öppnade kuvertet och skrek att han fick en stoooor peng!

Och visst var den stor alltid! 500 kronor fick han så han kunde köpa vad han ville för! Supertack! ♥

Vi begav oss sen mot klubbstugan vi lånat till kalaset. Farmor och farfar var redan på plats och förberedde.

Klockan 14 kom gästerna och det blev massor med fika.


Två tårtor

   

Vi sjunger för födelsedagsbarnet♥

   

Födelsedagsfika

   

Gästerna

     

Fikaglad lillebror♥

 

mormor

 

Kompisen Hugo & Fia

 

Paketöppning!

   

Saga & Hugo

 

Oskar

 

Vilmer fick lite presenter han med

 

Kusin Fredrik!

   


I morgon får ni se vad det blev för presenter!    

Tack till alla er som firat vår fina 4-åring både idag, innan och efter! Han är tacksam över alla presenterna (kanske inte kläderna men dom är vi tacksamma över ;)) Tack till er som hjälpt till med allt. Min mormor till exempel som bakade tårtorna. Farmor som också bakat massor till kalaset. Och ja, tack alla för ni kom!

Av Debora Persson - 4 oktober 2013 20:15

Äntligen fredag!

Visserligen har veckan gått väldigt snabbt eftersom jag varit hemma i flera dagar med en sjuk Maximilian. Men idag var han på dagis och jag var i skolan igen. När jag sen hämtat hem mina små gull från dagis så väntade vi på pappa/morfar som skulle komma och fira Maximilian.

Han och Suss kan tyvärr inte komma i morgon på kalaset eftersom Suss är dålig så då fick morfar komma och fika idag iställlet.

Och Maximilian fick såklart presenter med och det var playmo. En polisstation och en brandman. Maximilian har verkligen börjat gilla playmo nu och sen innan hade han en veterinärstation med massor med djur och även ett stort piratskepp. Nu när han fyllde år så fick han också en polisbuss med båt, poliser och bov av oss. (Vi visste att han skulle få stationen av morfar och Suss)

   

Mannen kom hem från jobbet och vi bytte bil med pappa och sen åkte han vidare.

Vi packade in oss i bilen oc åkte och handladel lite inför kalset i morgon. Barnen köpte gottis och på vägen hem sa Maximilian "Nu åker vi hem och ska ha fredagsmys!" Så rätt han hade! Fredagsmys! Middag och sen mys i soffan. Nu sover båda prinsarna och jag ska slänga upp benen i soffan och lägga mig under filten för att fortsätta fredagsmyset.


VAB

Av Debora Persson - 1 oktober 2013 08:17

Idag är jag hemma med sjuk Maximilian som är förkyld. Han var hur pigg som helst när jag hämtade honom på dagis igår men sen åkte vi och handlade och han började se rätt vissen ut. Han började snora och frysa och tillslut däckade han i kundvagnen stackarn. Så han är hemma och vilar upp sig idag och sen hoppas vi inte att vi blir mer sjuka här hemma på ett bra tag.

Vilmer är iallafall på dagis idag och hans farfar hämtade honom för en stund sedan så han kunde lämna Vilmer. Då slapp jag asa ut Maximilian med. Nu äter vi lite frukost och sedan ska jag plugga lite medan Maximilian kurerar sig i soffan med mysig filt och kudde.

Av Debora Persson - 29 september 2013 20:17

I fredags blev det utflykt till Kristianstad för vårr del. Vi var på Biltema, Jula och de affärerna som är lagom roliga. Sedan åkte vi in till stan och skulle hämta en present på BR leksaker som man får om man fyller år när man är medlem i BRklubben och så blev det en sväng inom H&M med eftersom jag hade presentkort där så fick vi lite handlat på barnavdelningen med.

Vilmer fick sig en tjockare jacka eftersom det börjar bli rejält kyligt om mornarna nu. Häromdagen var det 0 grader så då är det för kallt med skinnjackan. Dock blir det ju varmare under dagen.. Maximilian har jacka som fortfarande passar honom i höst så han behövde ingen ny just nu iallafall.

 

Bebiskläder blev det med.

 

Inne på BR stog Maximilian och valde nog bland de grejer man får välja på när man fyller år. Tillslut valde han något spel.

 

Efter Kristianstad åkte vi till Eko och handlade det sista inför Maximilians barnkalas innan vi tillslut åkte hem till mamma för att fira hennes 46-årsdag. Hon bjöd på hemmagjord gulachsoppa och till efterrätt blev det äppelpaj.

Maximilian tyckte det skulle bli så roligt att träffa moster Kakka igen, vi har ju inte träffats sen i somras eftersom hon bor i Stockholm nu. Men hon hade med sig en mössa till bebisen iallafall som jag skickat henne att köpa eftersom den inte fanns här nere i butikerna. Ballaste vintermössan till en nyfödd!

 

Eftersom Karin inte är kvar nästa helg när det är kalas för Maximilian fick han sina födelsedagspresenter med. De är från Karin, Khaled, Kalle och Sofie. Angry Birds, Spindelmannen och Pez är ju stora favoriter! Sen fick han även en Lär Mig Mer Bok så han var minsann nöjd!

 

Även Vilmer fock sig lite presenter...  

 

Av Debora Persson - 29 september 2013 07:46

I morse vaknade mina prinsar strax efter 06 och det gjorde jag med.

Morgonmys deluxe i sängen och vi steg upp strax innan mannen kom hem från jobb. Han hade hoppat in extra i natt på jobbet han hade i somras.

Vilmer och jag myser i soffan denna morgon medan Maximilian sitter i köket och bygger med sitt smålego han fick i födelsedagspresent igår.

 



Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards