♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ღ Vilmer 1-2 år ღ

Av Debora Persson - 15 november 2013 17:00

Nu är det äntligen helg igen och vi är redo för den!
Har dock inget jätteroligt inplanerat utan jag ska plugga och sen ska jag och Maximilian baka hade jag tänkt. Sen är handboll och lite annat helgmys inplanerat med såklart.

Fredagsmyset inleddes med att barnen fick leta efter fredagsgott i trädgården.

Väldigt uppskattat från deras sida och de tyckte det var sjukt spännande att leta efter något de inte visste vad det var de letade efter! När det gäller gottis så har vi lärt oss att barnen får äta gottiset så tidigt som möjligt om de ska kunna somna i tid på kvällen.

    

Av Debora Persson - 12 november 2013 22:17

Idag när pojkarna skulle till dagis var Vilmers vagn inlåst och vi var stressade så det fick helt enkelt bli en liten promenad istället för att springa in igen och rota reda på nyckel och allt.

Maximilians avdelning hade födelsedagskalas för barnen som fyyllt år denna hösten och abrnen ahde valt att ha maskerad, vilket jag kom på 5 minuter innan vi skulle bege oss till dagis så det blev stressigt att letaa reda på hans Spindelmannendräkt och ansiktsmask till den. Men det var tur jag kom på att det var maskerad iallafall för aananrs hade jag haft en besviken Maximilian idag.

 

Av Debora Persson - 6 november 2013 17:56

Börjar bli ganska trist med det här grå vädret nu.

Idag regnade det iallafall inte så vi kunde fixa lite ute en stund innan idag. Men antligen lite solsken eller snö nu kan man tycka så vi slipper det blöta grå vädret. Man blir liksom inte lyckligare när man tittar ut och ser att det blåser och regnar. Visserligen spelar det mig ingen roll vilket väder det är men om man ska iväg och ut i vädret så är det mindre roligt.

Men barnen är glada så då får vi med vara glada. :)

   

Allt till bebisen är nu tvättat. Kläder i storlek 50/56/62. Ytterkläder, filtar, kräkhanddukar, badlakan, snuttefiltar och allt annat som den behöver. Det set mer ut än vad det är.

Men jisses vad mycket grejer kan det tyckas och vi har knappt handlat något alls denna gången utan det mesta är faktiskt som Maximilian och Vilmer haft. Så där är också en del som kanske inte kommer att användas om det skulle bli en flicka. Fast jag tror stenhårt på pojke fortfarande!

Räknade dock till 13 pyamasar! 13 stycken! Vad ska man med 13 pyamasar till i storlek 50 och 56? Pyamasar behöver vi därför inte handla in iallafall. Men kläder kan man heller inte ha för mycket av när det gäller bebisar... :) Sen vet man aldrig vad man får för en bebis heller. Kanske en riktig kräkbebis eller en som inte behöver byta kläder flera gånnger per dag. :)

Nu kan man snart påbörja packning av bbväskan lite smått med.

 

Av Debora Persson - 3 november 2013 17:04

Idag är mannen och hans gäng i Malmö och glor på fotboll. Tydligen meningslös fotboll eftersom Mff redan vunnit. Så vad de gör i Malmö vet jag inte men de ska tydligen fira.

Maximilian har tillbringat stor del av dagen hemma hos farmor och farfar. De har målat och lekt ute. Jag och Vilmer har varit hemma hela dagen. Vi har vilat lite, jag har pluggat lite och gjort knäckebröd. Sen har jag försökt städa medan Vilmer har tagit fram allt samtidigt.

Nu är snart kvällen kommen och veckan är slut. Jag ska ta och vika lite tvätt medan ongarna busar i soffan.



Av Debora Persson - 2 november 2013 09:03

Igår firade vi lite halloween.

Vi åkte hem till barnens mormor och Göte för middag.

Barnen klädde ut sig och blev så fina!

När vi kom till mormor så hade de hängt upp spindlar och spindelnät och lagt fram pumpor och dödskallar.

Göte syntes först inte till men han skrämde sedan skiten ur oss och Maximilian var så lättad sen att det var Göte och inget monster så han fick sig en stor kram.

Till förrätt åt vi läskiga kräftor och barnen åt avklippta fingrar (korv).

Sedan blev det läskiga revben och kycklingklubbor med potatissallad.

         


Efter middagen plockade barnen fram sin påsar och sa Bus Eller Godis. Mormor fick plocka fram gottpåsen och barnen var glada och nöjda. Sen blev det lite tvtittande innan det blev lite läskig efterrätt innan hemdags.

Maximilian hade verkligen sett fram emot att fira halloween hos mormor och Göte och när vi åkte hem sa han att han haft jätteroligt så han var nog väldigt nöjd! Båda barnen somnade strax efter de satt sig i bilen så det var nog en lyckad kväll! :)

           

Av Debora Persson - 1 november 2013 15:42

Vilmers önskelista består av sånt som storebror har men som inte han får leka med.

Och Pippi Långstrump såklart. Pippi är stora favoriten så jag ska definitivt köpa pippidockan till honom i julklapp. När Maximilian fyllde år så fick han både verktygslåda och brandbil och det var såklart fuskigt. Sånt vill Vilmer med ha! :)

     

                               

Av Debora Persson - 29 oktober 2013 19:24

Vilmer fick en ny jättefin tröja idag från Like A Kid.

Visst är den snygg!?


 


   

Av Debora Persson - 20 oktober 2013 19:45

Idag har vi haft fullt upp. Maximilian tog sin pappa med sig på handboll i förmiddags, tror farfar kom och tittade på med. Jag och Vilmer var hemma under tiden och jag målade klart byrån vi köpte igår. Sen åkte vi och handlade. Hem och åt lunch innan mannen skulle åka och lämna våra små gull hos sin mormor för att sen åka till Malmö och glo på fotboll Jag stannade hemma och försökte plugga ifatt det jag hamnat efter med.

Barnen kom hem nu vid 19.

Vilmer fick en välling, gick och borstade tänderna och nu har han lagt sig för natten. Maximilian är fortfarande vaken en liten stund till men han är trött och snart kommer mannen hem med.

Och så var denna veckan över. Ny vecka i morgon och veckan startar med ett barnmorskebesök.

Maximilian ska få följa med, Han pratar ofta om bebisen så nu har jag lovat honom att han iallafall ska få lyssna på bebisen då det dröjer innan han får träffa bebisen. Jag har berättat för honom att det låter som en häst när man lyssnar på bebisens hjärta så nu tror han att bebisen gnäggar :)


Just nu sitter Maximilian och pratar i telefon med Cajsa och han berättar för henne att han ska åka till doktorn och lyssna på bebisen.

Och så säger han att mamma och pappa ska åka och hämta bebisen sen och då ska han och Vilmer vara hos mormor, farmor och farfar medans vi gör det. Haha!


Glöm inte bort att ni resten av kvällen får 20% rabatt när ni handlar på Like A Kid fram till midnatt!

Och tävlingen som avslutas om en vecka, 27 oktober. Tryck på bilden för att komma direkt till tävlingen där du kan vinna en valfri babydress!


     


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards