♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ღ Vilmer 1-2 år ღ

Av Debora Persson - 22 december 2013 09:31

Steg precis upp!

Sovmorgon deluxe!

Lilla Vilmer som alltid är uppe mellan 6-7 sov banne mig till 9 idag. Han var visserligen uppe längre igår, han brukar annars sova vid 19 men nu somnade han inte förrän efter 21 igår så inte så konstigt kanske. Idag var Maximilian uppe vid 07 tror jag men han gick och satte sig i vardagsrummet i lugn och ro efter att ha pussats med sin mamma en stund. Jag var vaken redan vid 04 som vanligt och låg vaken till 05 ungefär innan jag lyckades somna om igen.


Söndag idag iallafall, vilket betyder 1 vecka kvar till vräkning för bebisens del. Vi får hoppas den tänker flytta ut snart. Inte för att det är jättejobbigt att ha den kvar i magen men vill hellre ha den hos oss. Och Maximilian längtar och längtar efter bebisen! Om det blir en pojke är han helt säker på att den ska heta Batman. Jag håller inte riktigt med honom när det gäller den saken.

 

Idag är det fjärde advent. Inte en snöflinga så långt som väderprognosen visar.

Bara plusgrader.

Kan ju iallafall vara rätt sså säker på att man slipper åka till BB i snöstorm iallafall.

Alltid något! :) Men är det jul så är det och då ska det ju vara snö ute!!

Av Debora Persson - 20 december 2013 21:50

Det känns inte alls som om jag faktiskt precis när som helst kan föda barn.

Det känns inte som med de två andra barnen, kanske för att detta är lite "fel" tid. Nu gick jag senast i skolan igår, det är julafton snart ocj några tankar på barnaföddande finns knappt. Men pojkarna hade jag gått upp över 20 kg och denna gång knappt hälften så kanske att jag inte känner mig lika otymplig och stor som de andra gångerna. Jag vet inte. Det kan ju liksom starta redan i natt om det skulle va så, och jag är inte alls beredd. De tankarna finns inte, att jag kan föda när som helst.


Kollade igenom bloggen och skulle jämföra bilder från när jag var gravid med Maximilian och Vilmer men känner inte att magen skiljer så hemskt mycket mellan gångerna.

Däremot så fastnade på annat, jag och mannen. Bilder på när Maximilian var mellan 1-2 år gammal, när jag var gravid med Vilmer så ser man verkligen på bilderna att de är bröder! Nu tycker inte jag att dom är lika varandra så mycket men när Maximilian var mellan 1-2 år så ser man på bilderna hur lika pojkarna egentligen är, eller var iallafall!

   

 

 

Av Debora Persson - 19 december 2013 15:19

Äntligen! Äntligen! Äntligen!

Jo, såatt nu är jag färdig för idag och idag är en dag jag inte sett fram emot eftersom det varit nationellt prov från morgon till eftermiddag. Skulle börjat klockan 08.00 men kom lite senare och började istället 8.30 men det gjorde inget eftersom det bara var jag som hade nationellt prov ändå så vatt inlängd i ett litet rum för att ha 4 timmar på mig att skriva en text på 600-800 ord. Efter ca 2 timmar var jag klar med 768 ord. Sen blev det väntan ett par timmar till klockan 12.45 för då var det dags för nationellt prov där det var muntlig redovisning. Nu är jag äntligen klar med svenska 3 iallafall! Det är en liten komplettering som ska in när jag har tid. Men ananrs är jag klar med det och det känns så jökla skönt för detta ämnet har tagit så mycket tid denna terrminen eftersom det har varit så jäkla mycket att göra från start till slut så nu kan jag lägga energi på det lilla som är kvar på de andra ämnerna. Skönt skönt skönt. Men än är det inte julledigt för min del, i morgon ska jag in till skolan lite snabbt för att gå igenom lite matte innan jag kan ta julledigt. Matten har jag som sagt en hel del kvar av som jag kommer få kämpa med sen men nu när jag äntligen kommit igång med det och inte behöver lägga en massa tid på svenskan så kommer det förhoppningsvis gå bra med det med.

Men denna dagen har jag som sagt väntat på men inte sett fram emot. Nu kan jag släppa det och nu kan faktiskt bebisen få komma när den vill för jag har sagt till den att den absolut inte får komma förrän jag gjort klart mitt i svenskan för jag hade verkligen inte velat ha det liggandes till efter jul och sen få åka in till skolan och skriva prov i flera timmar med en nyfödd bebis. Men som sagt, nu är det fritt fram att komma. =)

Barnen hade sista dagisdag idag och nu har de jullov, när de kommer tillbaka till dagis efter jul så är det bara tisdag, onsdag och torsdagar som gäller för mina små herrar på dagis.


Nu har jag klarat av dagen utan en enda powernap så nu är jag galet trött.

Sängen ropar på mig och jag känner att en powernap hade gjort susen för min degiga hjärna. Tror jag kan smyga in i sovrmmet och lägga mig ett par minuter när mannen lagar mat! :)


Av Debora Persson - 14 december 2013 20:09

Lördagen försvann lika fort som den kom.

Inte en aning om vad vi gjort ens en gång idag. Men lite har vi fixat här hemma. Barnen har haft spring i benen och tog med sin pappa ut i trägården för att leka en stund. Själv var jag inne och fixade. Försökte göra plats i vardagsrummet för en julgran så vi kan åka och köpa en sådan i morgon. Det har blivit en runda till mannens päron och sen har vi haft två barn med för mycket energi idag.

Nu är jag helt slut och ligger i soffan för att invänta tiden fär läggdags.


   


Av Debora Persson - 14 december 2013 09:23

Igår var det lucia och som vanligt fyller min mormor år på lucia!

Vi begav oss dit på kalas. Pojkarna var julfina med och Maximilian hade tomtekläder på sig och Vilmer var pepparkaka.

Det bjöds på smörgåstårta. Jag äter inte smörgåstårta så jag åt annat men lillasyster K älskar smörgåstårta så jag tog en fin bild till henne eftersom hon inte var med på kalaset ;)

 

Efter några timmar var barnen trötta och vi åkte hem.

Vilmer somnade för natten redan i bilen och Maximilian var uppe en stund till efter att vi kom hem men inte långt efter att han somnat så gick vi och la oss också. Dundertrötta.

I natt har jag inte alls sovit bra. Vaknat flera gånger, och dessutom vaknat med halsbränna. Men det är inte många dagar kvar nu så jag får stå ut! :)

 

Av Debora Persson - 11 december 2013 07:58

God morgon!
Idag är jag hemma med Maximilian. Farfar lämnade Vilmer på dagis och mannen jobbar.

Jag ska strax in i duschen och sen ska jag sätta mig och plugga en hel massa men först ska frukosten ner!

Har mycket jag behäver få gjort så förhoppningsvis kommer Maximilian vila en hel del idag så han snart orkar med dagis igen.

Redan onsdag och halva veckan är snart gången. Galet.


 

Av Debora Persson - 8 december 2013 18:53

Jag kan inte ens minnas när jag fick äta middag i lugn och ro senast.

När man har två barn som är någonstans i någon trotsålder så får man magsår varje dag vid middagsbordet.

Idag var inget undantag och barnen stökade extra mycket.

Det är sådana här dagar som jag faktiskt ser fram emot sjukhusmaten. På BB kan jag sitta inne på mitt rum och äta i lugn och ro. Och i tystnad. Kan dock hända att bebisen skriker hela tiden precis som Maximilian och Vilmer. Men om så blir fallet så kommer jag skicka ut mannen och bebisen så en annan kan äta i lugn och ro. =)

 

Av Debora Persson - 7 december 2013 10:55

Undrar om gårdagens paket ska få Vilmer på bättre tankar när det gäller blöjor.

Än är det ingen brådis när det gäller att få honom blöjfri, vi har testat att sätta honom på potta och barnsits på toalettstolen men han skriker mest.

Igår fick vi hem en ny roligare potta som spelar musik när det kommer vätska i pottan.

Vi provade att hälla lite vatten i och genast blev pottan väldigt festlig.

Förhoppningsvis slipper vi ha två blöjbarn så länge sen. Maximilian hade inte blöja alls länge efter att Vilmeer föddes så vi hoppas på att det går lika smidigt denna gången. :)

 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards