♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ღVilmer 0-1 år ღ

Av Debora Persson - 24 september 2012 21:07

Förra inlägget började jag skriva 15:30 så det tog några timmar att färdigställa det..

Mannen kom hem från jobbet innan, åkte inom affären och lagade middag innan han begav sig iväg igen.

Denna gången mot Helsingborg för att glo på fotboll.

Och just sådanahär dagar är extra jobbiga om mina barn är extra jobbiga.

Maximilian som alltid alltid varit snäll mot sin lillebror och varit väldigt överbeskyddande har helt plötsligt vänt- nu är det tjuvnyp och slag hela tiden så jag har inte kunnat lämna dom två ensamma fär då blir det slagsmål.

Tror Maximilian börjar få svårt med just att lillebror har börjat röra sig så mycket. När han reser sig upp och sånt för helt plötsligt kan inte Maximilian få ha sina saker ifred utan lillebror är där och pillar och tar grejerna hela tiden.

Men samtidigt säger han hela tiden till lillebror " Älskar dig Vilmerboo!"

Syskonkärlek...
Kan tänka mig hur det kommer vara när de båda är lite äldre. När båda ska försvara sig mot varandra... :)

Jag är iallafall jätteglad att dom två är just mina två små älsklingar!

 

Och ikväll har dom båda skrikit från varsitt håll.

Vilmer har skrikt hela tiden och när han väl somnat i famnen då och man lägger honom i sin säng så vaknar han, ställer sig upp och skriker.

Och Maximilian har tjabbat om massa annat.

Nu har jag precis lagt ner Vilmer efter att han har somnat igen- och jag tror att det är för natten denna gång faktiskt för han skrek sig nog sömntrött.

Maximilian är fortfarande vaken men han ligger i sängen iallafall så han somnar nog snart han med.

Min hjärna är för trött för att göra något mer denna kväll så nu kommer det bara bli soffläge innan läggdags, ingen anin om när mannen kommer hem men det blir nog väldigt sent skulle jag tro.

Jag ringde bovärden innan och han kom hit och kollade på gardinfästerna som behövdes.

Där hänger ju redan fästen men de är gamla och det går inte hänga något i gardinväg på dom och det såg han med. I vårt sovrum har vi helt nya tapeter och han såg att de som tapetserat hade gjort det lätt för sig och tapetserat runt fästerna istället för att skruva bort dom och sätta dit nya så där borde ju har varit nya egentligen.

Så under fästerna finns ingen tapet.. men han skulle komma och fixa det i morgon, och så ska vi få nyckel till förrådet så vi kan ställa barnvagnen där och få en ny brandvarnare.

Det borde vi fått idag egentligen kan jag tycka eftersom de har varnare liggandes så det hade ju inte tagit många minuter att komma och hänga upp en ny....

Men men tummen ur röven äntligen så snart ordnar allt upp sig. Förr eller senare.




Av Debora Persson - 24 september 2012 09:36

Vilken natt jag haft!

Fast Maximilian inte sov något alls på dagen igår så var han inte det minsta intresserad av att sova på kvällen. Han somnade nog inte förrän runt 22 när vi la oss.

Vid 03 fick jag gå in till Maximilian som sov väldigt oroligt och mannen hade redan varit inne hos honom flera gånger tidigare. Jag la mig brevid Maximilian som tyckte han hade sovit klart och ville titta på Musse. Det tyckte inte jag och försökte få honom att somna om och tillslut gick det men han sov oroligt resten av natten. Jag sov ganska obekvämt brevid honom i hans lilla säng och han är ju som en hel orkan när han sover! Han snurrar runt hela tiden!

Sen hör jag Vilmer skrika, väntar en stund för å se om mannen tar upp honom men Vilmer fortsätter skrika och jag gissar på att mannen åkt till jobbet. Jag hade inen klocka hos mig så hade ingen aning vad vad klockan var. Strax innan 07 var klockan och Vilmer hade vaknat och stog upp i sin säng. la mig i min säng och försökte få honom att somna om- inte en chans tyckte han ;)

Vi steg upp istället och vid 8:30 vaknade Maximilian.Upp och leka med sina nya presenter direkt! :)

 
Har hunnit med att duscha och prata med bvc idag.

Vi skulle dit på 3-årskontroll idag men avbokade den tiden då mannen bytt sitt eftermiddagspass mot förmiddagspass idag och jag orkar verkligen inte ta båda barnen på bussen och stressa med det idag.

Fick dock ingen ny tid förrän den 10 oktober ;( Tråkigt då jag hade velat ha den helst denna eller nästa vecka.

Det är iallafall måndag och ny vecka har vi framför oss.

Förutom då att vi skulle varit på bvc idag så jobbar mannen förmiddag, kommer hem och är hemma med oss två timmar innan han beger sig till Malmö för att glo på fotboll så honom ser vi inte mycket av idag heller.

Men på onsdag ska vi till Kristianstad och leka på Andys Lekland så Maximilian får springa av sig lite :)

Sen ska vi hälsa på min lillasyster för sista gången där hon bor nu.

På torsdag flyttar hon till studentlägenhet igen och det är väl bra det för hon bor ju på fjärde våningen utan hiss så man är ofta mer död än levande efter man sprungit i hennes trappor. Så en mysdag i storstaden blir det och till helgen ska vi klara av FYRA kalas.

Ett kalas ska Maximilian ha för en del av släkten och kalas för kompisarna, ett kalas hos barnens farmor som fyller dagen innan Maximilian och ett kalas ska min mamma ha som fyller på torsdag.

Egentligen är det ett kalas till hos min morbror som fyller i morgon men det är på söndag så det kan vi inte komma på. Många födelsedagar och många kalas denna månaden! Sen blir det ett till kalas för Maximilian i veckan eller nästa vecka när min pappa kommer. :)

Nu ska jag ta itu med bovärden. När dom aldrig kommer så får de bara mer och mer arbete. Nu ska jag ringa och be om en brandvarnare som vi bad om förra veckan. Man måste ju ha en och efter att mammas hus brann ner så känns det ännu viktigare att ha en fungerande varnare!


 


Av Debora Persson - 18 september 2012 17:40

Hela dagen har varit lite upp och ner. Eftersom man inte fick sova ordentligt i natt har man varit väldigt trött och slö hela dagen. Maximilian lämnades på dagis vid 9 och det var som vanligt inga problem.

Inte ens tid att säga hejdå till mamma och lillerbor :)  

Hem direkt och lillebror somnade och sov i 2 timmar så då

passade jag på att vila på soffan med.

När det var dags att hämta Maximilian på dagis gick det till en början bra. Men sen när vi skulle gå envisades han med att ta hem allt som fanns på hans hylla. Det tyckte inte mamma var en bra idé.

Han ryggsäck tar vi dit på tisdagar och tar hem på torsdagar efter hans vecka, annars låter vi den vara kvar och allt annat med.

Men idag kunde vi ta hem ryggsäcken med extrakläder eftersom det blev för bråttom till toaletten efter de varit ute så han hann inte riktigt och fick byta kläder så ryggan tog vi hem så vi kunde fylla på med rena byxor och kalsonger.

Maximilian tyckte även att vi kunde ta gummistövlarna med oss hem.

Det tyckte inte jag och där efter blev han vansinnig.

Han skrek något fruktansvärt i sina allra högsta toner han kunde hitta. Han vägrade lämna dagis men jag ville inte asa hem ett par stövlar för att sen asa tillbaka dom i morgonbitti igen.

Med x antal försök att få honom med mig från dagis så "gick" det tillslut. Jag fick huffa och puffa ut honom och sen skrek han heeela vägen hem. Snacka om svettig morsa!

Och gissa vem som däckade när han kom hem?? Han fick bara sova en liten stund så vi slipper ha honom uppe till midnatt igen så förhoppningsvis somnar han i tid idag! :)


Har iallafall hunnit slänga in en födelseannons till tidningen idag med.

Herre min gud vad det är dyrt!  

Förra året la vi in Maximilians födelseannons gratis men sen de två tidningarna gått ihop så tar båda betalt.

Överdriven summa. Att det ska kosta 120 jävla kronor för att få en liten bild och ett grattis i tidningen!? Jaja, jag vet själv hur roligt det var att få vara i tidningen när man fyllde år som liten så då är det klart Maximilian ska va i tidningen! Det blir ju på lördag han är i tidningen eftersom ingen tidning kommer när han fyller år på söndag så ha kolla på födelsedagsbarnen i blt på lördag! :)


Nu kommer definitivt kvällen bli lugn och sansad, hoppas jag. Att pojkarna somnar rätt tidigt och mannen ska jobba natt. Jag hoppas Vilmers natt blir bättre än natten som varit.



Av Debora Persson - 18 september 2012 06:57

Det börjar ta emot så jäkla mycket nu att behöva stiga upp på morgonen nu.

Och särskillt när mannen jobbat natt och Vilmer har haft en jobbig natt. Jag har sprungit upp och ner ur sängen till Vilmer hela tiden. Orolig natt för honom.

Nu är det ju höst och jag tycker det är dömysigt men visst tar det emot att behöva stiga upp på morgonen när det är märkt och kallt och man ligger under ett varmt duntäcke.

Men nu är vi uppe iallafall, jag och Vilmer. Om en stund vaknar nog Maximilian med och idag är det dags för dagis!


 

Av Debora Persson - 15 september 2012 09:53

I natt har Vilmer haft det väldigt jobbigt med feber och oroligheter.

I dag fick vi veta varför. Bissing nummer 2 har ploppat upp!

Vi får hoppas att han sover mycket bättre i natt när han ska sova borta..

 

 

Tand 1: 13 september 2012

Tand 2: 15 september 2012



Av Debora Persson - 13 september 2012 14:13

Idag kom Vilmers första lilla bissing.

Känns lite som att det var på tiden.

Första tanden fick han nedtill, tror Maximilian fick sin första där med.

Ska kolla upp det sen, kan va kul å jämföra lite.

Närsom springer en tand till upp, man ser den precis under tandköttet så den kommer nog när som.


I tisdag var det förresten hembesök från bvc. Det gjordes BOELtest som Vilmer klarade galant.

Fast han var jättetrött så gick det bra.

Vi gick igenom lite säkerhet i hemmet och vägde Vilmer.

Han hade knappt gått upp något alls sen sist men det gjorde som sagt inget eftersom han låg lite över kurvan innan så nu är kurvan jämn igen. :)



Av Debora Persson - 11 september 2012 09:37

Maximilian har väldigt bra minne, för flera månader sedan(i våras någon gång) sålde vi Vilmers babygunga.

Den gungan som gungade och spelade melodier som han ofta kom till ro i. När de som köpte den kom och hämtade den bröt Maximilian ihop eftersom de tog lillebrors gunga.

Och fortfarande kommer han och tänka på lillebrors gunga. Han kan komma rusande och nästan snyfta och säga att Vilmers gunga är borta. Ibland tar han på sig skorna och säger att han ska ut och leta efter den.

I morse kom han springandes när jag stog i duschen och vrålade att Vilmers gunga var borta.

Tänk att han kan ha så svårt att släppa något som inte ens var hans  


     

Av Debora Persson - 9 september 2012 07:28

God morgon. Den idiot som gick ut och kastade glasflaskor/burkar i sopsorteringen klockan 6:20 en söndagmorgon  måste ju vara månadens pucko..? Som tur är så väckte Vilmer mig i samma veva så skulle ändå stiga upp, men ändå det finns hur många som helst som sover vid den tiden och att kasta flaskorna så att det låter väldigt mycket är väl inte så smart...  


Idag är det gympa för Maximilians del. Det har äntligen börjat igen.

Det är inte samma grupp som förra året då det inte fanns ngon ledare i år till den gruppen men i år är han ett år äldre och får gå en annan grupp.

Sambon har jobbat 12-timmars pass i natt och slutade 06 i morse så jag får ta båda barnen själv till gympan. Hoppas det går bra, och att Vilmer sover då kanske.


Efter gympan går vi raka vägen till travbanan där det är Smakfestival.

Där är massor med kul grejer och den snygge mannen här brevid är min lillebror och han ska agera riddare på Smakfestivalen. Vet inte så mycket om vad som sker där borta idag men tror att det är lite uppvisning där. Och så vet jag att min lillasyster hela dagen kör häst och vagn man kan få va med och åka. Hundar och massor andra djur och uppvisningar.

Det är hoppborg för de små barnen, kanotpaddling, utställningar och mycket mer.


Nu ska vi ta och göra oss klara för dagen. Maximilian sover än men vaknar nopg vilken sekund som helst. Lillebror drar omkring här i lägenheten och pratar högt, tar sig mellan alla rum och är inte dörrarna stängda så är han såklart i just det rummet med öppen dörr ;)




Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards