♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ღVilmer 0-1 år ღ

Av Debora Persson - 7 november 2012 19:06

Igår steg vi upp tidigt och 04:30 begav vi oss iväg. Hämtade Oskar i Krisitanstad och sen var vi på gång.

08:10 var vi på plats i Ullared. Ingen kö alls så det var bara till att traska in.

Det nästan ekade i varuhuset för det var knappt något folk där. Vi shoppade en halvtimme och sen behövde vi ha kaffe och något ätbart i magen. Efter det hade varuhuset fyllts på ganska rejält och det var mycket folk på plats nu.

Vi shoppade ett par timmar innan det blev lunch för vår del. Vi betalade och gick ut.

Efter lunchen gick vi och shoppade igen. Det var mest folk vid barnavdelningarna och julsakerna. Julsakerna kom vi knappt in bland hyllorna för det var så mycket folk!

Efter yttligare några timmar hade vi ont i fötterna och vi började bli klara. Vilmer hade varit jätteduktig hela dagen och sov mest i vagnen och gnällde aldrig. ♥

Sen var det iallafall dags att bege sig hem igen. Mot slutet var det jobbigt att bara sitta ner för Vilmers del. Han hade ju suttit ner hela dagen!

Vi hämtade upp vår Maximilian vid 19-tiden ungefär. Han hade haft jätteroligt hos farmor och farfar. Och duktig hade han varit med. ♥

Vid 20 kom vi hem och alla var dundertrötta utom Maximilian. Eftersom mannen skulle upp och jobba tidigt idag så han gick och la sig vid 21. Därför fick jag dra nitlotten med att sitta uppe med Maximilian ett bra tag till innan han bestämde sig för "att gå och vila lite" sa han.


Idag skulle Maximilian egentligen till dagis men vi var för trötta för att bege oss iväg så vi tog sovmorgon till 7:30 och sen slappade vi hela förmiddagen. Jag hann packa upp alla grejer vi köpt och lagt dom på plats och sen efter lunch kom Ida och Hampus till oss. Vi hade handlat lite till Ida som hon kom och hämtade. Vi käkade lunch och fikade lite innan de var tvugna att bege sig iväg igen. Strax därpå kom mannen hem från jobbet.


Har bilder i kameran men tyar inte lägga in några på datorn just nu.

Av Debora Persson - 3 november 2012 22:00

Idag är vår lilla älskling 300 dagar.

9 månader, 3 veckor och 5 dagar gammal.

Plus 2 timmar och 23 minuter om vi ska vara noga och räkna från just nu :)

Stora killen nu. Snart 10 månader och det närmar sig en 1-årsdag.

(Åååångest, varför går tiden så fort???)

 

 

 

Av Debora Persson - 1 november 2012 21:11

Idag hade vi besök av Ida, Fia och deras små pojkar här hemma. Vi fikade, busade och snackade en massa. Och när man har småbarn så blir det mycket barn och bebisprat. Och ju mer man snackar om det desto mer bebissjuk blir man! Jösses ja, bebissjuk har man visserligen varit sen Vilmer föddes, men ju äldre han blir desto mer bebissjuk blir man såklart. Men ni kan vara lugna, Vilmerboo ska iallafall hinna bli 2 år innan nästa får komma ;)

Men men, det var inte det jag skulle skriva om nu utan vad vi gjort idag. Barnen har busat massor idag och tillslut var alla 4 barnen dödströtta, även vi mammor skulle jag gissa.

Jag är iallafall trött nu och ska väl om en stund gå och lägga mig. Pojkarna sover. Maximilian var totalt övertrött sista stunden här innan och då blev det mest bara trams här hemma.

Tack tjejer för en trevlig dag/kväll! ♥

Barnen har även dom haft kalaskul! ♥


 

Av Debora Persson - 26 oktober 2012 08:54

Igår hade jag en liten trollunge som vägrade somna. Klockan 23:20 stängde Vilmer sina små blå!  

Då hade det varit oroligt sen strax efter 20 så jag var helt slut när jag sen tillslut kunde lägga mig.

Men min lilla herre sov till nästan 8 i morse så blev ju ändå lite sovmorgon :)

Nu är det redan fredag iallafall och helgen är kommen. Mannen har jobbat natt så det blir en lugn föörmiddag här hemma idag så får vi se vad vi hittar på i eftermiddag :)




Av Debora Persson - 21 oktober 2012 15:35

Igår jobbade sambon heldag så vid lunchtid kom Göte och hämtade oss så vi kunde tillbringa resten av dagen hos mamma och honom.

Lagom till när vi kom hem dit kom mamma ridandes så Maximilian var inte sen med att hoppa upp på hästen så han fick rida en stund med sin mormor.

Mamma tyckte jag med skulle prova att rida men det tyckte inte jag. Jag förlorade och efter att maximilian kännt att han ridit klart fick jag hoppa upp på hästen och mamma skulle leda den. Hon släppte hsten och sprang bredvid den vilket gjorde att hästen med sprang. Inte så snabbt men enligt mig var det skitsnabbt! ;)

Jag skrek till ett par gånger vilket gjorde att Maximilian började springa efter hästen och han skrek "stopp, stanna, väääänta på mig" Han skulle såklart rädda sin stackars mamma! Vilken liten hjälte jag har! ♥ Vilmer satt i vagnen och klappade händerna under tiden.

När hästen stannat så fick Maximilian hoppa upp framför mig och så red vi med tillsammans en stund. Vi red upp hästen till stallet där han skulle in och få lite mat.

Strax därpå rusade tre andra hästar in i stallet som med skulle få lite mat i sig. Maximilian hittade borstar som han ville borsta hästarna med men när vi öppnade porten (?) till en av hästarna oh han skulle in och borsta så ändrade han sig.

Vilmer blev otålig och hungrig så vi gick in och gav honom mat.

Algot kom hem och vi gick upp och la oss i soffan och vilade lite. Vilmer somnade och sen serverades middagen.


Tiden tickade på och sen var klockan efter 18 så vi blev hämtade av sambon så åkte vi hem.


Maximilian glad att få rida med mormor♥

   

Över hindret!

 

Åskådare..

 

Lillebror tittar på från vagnen!

 

Hjälper mormor inne i stallet!

 

Vilmer är inte alls rädd för Henry. Han kröp omkring och jagade honom istället ♥

   

Maximilian hann såklart leka med Pippi med!

 

Av Debora Persson - 21 oktober 2012 12:06

Söndag idag vilket innebär gympa för Maximilians del. Men eftersom sambon jobbar hela dagen idag så blir det alltid lite mer krångel när det gäller gympan. Jag kan inte hjälpa och vara med Maximilian lika mycket som man vill och behöver om vi har med oss lillebror till gympan eftersom han kräver en hel del underhållning han med :)

Därför hade Maximilian istället med sig farmor och farfar till gympan idag vilkt han tycker är väldigt roligt. :)

Jag var hemma och underhöll lillebrorsan som sen tillslut kunde somna och jag kunde börja på disken.


Häromdagen blev det en proenad i det fina höstvädret och här kommer lite bilder från det.

             

Av Debora Persson - 18 oktober 2012 17:38

Idag vatt vi på möte på dagis.

Det blir som vi trodde, att de stora barnen på avdelningen (födda 09 & 10) ska byta avdelning till avdelningarna med bara stora barn.

Det tråkiga är då att fröknarna han har nu gillar jag så mycket så det är tråkigt att inte ha dom kvar ;(

Och som jag skrivit tidigare så kände jag ju den ena av fröknarna eftersom det är en släkting till min kompis och en av de andra fröknarna hade jag själv när jag var liten.

Men avdelningen Maximilian ska byta till (den avdelningen jag hoppades på) jobbar ju även där en fröken som varit på mitt dagis när jag var liten men hon var på andra avdelningen. Hennes barn är lika gamla som mig och lillasyster så där har man varit och lekt många gånger.

Jag är nöjd iallafall och vem vet, Vilmer har ju fått dagisplats till januari med så han kanske hamnar på den avdelningen Maximilian är på nu eftersom det försvinner några barn därifrån till nästa termin då ju.

Har dock önskemålet att han ska hamna på Maximilians första avdelning han var på men vi får se. Vilken avdelning han hamnar på återstår att se då man inte får reda på det ännu.

Men i dec/januari flyttar Maximilian och hans kompisar över till stora avdelningarna! :)



Av Debora Persson - 14 oktober 2012 19:21

... till de bättre!  

Mannen ville åka och titta på hockeyn ikväll och jag ville inte sitta ensam hemma med mina små gullungar så vi åkte till Patricia under tiden det var hockey.

Perfekt ju!   

Så det blev lite kvällmys där istället.

Vi fikade och Maximilian spelade Guitarr hero och målade medans jag och Patricia snackde strunt. :)

Vilmer som tykänns mycket nu för tiden hade visst inga problem med att sitta i någon annans knä ikväll och han somnade i Patricias famn :)


Efter ett par timmar där kom mannen och hämtade oss och vi åkte hem för att äta lite pannkakor till middag.


Resten av kvällen slänger vi upp benen i soffan och myser fram till läggdags!

I morgon är det ny vecka och därmed nya tag!

 

 


Helgen har iallafall varit bra. Vi har haft att göra och ändå hunnit med lite vila! :)



 



Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards