♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ღVilmer 0-1 år ღ

Av Debora Persson - 11 december 2012 11:21

Nu ploppar det åter igen upp mer tänder i munnen på Vilmer.

En ploppade upp igår den 10 december.

Den hamnade där uppe, och där uppe kommer det snart mer tänder vill jag lova!

De 4 främre tänderna där uppe är på gång och  man ser dom igenom tandköttet.

En av dom har ju ploppat upp men tre till kommer nog snart!

 


Av Debora Persson - 5 december 2012 19:43

I måndags var det så pass mycket snö att Danne kom hem till oss så han och mannen tog ut båda pojkarna till lilla backen precis här utanför så de fick åka pulka.

Glada barn vill jag lova!  

Vilmer var lagom trött och rosig om kinderna när han kom in efter pulkarundan -->


Inatt är Maximilian den enda som sovit gott eftersom vi andra haft fullt upp med en kräkig Vilmer. Den lilla stackaren vaknade och spydde varje gång han väl lyckats somna om.

Men tillslut fick vi iallafall sova ett par timmar innan det var dags att stiga upp för dagen.

Maximilian den stackars vaknade dock med en tråkig ögoninflammation.

Han fick ta med sin pappa till vårdcentralen för att få en salva utskriven. Den stackars såg ut att ha varit i ett slagsmål så svullna hans ögon var!

Vilmer fick till en kräk på morgonen efter försöket att få i honom lite välling men annars har han varit pigg och glad resten av dagen.

Även Maximilian har varit pigg hela dagen.

Men i vilket fall har det blivit en innedag hela dagen.

Det jag har varit livrädd för är att det ska fortsätta vara kräk här i huset. Kräksjukan är det värsta man kan få. Absolut inget som är välkommet hemma hos mig!


Men som sagt. Vilmer är mycket piggare nu och Maximilians ögon har genast blivit mycket bättre och det syns knappt något i hans ögon längre.


Nu hoppas vi inte på att några fler insjuknar här hemma.

Av Debora Persson - 5 december 2012 19:38

I söndags begav vi oss ivög till Barnens Lekland. Vi mötte upp min pappa utanför eftersom han skulle med in och leka med oss.

Det blev en massa spring och lek innan vi tog en paus för att fika lite. Sen efter någon timme var det dags för pappa att bege sig hemåt medans vi stannade kvar en liten stund och lekte.

Efter vi lekt åkte vi och tittade lite i affärena innan det blev en runda inom min mormor och morfar.

En bra dag med andra ord!

                   

Av Debora Persson - 3 december 2012 21:41

Har inte hunnit med att uppdatera här och inte hunnit lägga in några bilder heller idag. Det får bli i morgon istället helt enkelt.

I morgon och resten av veckan kommer Maximilian stanna hemma från dagis. De ringde tidigare idag till mannen och sa att det går magsjuka så jag vill absolut inte få in det innanför mina dörrar så vi riskerar ingenting. Det blir hemmalek hela veckan helt enkelt!


Maximilian och Vilmer har idag åkt pulka. Gissa om Maximilian var överlycklig?! Även Vilmner verkade tycka det var toppen!



Av Debora Persson - 1 december 2012 21:37

Igår klippte vi Maximilian.

Efteråt var han helnöjd, men han var dock lite bekymrad över at hans andra frisyr var borta. Han sa till mig att vi skulle köpa en ny frisyr.. :)

Efter klippningen fick det bli ett bad för Maximilians del.

Lillebror kom såklart för att titta på och avundas en hel del så tillslut fick han hoppa i han med.

Jösses, mina barn älskar verkligen att bada! Hela badrummet var dyngsurt efteråt!

Men två glada barn hade jag iallafall! :)


 

Innan sovdags igårkväll fick min lilla gullunge kvällsfika :)

   

Av Debora Persson - 21 november 2012 20:52

Igår fick jag veta något som gjorde mig toooookig.

En kompis var här och vi pratade om skola och dagis. Hon berättade att man om man pluggar räknas inte det som inkomst när man betalar dagis. Jobbar pappan så beräknar man bara 3% på hans inkomst och betalar dagis utefter den summan. När jag pluggade sist och mannen jobbade beräknade vi dagisavgiften på hans inkomst och min "inkomst" jag fick från csn. Det skulle vi inte gjort! När vi senare på kvällen räknade på det så har vi alltså betalat cirka 2000 kronor mer på dagis än vi skulle! Vad sjutton!? Hur kunde man veta det då? Det visste inte heller min kompis som fick reda på det ungefär ett år senare och hon fick tillbaka sina pengar.

Idag mailade vi bort till dom som har koll på det läget men har fortfarande inte fått svar. Vi räknar ju med att vi inte kommer få tillbaka ett korvöre av dom pengarna men man kan ju alltid hoppas!

Det är ju förbaskat sura pengar nu när man vet om det! Hade man inte vetat om det så hade man inte haft ont av det. Men det var ändå tur vi fick veta om det eftersom jag ska plugga efter jul och då är det ju bra att veta att vi inte ska beräkna inkomsten från oss båda! Kanoners ju!


Idag startade vi iallafall dagen med en träff med mammagruppen.

Fika och massor av lek blev det. Vilmer som bara sov 2 minuter innan träffen blev trött igen ganska snabbt och var inte på något direkt lekhumör. Men lite lek hann han med innan det var dags att somna. Efter ett par timmar begav vi oss hemåt igen.

Hämtade Maximilian på dagis och begav oss sen till bvc för 10 månaderskontroll och läkarundersökning med Vilmer.

Han mättes och vägdes och han följer kurvan bra. Det är en lång kille vi har och det är inte konstigt att storlek 74 är tajta på honom, han är nämligen hela 79 cm lång! Lika lång som Maximilian var när han var 15 månader!

Vilmer har växt 7 cm på ca 3 månader! Min stora kille! ♥

Läkarundersökningen gick kanon och han fick en Godkänd stämpel i baken.


Resten av dagen har vi tagit det lugnt. Tvättat bilen, plockat lite här hemma, tagit det lugnt och sen har Maximilian och mannen varit hos mannens föräldrar en stund.

Nu blir det lite soffläge innan vi ska nana.

 

Av Debora Persson - 20 november 2012 19:37

Det märks att Vilmer blivit äldre (såklart!) men nu börjar pojkarna bråka om leksaker... Vilmer vill ha Maximilians leksaker, vilket han inte får för Maximilian. Båda drar i varsin ändä och Maximilian brukar såklart vinna för haan är störst. Och Vilmer skriker då rätt ut tills han får leksaken. Ofta vill inte Vilmer ge sig heller. Och inte Maximilians heller.

Om Vilmer är lika envis som sin mamma och storebror?

Inget snack om saken! 

Oftast handlar det om Maximilians stora Teletubbies som han fick i julklapp förra julen. Den splar musik, blinkar och visar en liten "film" på magen där hela teletubbiesgänget är med.


Båda pojkarna älskar den men Maximilian äger den och därmed anser han att Vilmer får önska sig en egen av tomten eller när han fyller år...


Det handlar om alla andra leksaker med men det är teletubbisen som gör att det blir triangeldrama dagarna i ända...



Av Debora Persson - 9 november 2012 20:43

Idag har vi tagit fram vattenfärgen här hemma.

Ingen var gladare än Maximilian och det blev massor med fina teckningar.

Vi gjorde även fotavtryck och handavtryck på båda barnen. ♥♥


Maximilians fina teckningar♥♥

 

Barnens händer♥♥

 

Barnens fötter♥♥

 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards