♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under mars 2014

Av Debora Persson - 4 mars 2014 19:37

Idag fick vi komma iväg och få akupunktur på Ellion. Äntligen. :)

Besöket tog bara några minuter. Inne på barnmorskans rum bland ett gäng bilder och kort på väggen hittade vi vår lille Vilmer. Eftersom han fått hjälp för sin kolik när han var lika liten så skickade han ett kort som tack och det satt där på väggen. :)

Besöket tog som sagt inte alls lång tid eftersom vi varit där tidigare så visste vi det mesta. Det var bara två år sedan vi var där med en pytteliten Vilmer.

Ellion fick en nål mellan tumme och pekfnger några sekunder på varje hand och sen var det över.

Jag är glad att vi får hjälp med detta. Det är svårt att förstå om man inte är med om det själv men med skrik och magont varje dag är verkligen hemskt. Både för Ellion och oss andra.
Efter första gången med akupunktur så kan man få en väldigt jobbig kväll för att det sen lugnar ner sig.

Ellion skriker inte mer än vanligt och jag hoppas inte det blir värre. Det är en hel del gnäll från honom iallafall. Med Vilmer märkte vi skillnad redan första kvällen.


Just nu har jag ont i hela kroppen, känner mig inte alls ok så kanske sjukdom på väg? Däckade vid 18 på soffan innan och känner mig inte det minsta mycket piggare.


    


Av Debora Persson - 3 mars 2014 19:59

Måndag och ny vecka, vaknade i morse och bland de första tankarna var att jag hoppades på att barnmorskan skulle ringa så vi kunde påbörja akupunkturen på Ellion. Jag har alltid mobilen på ljudlös för det är ofta någon som sover här hemma eller på annat sätt inte bör bli störd av en massa ljud men idag satte jag igång ljudet på telefonen så jag inte skulle missa samtalet om det ringde.

Och vad gör jag?

Jag missar samtalet såklart! Men hon ringde iallafall och talade in på svararen.

Redan i morgon bitti fick vi tid till akupunkturen! Det kallar jag för en Idag-är-en-bra-dag!!

Och om man ser tillbaka på Vilmers kolik så blev han som ett helt annat barn redan efter första akupunkturen! Vi hoppas det blir så med Ellion också.


Mamma var här snabbt ikväll och hämtade lite saker, hon har svårt att tro att Ellion har kolik eftersom hon aldrig hört honom skrika. Och det är oftast så, att när vi träffar andra så skriker han såklart inte ;) Men sen så räcker det med att skrika i tre timmar i rad minst tre dagar i veckan för att ha kolik. Tre timmar och tre dagar låter väldigt lite för mig å andra sidan då han oftast skriker varje dag i mer än tre timmar.

Och man hör verkligen skillnad på när han skriker och har ont i magen. Man märker när han har ont för han skriker så fruktansvärt intensivt. Plötsligt sklutar han skrika och man märker lättnaden för honom när det slutar göra ont för att sen strax därpå gallskriker han igen.

 

Av Debora Persson - 3 mars 2014 12:01

Jag såg länken på fb till detta huset som är till salu.

Jag har själv målat allt som går här hemma i vitt och jag älskar när det är vitt och ljust.

Men jag tycker om när det är lite färg och rörelse i det med.



Jag hade definitivt kunnat köpa detta huset och hade definitivt inte tapetserat om! Det hade mannen däremot gjort, han fick en chock och långvarig huvudvärk när han såg det.

Gud vad jag älskar det!

När jag köper hus så ska jag också ha 50 olika färger på mina tapeter. Döballt!

Nu för tiden så finns det ju så mycket snygga tapeter så det är ett bra alternativ när man har svårt att bestämma sig för vilka tapeter man ska ha!

           

Av Debora Persson - 2 mars 2014 22:02

Idag har vi haft besök av en kompis som vi inte träffat på väldans länge eftersom han flyttat längre upp i landet men denna helgen var han nere så då kom han på besök hos oss.

Vi fikade och barnen hade fullt upp med att leka med och underhålla vår gäst.

        


Efter besöket fixade mannen med middagen medan jag och Ellion däckade på soffan. Gode tid vad lite lek och ett kolikbarn tar på krafterna!

Vi har iallafall haft en trevlig dag med besöket och Maximilian har varit på handbollen i förmiddags.

I morgon är det ny vecka och vi ahr massor framför oss!


Av Debora Persson - 1 mars 2014 20:18

Redan mars månad! Herregud, det går så fort så jag blir stressad! Hinner inte med någonting!

Idag har vi hunnit med en del iallafall. Först var vi iväg och jagade mammas bil på verkstaden. Mamma befinner sig i Göteborg och hade saker i bilen hon behövde ha efter helgen. Helt galet att man nu för tiden kan öppna bilen som står i en annan stad. Någon bilnyckel hade jag såklart inte men det behövdes inte för nu för tiden kan man fixa sådant via en app. Hon står i Göteborg och öppnade bilen åt mig här hemma. Helt tokigt men fantastiskt bra när det krisar! Man kan tillochmed starta kupévärmaren i bilen med telefonen! En sådan bil ska jag köpa en vacker dag! Vem vill inte slippa sitta och huttra i bilen hela resan för att inse när man väl är framme så har man äntligen fått upp värmen i bilen!

Vi har också spenderat dagen hos barnens farmor och farfar. Korvgrillning blev det, de stora barnen lekte och Ellion hade mest ont i magen.

Kvöllen avslutades med hämtmat och tidigt läggdags för Vilmer som valde att stiga upp lite extra tidigt idag eftersom det är helg. Max är vaken men ligger i sängen. Själv däckade jag på soffan vid 18 så jag fick kaffe serverat och nu är det Monika Z som gäller!

Jag ska öppna upp min mattebok nu och gräva ner mig bland filtarna i soffan!


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards