♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under mars 2014

Av Debora Persson - 17 mars 2014 19:09

Jisses, vilken storm det varit idag! Hoppas den försvinner snart så vi kan få tillbaka vårt vackra vårväder!

Idag var vi på Ellions akupunktur. Idag blev det sista besöket istället för förra veckan då han skrikit lite ändå så vi fick ett par tider till som vi kunde komma på. Hade egentligen en tid nu  på fredag med men den avbokade vi då det känns som om vi inte behöver någon med akupunktur till honom. Men den har hjälp! Vi är jättenöjda och jag tror Ellion är det också. Knappast kul att ha ont i magen hela dagarna. Till och från har han lite ont i magen nu med men väldigt korta stunder istället. Inte timlånga stunder som känns som ännu längre än vad de är.


Idag har vår lille herre varit lugn och gett oss en massa leenden. Helt underbart!

Nu är det slut på akupunktur och vi kan förhoppningsvis njuta av en glad liten guldklimp

 


Idag har vi för övrigt fixat en massa här hemma. Maximilian har varit på simskolan och under tiden så veckohandlade vi och hämtade Matkassen. Jag har övningskört hela dagen och nu kan jag köra jävligt bra! ;) Jag har kört hela förra veckan och till Sbg alla gånger med. Med vår nya bil går körandet mycket lättare och den är roligare att gasa med =)


Av Debora Persson - 16 mars 2014 17:20

Trots besvär och onda och ömma revben och allt annat som är jobbigt med som ändå tillhör graviditeten så saknar jag det galet mycket! Hur mysigt är det inte då!? En stor mage med världens finaste barn i. Jag älskar det!

Hittade denna bilden igår när jag äntligen förstått hur man tömmer telefonen på bilder till datorn (tror någon liten herre har varit och fifflat lite med telefonen eftersom vi kunnat föra över bilder tidigare). Och inte nog med att det snart kommer fler bebisar i släkten så tycker jag det är lite fuskigt att både lillasyster och Viktoria är jättegravida just nu.

Och dom bor låååångt borta så vi träffas ju inte alls ofta. =(

Undrar om jag någonsin kommer känna mig färdig med bebisar??

 

Av Debora Persson - 16 mars 2014 10:49

Igår var Maximilian på sin första fotbollsmatch. Han åkte med sin stolta pappa och Oskar ner till Malmö för att se matchen mellan Malmö och Hammarby.

Hela förmiddagen sprang han runt här hemma i MFFhalsduk och gapade "HEJJA FOTBOLL!!", "HEJJA MALMÖ!" och"HATA HELSINGBORG!". Precis som sin far.

Det hade iallafall gått jättebra med Maximilian med sig på matchen. Det var väl lite oro innan om han skulle orka vara stilla så pass länge. Men det gjorde han tydligen.
 Surfplattan hade han med sig så han satt väl och spelade en stund med. Han hade varit inne i Mffbutiken och köpt sig en flagga som han vevat tillräckligt med också. Snacka om nöjd kille. Han hade egentligen velat ha en skylt sa han men det fanns tydligen inte.

 


Vilmer blev hämtad av farfar för att tillbringa några timmar hos farmor och farfar. Jag och Ellion var hemma och jag hade tänkt att jag skulle få massor gjort när ingen annan var hemma. njae.. gick la sådär. Ellion tänkte i andra banor och jag gick runt och bar honom på armen i stort sett hela tiden. Jag plockade fram stora strumppåsen....Ett helt berg med strumpor som väntade på att bli ihopplockad och inlagd i garderoben. Hela 58 par strumpor hittade jag sammt ett gäng udda strumpor, en vante och ett tvättbart amningsinlägg. Det var liksom mitt lördagsnöje ;)

Vid 19.30 kom grabbarna hem igen och ingen var gladare än Vilmer. Han var tydligen trött på sin mamma eftersom han inte fick stöka ner och leva rövare så han tjatade om sin pappa hela kvällen till de kom hem och strax därpå kunde han lägga sig och sova. Maximilian kom inte i säng förrän efter 21. En trött och nöjd kille hade vi iallafall.

I morse innan han kommit ut ur sitt rum hörde jag honom sjunga "Heja fotboll" igen.

 

Av Debora Persson - 15 mars 2014 22:03

Jag är sjukt dålig på att fylla i Första Året-böcker. Första gången bebisen ler, pratar och tar första krypsteget har jag i stort sett ingen koll på. Men jag brukar skriva upp det på en liten lapp för att sedan kunna skriva in det i böckerna, men lapparna brukar försvinna.

Men lite koll har jag ändå, och jag tycker det är roligt att ha dessa böcker att fylla i och det är roligt att läsa senare.

Har lite olika böcker till barnen och de har bland annat Första året bok från Libero. Jag gillar de böckerna. Förutom det vanliga man fyller i med första dagen hemma, första besökarna osv så finns det kalender där man kan fylla i sådant som har med bebisen att göra under första året och klistermärken att sätta i kalendern.

           

Av Debora Persson - 14 mars 2014 09:42

Igår var jag med Maximilian på simskolan medan mannen tog de två små killarna med sig till barnens kusin och hälsade på under tiden.

Maximilian är jätteduktig och kan i stort sett simma nu när han har flythjälp. Om han kan utan vet jag faktiskt inte eftersom de än så länge använder sig utav flythjälp hela tiden. Men han kan både ben- och armtag och jag är så stolt över honom. Han ler med hela ansiktet när han simmar. Han ler så pass mycket att det blir en hel del kallsupar eftersom han inte stänger munnen :)

Däremot har han en riktig vinnarskalle. För honom är det viktigare att vinna och komma först än att simma bra. Där är två killar till i gruppen varav den ena killen också har vinnarskalle och därmed är det tävling mellan dessa två. Båda ska komma först. Båda ska vara snabbast. Båda är bäst. Igår höll det nästan på att bli slagsmål mellan killarna för båda kom först men bara en kan komma först.

Jag tjatar och tjatar att det är bättre att simma bra och fint istället för att springa genom halva basängen för att komma först. Det tycker inte Maximilian. Och de gånger han lägger ner riktigt med energi på att simma sakta och bra så är den andra killen snabb med attt säga att han vinner och så är det igång igen. Då ska Maximilian vinna nästa gång.

Förutom att han har litee bråttom ibland så simmar han riktigt bra. Det är bara två gånger kvar i denna gruppen och sen går han förhoppningsvis över till nästa grupp.

 


Av Debora Persson - 13 mars 2014 15:08

Idag var jag hos barnmorskan på mvc och pratade som man alltid gör ett tag efter förlossningen.

Hon gullade med Ellion en stund och sen sätter hon sig vid stt skrivbord, kollar på datorn och säger

"Ja det var inte många rader förlossning du hade. Med andra ord en snabb och bra förlossning igen och utan smärtlindring med! Du är ju bra på det här, som gjord för att föda barn!"

Jag har journalerna hemma, och det är som sagt inte många rader det står om min förlossning eftersom det gick så fort, ingen smärtlindring och inga konstigheter. Precis som jag ville ha det.

Så därför hade vi inte så mycket att prata om eftersom allt gick som på beställning.

Hon sa att hon hoppades på att få träffa mig igen där och det kommer vi göra men det kommer dröja några år denna gången! :) Jag överlåter barnafödandet på mina syskon nu för några år framåt. För snart kommer storebrors bebis i april och lillasysters tvillingar i maj, fast tvillingarna väntar nog inte till maj utan de kommer nog i samma veva som sin kusin i Umeå ;)


  

Av Debora Persson - 11 mars 2014 16:00

Idag var det besök hos barnmorskan som gör akupunktur på Ellion.

Möjligtvis var det sista besöket.

För nu kan det ha vänt! Som ni ser på bilden är det bara GRÖNT!

Rött betyder skrik/ont i magen och blått är Oro/Gnäll. Igår och idag (än så länge) är det bara grönt. Lite dippar såsom smågnäll och tjut har det varit men så är det med alla barn (antar jag?) så det är inget jag tänkt på direkt.

Ellion har skrattat högt, han ger oss leenden hela tiden och har kunnat ligga ner under babygymet en bra stund innan tröttnat tidigare har han inte alls velat/kunna ligger där under. Nu ligger han under gymet och er åt leksakerna som hänger och dinglar.

vi hoppas det fortsätter såhär nu och att vi slipper all magont så vi i fortsättningen kan få ha en glad liten Ellion  

 

Av Debora Persson - 10 mars 2014 21:02

Godkväll. Då vatt denna dag också över. Idag har vi haft besök av Oskar som kom och drack kaffe med oss. Studsmattan har fått upp sitt skyddsnät så barnen har hoppat en massa. Danne kom till oss efter lunch och vi åkte och handlade. Jag fick köra till affären idag och det gick banne mig bra (enligt mig) att köra ute i trafiken. Helst håller jag mig på småvägarna där jag inte delar vägarna med andra trafikanter. Idag körde jag dessutom i rondeller och stora korsningar men minns ingenting utav det. Jag tror jag kör bättre när inte mannen sitter brevid. Nu är det ju han jag övningskör med men han gör mig nervös. Rätt som det är så gapar han rätt ut "Vad är det är hastighet här?!", "BromsaGasaVäxlaStannaDrahandbromsen!"- Göralltpåengångannarsdörvi. Ja jisses, men han är duktig med... En vecker dag blir det nog körkort för mig med. :)

Maximilian var på simskolan idag med. Jag och farfar var med honom. Det var livräddning idag så barnen hade kläder på sig och fick livrädda varandra med bland annat livbojen.

Han är jätteduktig iallafall mitt lilla hjärta!

När vi kom hem från simskolan så hade gobbarna hemma grillat kyckling så middagen serverades direkt.

Nu är det kväll och det är soffläge som gäller just nu.

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards