♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 18 januari 2014

När hela huset skakar..

Av Debora Persson - 18 januari 2014 10:45

Idag fick jag och Ellion sovmorgon till 9.30 igen! Lyx!

Igår kom Danne till oss. Maximilian har tjatat och tjatat om att Danne ska komma hit och sova över hos oss och titta på Tigergubbarna (fångarna på fortet) med oss. Så igår kom han och skulle sova över. Maximilian var nöjd och glad! :)


Vid 22-tiden så börjar det dåna, lät precis som om tåget körde förbi precis utanför huset. Varken Danne eller mannen reagerar på det och jag tänkte att det kanske var plogbilen som körde utanför, för de kan ju dåna ganska bra när de kör förbi. Jag frågar om det är plogbilen, och de svarar att det är det väl. Men det låter lika mycket en bra stund så det kan ju knappast vara plogbilen som kör precis utanför och vi såg ingen plog heller för den delen så jag frågar om det inte är nere i källaren det låter eftersom vi eldat i pannan. Då blir det fart på gubbarna i huset. De far ner i källaren och visst är det där det låter. Hela huset skakar och dånar. Tydligen kan det hända och då kokar det där nere och så ska man öppna alla kranar i huset så allt varmvatten rinner ut. Kranarna var så varma att det knappt gick att röra dom.

Sådana här saker är knappast något man vet om när man flyttar till hus. Minns att pappa sagt något omm det tidigare till oss så fick ringa honom igårkväll och fråga om det. Kändes som om vi skulle sprängas i luften.


Just nu är grabbarna ute och leker i snön. Det har kommit massa mer snö och det vräker ner snö också så jag antar att de blir iväg en stund i pulkabacken nu. Jag och Ellion ska plocka lite här hemma iallafall

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards