♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 16 december 2013

Vecka 39 (38+0)

Av Debora Persson - 16 december 2013 19:28

Man gör ju inget annat än att ta kort på magen känns det som, fast vi bara gör det en gång i veckan och det är på måndagar.

Jisses vad veckorna går fort! Jag fattar det inte!?

Fick frågan i skolan idag om jag hade mycket och jobbiga förvärkar. Förvärkar? Inte alls. Inte med Maximilian. Inte med Vilmer och inte denna gången heller. Svarade med att det bara smällt på de andra gångerna och läraren sa till mig att låta bli att föda i skolan åtminstone.

Det är det som är lite jobbigt, jag får ingen förvarning om att förlossningen snart ska vara på gång.

Kan dröja veckor eller dagar eller så kan förlossningen lika gärna starta i morgon. Ingen aning.

Jag har inga som helst känningar än.


Senaste dagarna lider jag dock av en festlig halsbränna.

Jesus, nu minns jag hur jag hade hela graviditeterna med Maximilian och Vilmer. Jag är så glad att jag slapp halsbränna denna gången för nu när den har kommit så är det pesten. Fy bubblan jag käkar Novalucol hela dagarna nu.


I morgon ska jag till barnmorskan för ett sista besök innan bebisen är beräknad.

Tar med mig hela familjen eftersom besöket är innan dagistid och mannen är hemma. Får se hur det kommer gå ;) Blir det för stökigt så får mannen gå med Vilmer för Maximilian ser verkligen fram emot att lyssna på bebisens hjärta igen. ♥


Som jag skrev igår så är jag inte redo för bebisen ännu, men på fredag när jag är klar med det mesta i skolan och ska ha julledigt och mammaledigt så är jag mer redo.

Sen att jag har lite kvar i skolan efter det får jag ta men det mesta är gjort och förhoppningsvis inlämnat till fredag. Problemet är nu att jag är så jäkla trött om dagarna så det där med pluggandet går väldigt segt just nu. Men efter fredag är det ok att bli 3-barnsmamma! ♥


     


 

Vecka 39

Kroppen: Bestäm dig för att du är klar att föda ditt barn! Nu är du klar med förberedelser och du är redo. Känslomässigt känner man ofta blandade känslor, man är otålig samtidigt som man kan känna rampfeber.
Livmodertappen har i regel börjat mogna och mjukats upp för att underlätta förlossningsarbetet, i vissa fall försvinner den helt. Slemproppen kan lossna, men det är ingen garanti att förlossningen är på gång. Om den lossnar i tidigt skede kan den till och med återbildas. Slemproppen bildas i vecka fyra för att skydda ingången till livmoderhalsen. Den kan vara alltifrån genomskinlig i en geléaktig konsistens till brun-, röd- eller grönfärgad. Den kan även komma ut i små omgångar och vissa märker inte ens av den.

Barnet: Det duniga hår som hittills täckt barnets hud försvinner och hudens rynkor är utslätade. Barnets avföring "mekonium" som samlats i tarmarna består av en blandning av lanugohår, gallpigment, utsöndringar från matsmältningssystemet och celler från tarmväggen. Barnet förbereder sig att födas genom att samla på sig extra mycket energi för att klara sig under förlossningen och de första levnadsdygnen innan mjölkproduktionen kommit igång.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards