♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under oktober 2013

Av Debora Persson - 18 oktober 2013 19:54

Äntligen fredag!

Vaknade när mannen gick till jobbet idag 05.15 och somnade inte om eftersom jag ändå skulle upp ganska tidigt så snozade en bra stund. Hörde regnet ösa ner och jag fick ännu mindre lust att stiga upp ur min varma säng. Och ännu mindre lust att asa ut ungarna i regnet och sen själv cykla till bussen. Som tur var så slutade det mesta regnet falla innan vi skulle bege oss iväg till dagis och skola vid 07. Lagom sena och stressade.

Även om det alltid går bra att lämna barnen då dom inte blir ledsna längre så känns det alltid som att man är världens sämsta mamma när man stressad lämnar barnen på dagis. När man inte hinner ge pojkarna den där extrapussen och man måste rusa därifrån. När man ser deras små förvånade ansikten när dom ser mamma försvinna. Idag satt mina små gull i lekhallen och vinkade till mig genom fönstret innan jag försvann.

Oftast går det ju kanon att lämna men det är just de dagarna man är lite extra stressad som är jobbiga och de känns i hjärtat. För när man är stressad har man inte något tålamod och man kanske låter lite irriterad när man pratar med barnen. Det är jobbigt.

Efter några timmar i skolan så hämtade jag iallafall hem mina små älsklingar. Det fick bli lite fredagsmys direkt. Vilmer parkerade sig med Pippi Långstrump i soffan precis som han ville och Maximilian satte sig vid bordet och vi plockade fram färgerna med tillbehör han fick av farmor och farfar i födelsedagspresent. Han har velat måla i flera dagar nu men vi har inte haft tiden så idag fick det bli målartajm!

Mannen kom hem från veckans sista 12-timmarspass på jobbet och det blev "middag" och vi gjorde det enkelt med korv och bröd för att sen ha HELG!


Av Debora Persson - 18 oktober 2013 17:33

Vi började helgen med att plocka fram färg och penslar.

Av Debora Persson - 17 oktober 2013 20:05

I morgon kommer barnbidraget och då kan ni passa på att handla något fint till ert lilla gull!   

 


Av Debora Persson - 15 oktober 2013 21:38

Förutom att tävla om en babydress så kan ni klicka er in på Like A Kid´s hemsida och handla lite annat i väntan på att tävlingen ska avslutas!

Det finns mycket snyggt att välja på!

                                                            

Av Debora Persson - 15 oktober 2013 20:59

Är inne i vecka 30 nu.

75 dagar kvar tills bebisen är beräknad att komma! Jösses, 75 dagar är ju ingenting. Jag längtar ihjäl mig efter bebisen, men förlossningen försöker jag fundera ut hur jag ska slippa den. Jag kommer liksom inte undan nu, det vet jag men det är en liten önsketanke. Jag är livrädd för förlossningen.

Jag har börjat få väldigt ont i ryggen nu de senaste dagarna och det värker konstant. Inte jättemycket alltid men ryggen känns hela tiden. Det börjar bli tungt nu.

Och framtung är jag, känns som om jag fått världens sämsta hållning nu och kanske därför jag får ont i ryggen med.

Hela tiden har jag ont vid revbenen på min högra sida och bebisen ligger mest på den sidan så det är väl därför.


Jag är iallafall glad att jag inte fått en enda bristning.

Min mage är fortfarande fin.

Varenda graviditet har jag vaknat på nätterna där jag haft mardrömmar om att jag fått bristningar på magen. Som tur är så har jag inte en enda. Men jag ska inte ropa hurra än för än kan jag få hela magen full med bristningar om det skulle vara så. Så hurra får jag ropa den dagen jag är helt klar med ungar. Plötslig smäller det kanske på och jag får hela magen full med bristningarna. :)


Nu när jag är inne i vecka 30 så är det banne mig inte så många veckor kvar. Mycket ska fixas innan bebisen kommer. På måndag blir det ett nytt besök hos barnmorskan igen och nu är det lite tätare besök Man gör ju inte lika många besök med tredje barnet. Färre och färre besök för varje graviditet tydligen.

     

Vecka 30

Kroppen: Det är vanligt att brösten läcker råmjölk "kolostrum" redan nu. Det brukar inte vara fråga om några stora mängder, men det kan vara bra att införskaffa en skön amningsbehå utan byglar som du kan ha om natten.
Om förvärkarna upplevs som smärtsamma är det en signal om att allt inte står rätt till. Detta inträffar vanligtvis efter en lång arbetsdag eller då du är jäktad. Ta det lite lugnare och förkorta gärna dina arbetsdagar. Om du får kraftiga sammandragningar brukar man kontrollera livmoderhalsen för att se att den inte är försvagad och öppnar sig i förtid. Om så är fallet kan sjukskrivning vara aktuellt för att man ska kunna vila. Ibland rekommenderas en kortare tids sjukhusvistelse och/eller läkemedel som stoppar sammandragningarna.
Många föräldrar kommer nu att börja eller har redan påbörjat en föräldrakurs eller förlossningsförberedande kurs.

Barnet: Barnet växer mycket och ökar nu från drygt ett kilo till tre och ett halvt kilo på bara tio veckor. Barnet vaggas till sömns av mammans rörelser och vaknar ofta när hon lägger sig. Den dygnsrytm som barnet har i slutet av graviditeten kan även hålla i sig efter födseln, men det är inte säkert. Barnet hör många ljud inifrån mammans kropp, bland annat ljud från mammans hjärta och mage. Ljud från magen kan i vissa fall uppgå till så mycket som 80 decibel vilket kan jämföras med en kraftigt trafikerad gata.


Av Debora Persson - 15 oktober 2013 16:41

Det bästa är när de kläder man gillar säljs på Campadre!

Idag kom Rockefellas balla kläder och jag var tvungen att beställa hem lite kläder till barnen såklart!

Maximilian och Vilmer beställde jag likadana byxor och tröjor till och bebisen fick sig en jumpsuit. Hade velat beställa såååå mycket mer men fick stoppa där innan det blev för dyrt.

Jag fick ändå kläderna till halva priset. :)


       


Av Debora Persson - 14 oktober 2013 19:23

Lite höstbilder från helgen på Vilmer.

Han hjälpte pappa att plocka äpplen i trädgården.

   

Snart är äpplena slut på trädet.

   

Av Debora Persson - 14 oktober 2013 17:01

Fotoböcker från Turkiet har vi nu fått hem. Och inte bara att fotoböckerna är underbara, barnen älskar att sitta och titta i dom om och om igen! 

 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards