♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under januari 2013

Av Debora Persson - 22 januari 2013 18:07

Idag var det sjunde dagen på inkolningen för Vilmers del.

Mannen hade varit och lämnat honom vid 9:30 och det hade gått jättebra. Eftersom jag själv inte var med och lämnade och hämtade så har jag inte jättemycket att skriva egentligen men det hade iallafall gått jättebra. De var ute och lekte när mannen kom och hämtade Vilmer. Han satt i vagnen och myste eftersom han inte riktigt kan gå än, eller gå kan han ju men att gå i overall och skor är överkurs så han fick mysa i vagnen under tiden. =)

Av Debora Persson - 21 januari 2013 21:02

I eftermiddags var vi hos mannens mormor och skapade kalabalik.

När vi kom dit så hade Vilmer bajsat och det hade kommit massor på hans vita body och som vanligt när det sker en olycka så har vi inte extrakläder med oss. Det har vi alltid annars när det inte händer någon olycka..

Direkt efter Vilmers bajs så skulle Maximilian invadera toaletten och när alls hade gjort färdigt sina behov så skulle vi fika. Haha ja jesus, vilken cirkus.

Maximilian som alltid har ett litet miniglas och en liten minisaftkanna när vi är där och fikade hällde upp saft till sig själv men det råkade bli översvämning idag.

Torkat rent bordet och Vilmer börjar kasta kex på golvet så hela köksgolvet är fullt med knastriga smulor.

Maximilian hann fika klart innan han ens började och mannen skulle hjälpa maximilian att sätta igång tvn och då tar Vilmer mannens kaffekopp och öser den över sig själv, bordet och golvet.

Som tur var så var inte kaffet så varmt längre!

Torka barn, torka bord och torka golv. Strax därpå hade även Vilmer fikat klart och vi fick snabbt ta och möblera om så inga blomvaser eller ljusstakar skulle åka i golvet.

Barnen fick sen julklappar och de lekte en stund på golvet innan Vilmer börjar röja runt i bokhyllan.

Sen fick det vara dags att åka hem  när Vilmer blir trött och gnällig.

Hans body som vi fick snabbtvätta i handfatet hade inte hunnit torka så han fick långa en tröja av gammelmormor. Det blev en långklänning för honom :)


Efter det besöket har vi tagit det lugnt. Känns som om det behövdes ;)

Om en stund kommer jag att lägga mig. I morgon ska jag åter igen vakna till väckarklockan. Börjar första lektionen klockan 9. =)


   


Av Debora Persson - 21 januari 2013 20:53

Här kommer lite bilder från helgen när vi var i Mörrum och åkte pulka!

         

Av Debora Persson - 21 januari 2013 13:05

Idag började jag mitt plugg.

Kändes ganska dumt att traska in på gymnasiet när jag är så pass gammal att jag inte borde sätta mina fötter där, men nu befann jag mig på plats och jag trodde jag skulle få vara äldst på mina 25 år men ickeda! Jag var långt ifrån äldst och behöver därför knappast känna mig dum för att jag pluggar på komvux. I fortsättningen håller vi ju oftast inte till inne på gymnasiet utan det var bara idag när vi skulle mötas i aulan. Sen är vi i andra byggnader.

Mitt schema är toppen! Och om man jämför med att plugga heltide på komvux och heltid på folkhögskola så kommer detta vara mycket bättre! Här läser jag bara de ämnen jag vill läsa och behöver. På folkhögskolan fick man läsa massor av andra ämnen som man inte var ett dugg intresserad av eller någonsin skulle ha nytta av i framtiden.

Eftersom jag kommer plugga heltid nu så kommer det bli massor av tid hemma att plugga. Måndagar har jag bara engelska. Tisdagar har jag bara geografi och psykologi. Onsdagar har jag bara matte. Torsdagar har jag psykologi och fredagar har jag engelska och matte. Inga långa dagar heller så det är skönt. Men det blir som sagt mycket pluggande hemma för jag måste fasiken klara detta nu om jag ska kunna bli något vettigt =)

I morgon börjar skolan gå efter schema men eftersom det är en föreläsning på förmiddagen blir det inte riktigt några lektioner. Har ev en lektion innan föreläsningen som jag får kolla upp om den är eller inte.

Efter skolan som höll på 1½ timme ce kom mina pojkar och hämtade mig. Sen åkte vi hem och åt lunch och om en stund ska vi åka och hälsa på mannens mormor. =)

Av Debora Persson - 21 januari 2013 13:00

Inskolningen idag tog mannen hand om eftersom jag börja plugga nu.

Maximilian fick vara på dagis under tiden Vilmer skolades in. Idag var det 1½ timme istället för 1 timme som det var förra veckan.

Mannen var med inne på avdelningen en liten stund innan han fick gå ut och sätta sig i fikarummet. Vilmer märkte inte när han gick så det var inga problem. Förskolans rektor kom och presenterade sig för mannen och de satt och pratade en stund innan han begav sig iväg och körde en runda innan han hämtade båda barnen vid 11.00

Det hade iallafall gått bra med inskolningen. De hade fikat på frukt och lekt. Inga problem där inte! Men när han såg pappa komma tillbaka kom det glädjetårar igen. Och som vanligt var han dundertrött vid den tiden så han somnade rätt snabbt i bilen sen. Maximilian hade varit ute och lekte på gården och åkt pulka under tiden.

Av Debora Persson - 20 januari 2013 20:34

Vilmer fick ett chokladkex innan som han satt och fikade på.

Behöver jag säga att det fick bli ett bad efteråt??

 

Av Debora Persson - 20 januari 2013 20:03

Det slog mig idag att idag är min sista dag som mammaledig! Herrejesus säger jag bara. I morgon är jag inte mammaledig längre! I morgon börjar jag plugga, jag blir student istället.    

Lite jobbigt är det allt. Det är jobbigt att jag inte ska vara hemma med Vilmer hela dagarna längre. Det är jobbigt att jag inte ska vara hemma med Maximilian de dagar han inte är på dagis. Det är jobbigt att vakna till en väckarklocka istället. Det är jobbigt att gå första dagen i skolan, man vet inte vad som väntar heller riktigt. Men å andra sidan är det samtidigt skönt att komma iväg lite och göra annat om dagarna. Jag önskar man kunde välja själv när man vaknar upp om man ville vara mammaledig denna dagen eller om man ville iväg och jobba eller gå till skolan. =)

Men min sista dag som mammaledig har vi iallafall varit på gympa med Maximilian, plockat här hemma, tvättat och gjort en massa nytta och onytta.

I morgon börjar allvaret igen!

Av Debora Persson - 20 januari 2013 19:53

Idag var det äntligen dax för gympadax igen för Maximilians del.

Och han har längtat så länge nu efter att gå på gympa så han varr jätteglad!

Det var många barn idag då de tagit in många fler nya barn nu efter uppehållet men det gick lika bra för det.

Barnen fick ballonger som skulle vara med under gympatimmen. Mycket uppskattat för barnen.

           


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards