♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under december 2012

Av Debora Persson - 14 december 2012 11:13

Äntligen fredag!

Och idag hade jag tänkt mig lite sovmorgon för första gången denna veckan men klockan 07 vaknade jag av att den liten Vilmer slog knytnäven i ögat på mig och sen valde han ut några hårstrån på huvudet som han satt och drog i. Lyckades somna om en liten stund innan det var dags att faktiskt stiga upp för då hade vilmer bestämt sig för att han inte skulle ligga och dra sig längre.


Idag ska mina små älsklinga övernatta hos sin mormor.

Jag och pappan ska tillsammans med pappans bror och hans sambo åka till Malmö. Bo på hotell, käka på restaurang och shoppa lite. Helt och hållet utan barn. Dom kommer ha det bra hos mormor, ikväll ska de åka till moster Kakka och bli bjudna på middag i hennes nya lägenhet hon precis flyttat till.
 Lägenhet och lägenhet, hon har flyttat tillbaka till studenternas lägenheter och det är inte mycket att hurra över. Undrar hur de kommer få plats där se, två barn och fyra vuxna (om man räknar med Algot som vuxen)


Igår var vi på kalas hos min mormor. Hon firade 70 år här på jorden.

Det bjöds på smörgårstårta (smörgårsar och korv för oss som inte åt smörgårstårta) och fika. Jag tog lite bilder men har inte hunnit tömma kameran på jättelänge så ska sätta mig ner och göra det i morgon eller på söndag. Men kalaset var trevligt iallafall. Vilmer var inte alls på kalashumör utan han var mer trött och gnällig men ville absolut inte sova. Tror minsann det är de där alla tänderna som är på väg upp nu.

Nu ska vi göra oss redo för ett barnfritt dygn!

Ha det bra!

Av Debora Persson - 13 december 2012 22:11
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Debora Persson - 13 december 2012 11:21

Idag är det lucia!

Min mormor fyller år idag så lite senare ska vi åka och besöka henne.

Innan dess så ska vi på på julfika på Maximilians dagis med.

I morse åkte han till dagis med tomteluva på sig.


 


Av Debora Persson - 12 december 2012 22:06

Idag är det ju tolfte i tolfte tvåtusentolv. 121212.

Alltså vilet datum! Idag skulle man ju föda barn!

Precis så sa jag förra året när det var 11-11-11. Det är ju klockrena datum!

Men varken barn 111111 eller 121212 blir det. Jag är å andra sidan nöjd med de datum mina barn fått ändå men det är ju festliga datum ändå!


Så här såg man trots allt ut för ett år sedan.

 

Av Debora Persson - 12 december 2012 20:49

Idag har jag och Vilmer haft besök av de andra barnen och mammorna i mammagruppen.

Det blev fika och pepparkaksmuffins med citronfrosting på. De bakade jag igårkväll och jisses så goda de blev!

Barnen lekte och mammorna pratade. Tänk alltså att de snart ska börja dagis! Iaf Vilmer och en pojk till som föddes 2 dagar efter honom, de andra barnen börjar lite senare men jösses vilken ångest man får! Snart 1 år och ska börja dagis!



Av Debora Persson - 11 december 2012 11:21

Nu ploppar det åter igen upp mer tänder i munnen på Vilmer.

En ploppade upp igår den 10 december.

Den hamnade där uppe, och där uppe kommer det snart mer tänder vill jag lova!

De 4 främre tänderna där uppe är på gång och  man ser dom igenom tandköttet.

En av dom har ju ploppat upp men tre till kommer nog snart!

 


Av Debora Persson - 10 december 2012 22:01

Idag hade vi besök av Nadia.

Vi har inte träffats på över ett år, vi sågs i november förra året så det var ett tag sedan nu. Vi pluggade ju tillsammans innan och då träffades vi varje dag.

Hon har ju inte träffat Vilmer innan och Maximilian träffade hon för 2 år sedan ungefär så det var på tiden att ses nu :)

Vi fikade, spelade spel med Maximilian och lekte flera timmar innan det var dags för henne att sätta sig på tåget igen och åka hem.

Hon hade med sig presenter till barnen så de var glada iallafall:)

Vi hade jättetrevligt idag och förhoppningsvis så tar det inte ett år innan vi ses nästa gång! :)


Julbord på skolan 2010, då följde Maximilian med och gjorde oss sällskap vid middagsbordet!:)

   

Av Debora Persson - 10 december 2012 08:31

Herregud, jag har inte uppdaterat sen i torsdags!?

Ändå gör man inget annat än att gå hemma om dagarna, har helt enkelt fullt upp med annat.

Sen förra veckan har det iallafall varit sjukstuga. Jag, Maximilian och Vilmer åkte på magsjukan. En mild sådan då det bara var jobbigten natt var för oss. Kunde ju definitivt varit mycket mycket värre.

Maximilian åkte på ögoninflammation och därefter fick Vilmer det.

Nu är det ny vecka och den ska banne mig vara frisk!

Denna veckan har vi fullt upp, idag får jag finbesök (om inte tågen ställer till det med inställda tåg och annat tråkigt), och mer som händer i veckan är bland annat att jag får hemma mammagruppen på besök, julpyssel på dagis, min mormor fyller år så vi ska hälsa på henne, vi ska lämna bort barnen över en natt och bege oss till Malmö för en barnfri kväll och natt på hotell!


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards