♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under december 2012

Av Debora Persson - 26 december 2012 13:15

Här är årets klurigeheter jag ahde satt ihop till julafton. Svaren kommer längst ner, kan ni dom?

 

Jag hade några till på julafton men de var grejer jag hade målat som de skulle gissa vad det blev, lite svårt att skriva ut det här.

 

1. Kan en man i Sverige gifta sig med sin änkas syster?

2. När är Mike Tyson född?

- 31 april 1964

- 30 juni 1966

- 31 september 1968

3. Du har två sedlar i din plånbok på tillsammans 120 kronor, den ena är inte en tjugokronorssedel. Hur mycket är de på?

4. Hur många av varje djurart tog Moses med sig i arken?

5. Vad är det du sitter på, sover i och borstar tänderna med?

6. Hur blir talet rätt? Använd endast ett streck!

                                       5+5+5=550

7. Hur länge varade 100-åriga kriget?

8. De fattiga har det, de rika behöver det, om man äter det så dör man. Vad är det?

9. En kvinna kommer in på ett fängelse för att hälsa på en fånge. Fångvaktaren frågar: "Vad har du för relation till fången?" Kvinnan svarar: "Hans mor är min mors enda barn" Vad hade hon för relation till fången?

10. Hur många år varade 30-åriga kriget?

11. Om niotusen, niohundra och nio kronor skriva 9909, hur skulle tolvtusen, tolvhundra och tolv kronor skrivas?

12. Det var en gång 2 söner och 2 pappor som fiskade, de fick tillsammans 3 fiskar och alla fick en hel fisk var. Hur går det till?

13. Vilka är de svenska städerna?

Förkyld anka-

Flodmat-

Barnmatsamhälle-

Flickbyxa-

Klokt samhälle-

Pojkfästning-

Fågelhöjd-

Sagoväsenmössan-

Spänningsort-

Penningbrygga-

 

 

släktträd?

 

Förresten, jag bytte lösenord för ett tag sedan på mina lösenordsskyddade inlägg, säg till om du inte fått det nya!

 

 

SVAREN

1. Nej, om det är din änska så är du redan död. 2. 30 juni-66. 31 april och september finns inte. 3. 20 kr och 100 kr. Den ena var inte en tjugokronorssedel men den andra är! 4. Moses hade ingen ark, det var Noak som hade arken. 5. Du sitter på en stol, sover i en säng och bprstar tänderna med en tandborste. 6. 5+5+5=550== 545+5=550. Man sätter strecket på ena plusset så det blir en fyra.. 7. 100 åriga kriget varade i 116 år. (1337-1453) 8. Ingenting. 9. Kvinnan var mor till fången. 10. 30 åriga kriget varade i 30 år. (1618–1648). 11. 13212. 12. Det var farfar, pappa och sonen. Pappan var både pappa och son.. 13. Härnösand, Åmål, Vällingby, Trosa, Visby, Göteborg (eller Karlsborg), Tranås, Trollhättan, Strömstad, Örebro.


Av Debora Persson - 26 december 2012 12:13

En av Vilmers julklappar var en 2012 års tomte som han fick av min mormor och morfar.

Helt perfekt då Maximilian fick en 2009 års tomte. Nu har de båda en varsin födelseårstomte! =)

 

Av Debora Persson - 26 december 2012 11:32
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Debora Persson - 25 december 2012 20:28

Julafton 2012 är över. Vilmers första julafton blev detta. Och Maximilians fjärde julafton.

Vi startade ju dagen med att åka hem till barnens farmor och farfar. Där fikade vi lite tillsammans med barnens farbror och sambo också.  

Barnen fick julklappar innehållandes välbehövda kläder. Efter ett par timmar begav vi oss iväg hem till min mamma där det var fullt upp alla redan. Mormor och morfar var redan på plats och likaså småsyskonen med bihang. Min morbror med familj kom i samma veva som vi gjorde.

Julmaten serverades.

Därefter hade jag fixat en tävling med lite kluriga frågor. Tydligen lite för kluriga då jag egentligen hade dubbelt så många frågor från början men fick ta bort ungefär hälften då mannen, Oskar och Danne inte hade klarat av frågorna här hemma tidigare. Men även om jag halverat frågorna så var de tydligen väldigt svåra. Vad sjutton, jag tycker de är skitlätta men det klart ett geni i familjen räcker :)

Fick göra några barnfrågor med till de lite yngre. Efter en bra stund fick vi iallafall fram två vinnare (en vuxen och ett barn) som fick sitt pris och sen blev det julgodis och fika.

Efter fikat begav sig min morbror med familj hemåt och därefter kom tomten och knackade på dörren.

Han syntes till i fönstrena innan och såg väl lite läskig ut för Maximilian blev inte alls road av tomten. Han var läskig sa han. Men sen fick Maximilian erbjudandet att hjälpa tomten med julklapparna och då ick det bra. Tomten hade tydligen goda avsikter och då fick han till och med en kram.

Julklappsutdelning och kaoset som blir av det tog sin lilla stund. Jesus vad julklappar! Och mina barn har definitivt varit snälla i år!

Sen var det dags för yttligare ett kaos. Julklappsspelet! Det är något som varje år i stort sett blir på liv och död! Dödligt allvar fast det är sjukt roligt! Alla är stressade och vansinniga för några småpaket som vi tävlar om. =)

Efter julklappsspelet tog vi det lite lugna innan barnen var trötta och det var dags att åka hem. Klockan hade ändå hunnit bli efter 20 så det var dags att bege sig.

Trötta och nöjda efter dagen. Kvällen och natten kunde ni ju läsa om i förra inlägget.


Mina fina älsklingar ♥

       

Middag

 

Lillasyster

 

Tur att köksbordet är så litet eftersom vi är så få i familjen...

     

Jag och lillasyster har samma bordsskick..

    


   

Nya bebisen i familjen, Billy heter han och jag skulle kunnat ta hem honom om jag fått, så liten och söt!

 

              

               

Det var några av bilderna som togs!

Av Debora Persson - 25 december 2012 13:13

I natt har vi sovit illa hela familjen.

Jag och mannen la oss ändå vid 22.30 tror jag och så fort vi lagt oss vaknade barnen om vart annat. Maximilian var ledsen på sitt rum och fick lägga sig mellan oss. Vilmer vaknar till och från hela tiden. Maximilian låg och snurrade och bad oss hela tiden bära honom, låg han i vår säng skulle han sen bäras in på sitt rum och var han på sitt rum så skulle han bäras in till oss. Varje gång man själv höll på att somna så vaknade något av barnen.

Tillslut fick jag lägga mig i Maximilians säng och sova brevid honom. Tog väldigt lång tid innan han kunde somna om och han var ledsen hela tiden. Men tillslut somnade han med. SJälv har jag sovit som en böjd kringla i natt. Att inte kunna räta ut sina ben när ma behöver det är jobbigt. Och Max har snurrat och snurrat med samtidigt. Många gånger funderade jag på att gå och lägga mig i min egen säng men var både för trött för att resa mig upp och dessutom hade säkert Max vaknat om jag gick.

Tack och lov vaknade ingen av barnen före 8.00 idag iallafall.

Tror det kanske blev lite för mycket igår för framför allt Maximilian. Tomte, mycket folk, många presenter som han inte hann packa upp och leka emd heller som han så gärna ville hinna leka med innan han somnade och allt det där.

Idag har vi iallafall packat upp de flesta persenter och byggt ihop dom så nu kan barnen leka så mycket de vill.

Öm en stund ska vi bege iväg till mannens syster iallafall sen har vi nog inte mkt mer planerat idag.

Av Debora Persson - 24 december 2012 21:51

God kväll på er!

Vi är nu hemkomna från vårt julfirande. Båda barnen är helt utslagna och sover sen vi satte oss i bilen på vägen hem.

Bilder och mer uppdatering kommer i morgon. Nu ska jag slänga upp fötterna på soffan en stund och njuta av tystnaden. Men vi är iallafall nöjda med dagen och årets julklappar!

Vi hörs i morgon!


Av Debora Persson - 23 december 2012 21:46

Jominsann, jag vann ikväll på bingolotto!

Dock blev jag ingen stormiljonär, men  nästa  vecka blir jag kanske eftersom jag vann en ny lott!

Haha vilken tur att vi ändå ska vara hemma på nyår! :)


Av Debora Persson - 23 december 2012 17:20

Om en liten stund kommer Oskar hit.

Då blir det tacos och bingolotto i vanlig ordning.

Och så blir det lite julklappsutdelning med såklart.

I morgon är det julafton och det är full rulle hela dagen. Först blir det ett besök hos barnens farmor och farfar och sen beger vi oss av till min mamma där resten av dagen och kvällen spenderas med god mat, jultomte, julklappsspelet och hela fadderullan.


För ett år sedan såg det ut såhär.

Så bebissjuk man blir!

     

   

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards