♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 26 december 2012

Årets julkul

Av Debora Persson - 26 december 2012 13:15

Här är årets klurigeheter jag ahde satt ihop till julafton. Svaren kommer längst ner, kan ni dom?

 

Jag hade några till på julafton men de var grejer jag hade målat som de skulle gissa vad det blev, lite svårt att skriva ut det här.

 

1. Kan en man i Sverige gifta sig med sin änkas syster?

2. När är Mike Tyson född?

- 31 april 1964

- 30 juni 1966

- 31 september 1968

3. Du har två sedlar i din plånbok på tillsammans 120 kronor, den ena är inte en tjugokronorssedel. Hur mycket är de på?

4. Hur många av varje djurart tog Moses med sig i arken?

5. Vad är det du sitter på, sover i och borstar tänderna med?

6. Hur blir talet rätt? Använd endast ett streck!

                                       5+5+5=550

7. Hur länge varade 100-åriga kriget?

8. De fattiga har det, de rika behöver det, om man äter det så dör man. Vad är det?

9. En kvinna kommer in på ett fängelse för att hälsa på en fånge. Fångvaktaren frågar: "Vad har du för relation till fången?" Kvinnan svarar: "Hans mor är min mors enda barn" Vad hade hon för relation till fången?

10. Hur många år varade 30-åriga kriget?

11. Om niotusen, niohundra och nio kronor skriva 9909, hur skulle tolvtusen, tolvhundra och tolv kronor skrivas?

12. Det var en gång 2 söner och 2 pappor som fiskade, de fick tillsammans 3 fiskar och alla fick en hel fisk var. Hur går det till?

13. Vilka är de svenska städerna?

Förkyld anka-

Flodmat-

Barnmatsamhälle-

Flickbyxa-

Klokt samhälle-

Pojkfästning-

Fågelhöjd-

Sagoväsenmössan-

Spänningsort-

Penningbrygga-

 

 

släktträd?

 

Förresten, jag bytte lösenord för ett tag sedan på mina lösenordsskyddade inlägg, säg till om du inte fått det nya!

 

 

SVAREN

1. Nej, om det är din änska så är du redan död. 2. 30 juni-66. 31 april och september finns inte. 3. 20 kr och 100 kr. Den ena var inte en tjugokronorssedel men den andra är! 4. Moses hade ingen ark, det var Noak som hade arken. 5. Du sitter på en stol, sover i en säng och bprstar tänderna med en tandborste. 6. 5+5+5=550== 545+5=550. Man sätter strecket på ena plusset så det blir en fyra.. 7. 100 åriga kriget varade i 116 år. (1337-1453) 8. Ingenting. 9. Kvinnan var mor till fången. 10. 30 åriga kriget varade i 30 år. (1618–1648). 11. 13212. 12. Det var farfar, pappa och sonen. Pappan var både pappa och son.. 13. Härnösand, Åmål, Vällingby, Trosa, Visby, Göteborg (eller Karlsborg), Tranås, Trollhättan, Strömstad, Örebro.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards